Τοπικά

Δεν «γλυκάθηκαν» από την κίνηση οι ζαχαροπλάστες του Βόλου

Μείωση που αγγίζει ακόμη και το 50% καταγράφουν για φέτος η κατανάλωση και ο τζίρος στα ζαχαροπλαστεία του Βόλου, που η κρίση τα έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό, αφού οι καταναλωτές αγοράζουν λιτά, μετρώντας ακόμη και τα τεμάχια των γλυκών για να μην είναι περισσότερα από αυτά που χρειάζονται.
Η «Θ» βρέθηκε χθες στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής που διατηρεί εδώ και χρόνια στη συνοικία της Αγίας Αικατερίνης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ζαχαροπλαστών Μαγνησίας κ. Αχιλλέας Πιλάτος.


Είναι νωρίς το μεσημέρι και ο ίδιος βρίσκεται μέσα στους πάγκους του εργαστηρίου παρασκευάζοντας τα γλυκά. «Το επάγγελμά μας συνδυάζει τη χημεία και τη γοητεία. Και είναι χημεία, γιατί πρέπει να πετύχεις την απαιτούμενη αναλογία των υλικών, ώστε το γλυκό να είναι γευστικό. Και είναι αλήθεια πως υπάρχουν ακόμη και στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε, νέοι οι οποίοι θέλουν να γίνουν ζαχαροπλάστες και γι’ αυτό πάνε σχολές για να εκπαιδευτούν».
Πώς, όμως, διαμορφώνεται το τοπίο για τους ζαχαροπλάστες; «Τα πράγματα είναι χάλια. Μιλάμε για τα χειρότερα Χριστούγεννα που περάσαμε από την άποψη της κατανάλωσης. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα για να διαθέσει. Μπαίνει στα ζαχαροπλαστεία, κοιτάει τα γλυκά, όπως τα μελομακάρονα, και στη συνέχεια με διακριτικότητα ρωτάει για τις τιμές. Συνήθως παραγγέλνει μισό κιλό και καμιά φορά ζητεί οι ποσότητες να μη φτάνουν ούτε στο μισό κιλό. Γενικώς οι περισσότεροι δεν θέλουν να ξοδεύουν πάνω από πέντε ευρώ. Για τον λόγο αυτόν και ο τζίρος σε σχέση με πέρυσι είναι κοντά στο 50% μειωμένος».
Αναφορικά με τις τιμές ο κ. Πιλάτος ανέφερε πως οι ζαχαροπλάστες απορρόφησαν την αύξηση του ΦΠΑ και κράτησαν σταθερές τις τιμές στα γλυκά τους για να μην χάσουν πελάτες και να εξυπηρετήσουν το κοινό.
Όσο δε για τα Χριστούγεννα ο πρόεδρος του Συλλόγου Ζαχαροπλαστών Μαγνησίας τόνισε πως «κινήθηκε λίγο η αγορά για δύο-τρεις ημέρες, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να ισοφαριστεί η χασούρα των προηγούμενων μηνών».
Στη Μαγνησία λειτουργούν περίπου 60 ζαχαροπλαστεία. «Κάποιοι συνταξιοδοτήθηκαν και είναι τόσο μεγάλη η κρίση στην αγορά, ώστε δεν μπορούσαν να πουλήσουν τον εξοπλισμό των ζαχαροπλαστείων τους, αφού δεν υπήρχε ενδιαφέρον» κατέληξε.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το