Τοπικά

Δεν έκλεισε θετικά ο πρώτος μήνας εκπτώσεων – Απογοητευτικός ο Ιούλιος για την εμπορική αγορά Βόλου

Δεν απέδωσε τα αναμενόμενα ο Ιούλιος για τον εμπορικό κόσμο του Βόλου, που είδε τις εκπτώσεις να περνούν, ουσιαστικά, αδιάφορες για την πλειοψηφία των καταναλωτών. Η ακρίβεια αποδυναμώνει το καταναλωτικό ενδιαφέρον, αφού όσο κι αν υπάρχει η επιθυμία για αγορές, τα άδεια πορτοφόλια λειτουργούν ανασταλτικά σε οποιαδήποτε αγορά.
Οι θερινές εκπτώσεις άρχισαν στις 8 Ιουλίου και θα λήξουν στις 31 Αυγούστου. Ο πρώτος μήνας των εκπτώσεων, όμως, ο Ιούλιος δεν έκλεισε με θετικό πρόσημο, σύμφωνα και με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, Απόστολο Οντόπουλο. Ο ίδιος ανέφερε πως ο Ιούλιος δεν ολοκληρώθηκε όπως επιθυμούσε ο εμπορικός κόσμος, αφού τα νοικοκυριά δέχονται μεγάλες πιέσεις από την ακρίβεια. «Η ακρίβεια βρίσκεται παντού και συρρικνώνει το διαθέσιμο εισόδημα, ειδικά όταν μιλάμε για καταναλωτικά αγαθά. Ιδιαίτερα στο μάρκετ και στα τρόφιμα οι αυξήσεις είναι τεράστιες και μαζί με τις υποχρεώσεις του κάθε νοικοκυριού, «απορροφούν» το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματος των καταναλωτών», σημείωσε.
Ο πρόεδρος του ΕΣΒ επιπλέον σχολίασε ότι ούτε ο τουρισμός έχει βοηθήσει ιδιαίτερα την αγορά, καθώς, ενδεχομένως και οι επισκέπτες της πόλης θέτουν προτεραιότητες για το πού και το πώς θα ξοδέψουν τα χρήματά τους.
Και όλα αυτά, ενώ οι έμποροι καλούνται εξίσου να αντιμετωπίσουν μεγάλες αυξήσεις σε λειτουργικά κόστη, αλλά και αναλώσιμα είδη.

Μικρή αισιοδοξία για τον Αύγουστο

Ωστόσο, απομένει σχεδόν ένας μήνας ακόμη εκπτώσεων και σε αυτόν οι έμποροι αποθέτουν τις ελπίδες τους ότι θα καταφέρουν κάπως να εξισορροπήσουν την κατάσταση. Ο κ. Απ. Οντόπουλος ανέφερε ότι ο Αύγουστος είναι καλός μήνας συνήθως για ορισμένους μόνο κλάδους του εμπορίου, αν και δεν υπάρχει πλέον η κινητικότητα των προηγουμένων ετών.

«Επέλαση» των κινέζικων σάιτ

Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, πτώση καταγράφεται και στις διαδικτυακές πωλήσεις. Γενικά, το 2024, σύμφωνα με τον κ. Οντόπουλο, εμφανίζει μία πτώση στις διαδικτυακές αγορές, αν και τα προηγούμενα χρόνια – και ειδικά στην περίπτωση των καραντίνων λόγω του κορωνοϊού- είχε σημειωθεί τεράστια αύξηση. Ο πρόεδρος του ΕΣΒ απέδωσε την πτώση στην «επέλαση» των κινέζικων ιστοσελίδων πώλησης, όπως το shein και το temu, παρά το γεγονός ότι οι πρακτικές τους πλέον κρίνονται τουλάχιστον αμφιλεγόμενες από καταναλωτές και Αρχές.

Ρεπορτάζ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΑΜΠΡΟΝΙΚΟΥ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το