Τοπικά

Δεκαετία στασιμότητας για έργα ΟΣΕ στη Μαγνησία “Θ”

treno-ose

Έχουν κλείσει δέκα χρόνια από τις οριστικές δεσμεύσεις του ΟΣΕ απέναντι στον Βόλο για έργα που θα άλλαζαν τις μεταφορές. Καμία δέσμευση δεν έχει υλοποιηθεί, καθώς και η ηλεκτροκίνηση θα πραγματοποιηθεί με πολλές εκπτώσεις.

Το 2007 ο ΟΣΕ ανακοίνωσε μια σειρά έργων και παρεμβάσεων για τον Νομό Μαγνησίας, εντούτοις ακόμα ο Βόλος αναμένει τις υποσχέσεις.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με τα ΤΕΕ Κεντροδυτικής Θεσσαλίας και Ηπείρου, στις 3 και 4 Νοεμβρίου 2007, συνδιοργάνωσαν μια πολύ σημαντική διημερίδα στον Βόλο, με θέμα τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλίας – Ηπείρου.

Κατά τη διάρκεια της διημερίδας, όπου παραβρέθηκαν κορυφαία στελέχη του ΟΣΕ, ανακοινώθηκαν πολύ σημαντικές παρεμβάσεις που υποτίθεται προγραμμάτιζε ο Οργανισμός, ενόψει και της διοργάνωσης των Μεσογειακών Αγώνων, στον Νομό Μαγνησίας.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν τότε, η επιτυχία του Βόλου και της Λάρισας να αναλάβουν τη διεξαγωγή των Μεσογειακών Αγώνων του 2013, οδήγησε τη διοίκηση του ΟΣΕ να ανατρέψει τον 10ετή σχεδιασμό των έργων, προκειμένου να προλάβει τις εξελίξεις.

Όπως είχε ανακοινώσει  στην διημερίδα ο αρμόδιος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ/ΕΔΙΣΥ Α.Ε. για το σχεδιασμό των έργων, κ. Βασίλειος Μακαντάσης όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις, θα απαιτείται 30 – 35 λεπτά για να μεταβεί κάποιος σιδηροδρομικά από τον Βόλο στη Λάρισα, 1.30 περίπου ώρα προς τη Θεσσαλονίκη και 3 ώρες και 10 λεπτά για την Αθήνα.

Οι παραπάνω δεσμεύσεις έγιναν παρουσία του Αντιπρόεδρου της Βουλής κ. Σούρλα, του βουλευτή Μαγνησίας του ΚΚΕ κ. Ν. Γκατζή, του νομάρχη Μαγνησίας και των δημάρχων Βόλου και Νέας Ιωνίας, για τα εξής δεδομένα:

– Έως τον Οκτώβριο του 2009 θα είχε ολοκληρωθεί η αλλαγή της χάραξης  της γραμμής Βόλου – Λάρισας στο τμήμα Βόλος – Λατομείο, με την κατάργηση του γνωστού «S», που διασχίζει τη Νέα Ιωνία. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 15 περίπου εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνεται ακόμη η σύνδεση με τις δύο βιομηχανικές περιοχές Βόλου και Βελεστίνου. Το έργο είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, αλλά δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

– Από το 2010 θα ξεκινούσαν τα έργα ηλεκτροκίνησης της γραμμής, που θα ολοκληρώνονταν τον Μάρτιο του 2012, με προϋπολογισμό έργου 15 εκατομμύρια ευρώ. Η μέση ωριαία ταχύτητα θα ανέρχεται στα 120 χλμ., ενώ σε ορισμένα σημεία θα αγγίζει τα 160 χλμ. την ώρα. Στη γραμμή θα κινούνται πλέον οι νέες ηλεκτροκίνητες αυτοκινητάμαξες Desiro. Παράλληλα θα υπάρχει τοπική τηλεδιοίκηση της γραμμής. Το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και όταν αυτό θα συμβεί θα γίνει με τεράστιες εκπτώσεις.

 – Η παραπάνω σιδηροδρομική γραμμή θα συνδεθεί με τον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Λάρισας.

– Θα υπάρξει νέος επανασχεδιασμός των δρομολογίων, με τη σύνδεση Βόλου – Λάρισας – Καλαμπάκας από το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, χωρίς ενδιάμεση ανταπόκριση.

– Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη σύνδεση με τη ΒΙΠΕ Αλμυρού που είχε υποβληθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ, είχε ολοκληρωθεί η οριστική χάραξη, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης το 2007 ήταν και οι γεωτεχνικές μελέτες. Επίσης ο σχεδιασμός των τεχνικών έργων ήταν υποτίθεται έτοιμος και προβλεπόταν συνάμα και η σύνδεση με τον Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου.

Δυστυχώς ενώ έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια και όλα βρίσκονται στο σημείο μηδέν, με εξαίρεση την ηλεκτροκίνηση.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το