Τοπικά

Δεν άνοιξε περίπου το 40% των καταστημάτων εστίασης στον Βόλο

Ρολά μετά από 2,5 μήνες ανέβασαν χθες τα καταστήματα εστίασης στον Βόλο και αρκετοί ήταν οι Βολιώτες που προσήλθαν στα αγαπημένα τους στέκια για να απολαύσουν τον καφέ και το τσιπουράκι τους, πάντα βέβαια με κανόνες και αποστάσεις ασφαλείας για την προστασία από τον κορωνοϊό. Ωστόσο το 40% των καταστημάτων δεν λειτούργησε χθες με τον τοπικό σύλλογο εστίασης να ζητεί μέτρα στήριξης από την πολιτεία.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστημαρχών Εστίασης Βόλου κ. Στέφανος Στεφάνου τόνισε ότι το 40% των καταστημάτων δεν άνοιξε: «Μαγαζιά που δεν έχουν χώρο εξωτερικό για τραπεζοκαθίσματα ή έχουν χώρο μόνο για ένα-δύο τραπέζια και κυρίως περιφερειακά καταστήματα, δεν άνοιξαν».
Ο ίδιος ανέφερε ότι όλα κύλησαν ομαλά, πρώτη μέρα μετά από σχεδόν 2,5 μήνες που η εστίαση και το καφέ κατέβασαν ρολά, λόγω του κορωνοϊού και των μέτρων για τη μη διάδοσή του, ενώ επισήμανε πως μέρα με τη μέρα θα υπάρχει βελτίωση. «Η κίνηση είναι πεσμένη σε σχέση με πέρσι 50%, αλλά είναι κάτι φυσιολογικό. Άλλο να υπάρχει μια καθημερινή ροή και άλλο να ανοίγεις μετά από 2,5 μήνες».
Ο κ. Στεφάνου δήλωσε πως θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα από την κυβέρνηση για τα μαγαζιά που θα παραμείνουν κλειστά έως τον Οκτώβριο, με την πιθανότητα ενός δεύτερου κύματος κορωνοϊού ορατή. «Πρέπει να βοηθηθούν αυτοί οι καταστηματάρχες από την κυβέρνηση, διότι τρέχουν ενοίκια, λογαριασμοί, εργαζομένων, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις κ.ά.».

Παρελθόν οι παρέες 10-15 ατόμων
Από την πλευρά του ο κ. Θανάσης Κουζιώκας, από το Groove στο «Βολωνάκι», επισήμανε πως η προσέλευση του κόσμου ήταν η αναμενόμενη: «Όχι βέβαια ο όγκος που περιμέναμε. Εξάλλου δεν μπορούμε να τους βολέψουμε όλους λόγω των μέτρων».
Ο ίδιος ανέφερε πως «δεν έχουμε ενημερωθεί για τα μέτρα στα καφέ-μπαρ, πέρα από το 1,7 μέτρο απόσταση ανάμεσα στα τραπέζια, ούτε για τον εσωτερικό χώρο υπάρχουν διευκρινίσεις, ούτε για τα προσφερόμενα είδη που βγάζουμε για φαγητό. Οι πληροφορίες προέρχονται από ό,τι λένε στην τηλεόραση, χωρίς εγκυκλίους».
Όσον αφορά στην κίνηση στα καφέ του κέντρου ο ίδιος ανέφερε πως συγκριτικά με τη σεζόν, διότι το «Βολωνάκι» τον Ιούνιο κλείνει, ήταν ο αναμενόμενος κόσμος: «Ο καθημερινός κόσμος που θα περνούσε από το κέντρο να πιει τον καφέ του, ήρθε. Βέβαια οι πελάτες είναι πιο συνειδητοποιημένοι. Είδαμε παρέες των 10-15 ατόμων που έπιναν τον καφέ τους κάθε πρωί, τώρα άρχισαν να μοιράζονταν, κρατώντας τις αποστάσεις και να κάθονται μέχρι έξι άτομα».

Σεμινάριο στο προσωπικό
Η κ. Θεοδότη Καλαμποκά, από το Haagen Dazs στην παραλία του Βόλου, τόνισε πως «σε γενικές γραμμές αρχίσαμε καλά. Δεν μπορούμε να πούμε ότι ήταν η κίνηση που είχαμε πριν το κλείσιμό μας λόγω του κορωνοϊού. Ο κόσμος ήρθε, ήταν οι πελάτες μας που μας εμπιστεύονται, τηρούμε τα μέτρα που ούτως ή άλλως τηρούσαμε πάντα, αφού η εταιρεία έχει πολύ αυστηρές διαδικασίες. Όλα αυτά που κάνουμε είναι περισσότερα και από αυτά που λέει ο ΕΦΕΤ να κάνουμε».
Η ίδια ανέφερε πως «έγινε σεμινάριο στο προσωπικό και τους μαζέψαμε όλους προχθές για να τους δείξαμε σε βίντεο της εταιρείας, πώς να κινούνται και τι πρέπει να κάνουν. Απολυμαίνουμε συνεχώς, φοράμε τη μάσκα, στολή εργασίας, ποδιά, τα οποία οι υπάλληλοι φοράνε στο μαγαζί, και κάθε μέρα τα αλλάζουν».
«Ο κόσμος σε γενικές γραμμές δεν ήταν τόσο κουμπωμένος. Ότι δυσκολεύονται οικονομικά αυτό φαίνεται. Πώς θα πάει από εδώ και μετά, θα δείξει στο μέλλον» σημείωσε για να προσθέσει πως «μετά από αυτόν τον μεγάλο χαμό λέμε ότι ο κόσμος δειλά-δειλά βγήκε. Δεν σημαίνει, όμως ότι ο κόσμος θα βγει, όπως έβγαινε».
Ο υπεύθυνος του καταστήματος Reef στην παραλία του Βόλου έκανε λόγο για μία καλή μέρα τηρουμένων των αναλογιών και τόνισε ότι η χθεσινή μέρα κύλησε ομαλά και η κίνηση ήταν η αναμενόμενη, με την πελατεία να πίνει τον καφέ του από νωρίς το πρωί έως αργά το μεσημέρι.
Ο κ. Θεόφιλος Βούλγαρης, από το τσιπουράδικο «Λέπι» στην παραλία του Βόλου, ανέφερε πως τα μηνύματα είναι αισιόδοξα. «Ο κόσμος σίγουρα είναι συγκρατημένος, αλλά κάθε αρχή και δύσκολη».
«Ο κόσμος είναι μπουχτισμένος και θέλει να βγει έξω. Θεωρώ ότι το πρώτο δεκαπενθήμερο θα πάμε καλά» κατέληξε ο ίδιος.

 

 

Βασικοί κανόνες λειτουργίας
Οι βασικοί κανόνες λειτουργίας και οδηγίες αφορούν:
Η αναλογία που ισχύει είναι ένας πελάτης ανά δύο τ.μ.
Η συνολική ωφέλιμη επιτρεπόμενη επιφάνεια λειτουργίας προκύπτει από το άθροισμα του εμβαδού της υπαίθριας επιφάνειας και της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας του κυρίως χώρου.
Καθορίζεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών, σύμφωνα με τη διάταξη των καθισμάτων, από 70 εκατοστά έως 1,70 μέτρο.
Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι τα έξι άτομα. Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
Αποφυγή συγχρωτισμού και τήρηση των απαιτήσεων «απόστασης» με αναδιάταξη του εργασιακού χώρου και αναδιοργάνωση των τραπεζοκαθισμάτων των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων με βάση τις συστάσεις των αρμόδιων φορέων.
Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προέλευσης /αποχώρησης των εργαζομένων με δημιουργία ομάδων εργασίας ώστε να υπάρχει περιορισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
Διαμόρφωση προγράμματος ελεγχόμενης πρόσβασης των υπαλλήλων της επιχείρησης σε κοινόχρηστους χώρους (χώροι διαλειμμάτων, αποδυτήρια, λουτρά, τουαλέτες κ.ά.).
Συναλλαγές σε ταμείο: 1. Ενθάρρυνση πραγματοποίησης ανέπαφων συναλλαγών, 2. τοποθέτηση αντισηπτικού στη θέση του ταμία και στη θέση του πελάτη, 3. τοποθέτηση σήμανσης στο δάπεδο για την οριοθέτηση αποστάσεων για την αποφυγή σχηματισμού ουράς πελατών και ορισμός υπεύθυνου για συνεχή εποπτεία, 4. τοποθέτηση plexiglas αν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
Προτροπή πελατών και εργαζομένων να χρησιμοποιούν τις σκάλες και να αποφεύγουν τους ανελκυστήρες στο μέτρο του δυνατού.
Ανάρτηση πινακίδων ενημέρωσης – υπενθύμισης για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα για όλους τους χώρους (σωστή χρήση γαντιών, μάσκας, σωστό πλύσιμο χεριών και τήρηση αποστάσεων).
Ρύθμιση της προσέλευσης τρίτων (συνεργατών, διανομέων κ.ά.) στον χώρο εργασίας ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας.
Ενημέρωση οδηγών, προμηθευτών, εξωτερικών συνεργατών, πελατών, επισκεπτών με κάθε πρόσφορο μέσο για τις οδηγίες των αρμόδιων κρατικών αρχών.
Μέριμνα για επαρκή επαρκή αερισμό (με έμφαση στον φυσικό αερισμό) όλων των χώρων και την αποφυγή του συγχρωτισμού των ατόμων σε κλειστούς χώρους χωρίς επαρκή ανανέωση του αέρα. Απαιτείται τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού/κλιματισμού.
Αναγκαία κρίνεται η εκπαίδευση προσωπικού και μέσω γραπτών οδηγιών σχετικά με την ατομική υγιεινή, πλύσιμο χεριών, ορθή χρήση γαντιών και μάσκας, αποφυγή συγχρωτισμού, καθώς και η καθοδήγησή του για τα συμπτώματα της νόσου, ώστε να είναι σε θέση να τα αναγνωρίζει νωρίς και να μπορεί να ζητήσει ιατρική βοήθεια και εξετάσεις.
Αν ένας εργαζόμενος εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με τη νόσο Covid-19, ο υπεύθυνος της επιχείρησης πρέπει να απομονώσει το ύποπτο περιστατικό, να καλέσει τον ΕΟΔΥ για οδηγίες, να ενημερώσει τους άλλους υπαλλήλους και να φροντίσει για την απολύμανση του χώρου εργασίας.
Αναγκαία κρίνεται η ενίσχυση προγραμμάτων καθαρισμού των σταθμών εργασίας επειδή οι επιφάνειες μπορεί να αποτελέσουν πηγές μετάδοσης του ιού. Πρέπει να διασφαλίζεται ότι όλες οι επιφάνειες και οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται συχνά, ιδανικά ανά δύο ώρες όπου αυτό είναι εφικτό. Στα σημεία καθαρισμού/απολύμανσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, διακόπτες, χειρολαβές θυρών, κουπαστές σκάλας, επιφάνειες που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα και τουαλέτες προσωπικού/πελατών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το