Τοπικά

Δεν ακολουθούν το επάγγελμα των γονιών – Έρευνα του Κέντρου Συμβουλευτικής Υποστήριξης σε σχολεία της Μαγνησίας

Οκτώ στους δέκα υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και σε μαθητές Γυμνασίου δεν επιλέγουν το επάγγελμα των γονιών τους είτε λόγω κλίσης σε άλλο κλάδο είτε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που έχει ανατρέψει δεδομένα ως προς την απορρόφηση στην αγορά εργασίας που ίσχυαν προ μνημονίου. Έτσι αναζητούν άλλες επιλογές που απαιτούν, όμως ενημέρωση και γνώση.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το στέλεχος του Κέντρου Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥΠ) Μαγνησίας κ. Αγγελική Καραμπατζάκη.
Η ίδια τόνισε πως «το πιο σημαντικό εύρημα της έρευνας που διεξήχθη από το ΚΕΣΥΠ σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου του Νομού είναι ότι το 80% των μαθητών δεν ακολουθεί το επάγγελμα των γονιών του, που σημαίνει ότι ψάχνεται, ενώ μαζί ψάχνονται και οι γονείς για να βρουν επιλογές για τα παιδιά τους. Από την άλλη ένα ποσοστό 20% των υποψηφίων πανελλαδικών εξετάσεων, ακολουθεί το επάγγελμα των γονιών του. Και αυτό πιστεύω ότι είναι ένα μεγάλο ποσοστό. Επίσης στην πλειονότητά τους οι μαθητές που ακολουθούν το επάγγελμα των γονιών τους, επιλέγουν το επάγγελμα του πατέρα. Ωστόσο οκτώ στους δέκα μαθητές ψάχνονται να βρουν τα βήματα στην επαγγελματική τους κατηγορία. Μάλιστα το μορφωτικό υπόβαθρο των γονέων που τα παιδιά τους δεν θέλουν να ακολουθήσουν το επάγγελμά τους ποικίλλει. Δηλαδή δεν είναι απαραίτητο ότι για παράδειγμα τα παιδιά των γιατρών θα γίνουν και αυτά γιατροί. Πέρα από την υψηλή μοριοδότηση, ένας ακόμη λόγος είναι και η κρίση που έχει επηρεάσει τα λεγόμενα επαγγέλματα κύρους και τα ανησυχητικά ποσοστά ανεργίας που πλέον καταγράφονται και εκεί. Επίσης δεν είναι απαραίτητο ότι τα παιδιά θέλουν να ενταχθούν στην οικογενειακή επιχείρηση. Μπορεί ο πατέρας να είναι τεχνίτης στα αυτοκίνητα, αλλά το παιδί του να ακολουθήσει άλλο τεχνικό κλάδο. Γενικότερα όλη αυτή η κατάσταση δείχνει ότι τα παιδιά χρειάζονται στήριξη, ενώ την ίδια στήριξη έχουν ανάγκη και οι γονείς τους. Και στα Γενικά Λύκεια δεν υπάρχει το μάθημα του ΣΕΠ, ενώ στο Γυμνάσιο διδάσκεται μόλις ένα τρίμηνο».
Επίσης ένα άλλο στοιχείο της έρευνας ήταν πως στο Γυμνάσιο οι μαθητές και οι γονείς αποφασίζουν από κοινού σε ποιο τύπου Λυκείου θα συνεχίσουν τη φοίτησή τους, αν δηλαδή θα είναι σε ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.

«Ο μαθητής έχει λόγο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον γονιό. Μπορεί δηλαδή ο μαθητής να θέλει να πάει στο ΕΠΑΛ και ο γονιός να διαφωνεί, οπότε είναι πολύ πιθανό να φοιτήσει στο ΕΠΑΛ. Και από τη στιγμή που οι γονείς έχουν βαρύνοντα λόγο, θα πρέπει να είναι και επαρκώς ενημερωμένοι για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα που είναι συνεχείς. Οι γονείς έχουν την εικόνα του επαγγελματικού λυκείου, όπως ήταν πριν 20 χρόνια, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει. Εμείς ως ΚΕΣΥΠ κάνουμε ενημερώσεις στους γονείς για τους τύπους των Λυκείων, αλλά δεν υπάρχει μεγάλη συμμετοχή. Συνήθως οι γονείς έρχονται στο ΚΕΣΥΠ, όταν πρόκειται να συμπληρωθεί το μηχανογραφικό δελτίο» κατέληξε η κ. Καραμπατζάκη.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το