Άρθρα

Δεκαετία δράσεων στο 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου

Του δρ Γεώργιου Πολύζου,
προϊστάμενου Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας

Η φετινή σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της. Στην περιοχή της Μαγνησίας και στον χώρο της δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και φέτος, όπως κάθε χρόνο, είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την υλοποίηση εξαιρετικών παιδαγωγικών δράσεων με συνέπεια τη βράβευση, αλλά και την πανελλήνια αναγνώριση αυτών των πρωτοβουλιών τόσο για τα σχολεία, όσο και για τους εκπαιδευτικούς μαθητές/τριες που τις πραγματοποιούν.
Σε αυτό το πλαίσιο το 30ό Δ. Σχ. Βόλου με αφορμή τη συμπλήρωση μιας δεκαετίας πολυσχιδούς δράσης, κατά τα έτη 2011-2020, πραγματοποίησε την έκδοση του συλλεκτικού τόμου «30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου, 10 χρόνια δημιουργικής πορείας, 2011 μέχρι το 2020» παρουσιάζοντας το σύνολο των δραστηριοτήτων και τη συμμετοχή του σχολείου σε μια σειρά εκπαιδευτικών παρεμβάσεων σε τοπικό κι ευρύτερο επίπεδο.

Στο βιβλίο γίνονται αναλυτικές αναφορές για τη συνεργασία του 30ού Δημοτικού με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αλλά και διαπρεπείς απόδημους της διασποράς, μέσα από το «Κοινόν» των Μαγνήτων, περιγράφεται η ευρωπαϊκή διάσταση των εκπαιδευτικών δράσεων του σχολείου, τονίζεται η αξία του δίπτυχου της εκπαίδευσης και της παιδείας και πώς καλλιεργήθηκε στο σχολείο, αναλύεται η δυναμική της λογοτεχνίας και της φιλαναγνωσίας και παρουσιάζονται συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς και σωματεία. Παράλληλα ο αναγνώστης θα διαβάσει και το «ημερολόγιο κορωνοϊού», καθώς ο τελευταίος χρόνος σημαδεύτηκε από την πανδημία, ενώ τονίζεται η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.
Μέσα στις σελίδες του βιβλίου γίνεται αναλυτική περιγραφή – από τα πρακτικά του Συλλόγου Διδασκόντων, τα αρχεία του σχολείου, από τον Τύπο της εποχής και από προφορικές και γραπτές μαρτυρίες των πρωταγωνιστών της συγκεκριμένης διαδρομής του. Παρουσιάζεται αναλυτικά όλη η δραστηριότητα και όλα τα σημαντικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στη σχολική μας δομή. Περιλαμβάνει τις συνεργασίες της σχολικής μονάδας με ακαδημαϊκά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, τις συμμετοχές του σε πανελλήνια, ευρωπαϊκά και παγκόσμια προγράμματα. Όλα αυτά βέβαια με λεπτομέρειες, βήμα προς βήμα, για να βιώσει ο αναγνώστης πώς ένα σχολείο μπορεί να λειτουργήσει σαν σημείο αναφοράς, αλλά και ως φάρος προαγωγής γνώσης και πολιτισμού και να παρακολουθήσει τη μετατροπή του σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτήριο με αξιοζήλευτες υποδομές για την καθημερινή ζωή των μαθητών κι

εκπαιδευτικών τόσο σε θέματα Παιδείας, όσο και για τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό.
Ο τόμος εμπλουτίζει την εκπαιδευτική και τοπική Ιστορία σε θέματα που σχετίζονται με τη δράση και προσφορά της Εκπαίδευσης και δείχνει, τον τρόπο οργάνωσης μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας με ανθρώπους που έχουν ανοιχτούς ορίζοντες χωρίς ιδεολογικές περιχαρακώσεις με στόχο το 30ό Δ. Σχ. Βόλου να αποτελεί μια ανοιχτή εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία ξεπερνά τις όποιες κρίσεις μέσα από τη λογική του «σχολείου που μαθαίνει» (learning school) μέχρι και σήμερα.
Κλείνοντας αξίζουν συγχαρητήρια στο εκπαιδευτικό δυναμικό του σχολείου για το πολύ χρήσιμο έργο τους και ιδιαίτερα για το βιβλίο που θα αποτελέσει πολύτιμο οδηγό για έναν ερευνητή της ιστορίας του σχολείου και γενικότερα της δημόσιας εκπαίδευσης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το