Τοπικά

Δέκα νεκροί στην άσφαλτο – Τραγικός ο απολογισμός πέρυσι στη Μαγνησία

Απρόσεκτοι στον δρόμο παραμένουν οι Βολιώτες οδηγοί, καθώς αυξήθηκαν κατά το 2019 τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, ενώ σημαντική αύξηση σημείωσαν γενικά τα τροχαία.

Μάλιστα τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα υπερδιπλασιάστηκαν στους δρόμους της Μαγνησίας, με τους νεκρούς να ανέρχονται σε 10, έναντι 4 το 2018 (αύξηση 150%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης Αστυνομίας.
Η κακή συμπεριφορά των οδηγών είχε και τις συνέπειές της σε τραυματισμούς επιβατών και πεζών, αφού με σοβαρούς τραυματισμούς διακομίστηκαν στα νοσοκομεία 15 άτομα, έναντι 10 το 2018. Ελαφρά τραυματισμένοι βγήκαν από τα τροχαία 32 άτομα, έναντι 30 το 2018.
Αναφορικά με τις τροχονομικές παραβάσεις, την τιμητική τους είχαν και πέρυσι οι παραβάσεις του ορίου ταχύτητας, αφού έφθασαν τις 8.327, έναντι 8.279 το 2018.
Στις παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, βεβαιώθηκαν συνολικά 610, έναντι 752 το 2018 (μείωση 19% περίπου), ενώ και το 2019, όπως και τα προηγούμενα χρόνια οι Βολιώτες οδηγοί εξακολούθησαν να μη φορούν τις ζώνες ασφαλείας κατά την οδήγηση. Βεβαιώθηκαν 1.281 παραβάσεις για ζώνη, έναντι 1.331 το 2018. Συνολικά τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφηκαν, ήταν 57, έναντι 44 το 2018.
Αλλά και οι δικυκλιστές δεν ήταν σωστοί στην οδήγησή τους, αφού βεβαιώθηκαν 486 παραβάσεις για έλλειψη κράνους προστασίας, έναντι 476 το 2018.

Οδηγούν με χρήση κινητού
Οι Βολιώτες οδηγοί εξακολουθούν, παρά τα βαριά πρόστιμα, να οδηγούν και να κάνουν χρήση του κινητού τους τηλεφώνου. Αν και οι σχετικές παραβάσεις που βεβαιώθηκαν, μειώθηκαν, το 2019 έφθασαν τις 97, έναντι 155 το 2018.
Σημειώνεται ότι ο νέος ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) είναι ιδιαίτερα αυστηρός με τους οδηγούς, που μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο, ενώ το όχημά τους είναι εν κινήσει. Πρόκειται για μία από τις πιο συχνές παραβάσεις, που κάνουν οι οδηγοί.
Είναι σημαντικό λοιπόν οι οδηγοί να γνωρίζουν πως η ομιλία στο κινητό επιτρέπεται με τη χρήση ασύρματου ακουστικού (bluetooth) ή με ανοιχτή ακρόαση και μόνο όταν το τηλέφωνο είναι τοποθετημένο στην ειδική θήκη στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Οποιαδήποτε άλλη χρήση του κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό τιμωρείται με πρόστιμο. Εν ώρα οδήγησης η ομιλία στο κινητό τηλέφωνο με τη χρήση ασύρματων ακουστικών (handsfree) απαγορεύεται. Το ίδιο ισχύει και για την ανοιχτή ακρόαση, αν το κινητό είναι τοποθετημένο στα πόδια του οδηγού ή σε άλλο σημείο, που μπορεί να του αποσπά την προσοχή από τον δρόμο. Προφανώς και απαγορεύεται η χρήση του κινητού για αποστολή ή ανάγνωση sms ή άλλων ειδοποιήσεων.

Οι οδηγοί που θέλουν να κάνουν χρήση του κινητού τους τηλέφωνου, θα πρέπει να έχουν ενεργοποιήσει το bluetooth πριν ξεκινήσει η οδήγηση, η συνομιλία πρέπει να είναι σύντομη και να αποφεύγονται οι πολύπλοκες και συναισθηματικά φορτισμένες συνομιλίες, πρέπει να ενημερωθεί ο συνομιλητής ότι ο χρήστης κινητού οδηγεί, να τερματίζεται η συνομιλία αμέσως, μόλις γίνει αντιληπτή η απόσπαση της προσοχής από την οδήγηση.
Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 1 στοιχ. α. του Ν. 4530/2018, που περιλαμβάνει τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ, οι οδηγοί οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν κινήσει, χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση, τιμωρούνται με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από τον βεβαιούντα την παράβαση, για εξήντα ημέρες. Επίσης, το πρόστιμο για τη χρήση κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό, ενώ το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, είναι 100 ευρώ.

Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης προκαλεί απόσπαση της προσοχής του οδηγού και είναι τέσσερις φορές πιθανότερο οι οδηγοί να προκαλέσουν ατύχημα. Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων), οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο, δεν έχουν καλή αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο, δεν προσέχουν τις πινακίδες, δεν διατηρούν την κατάλληλη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας και σταθερή ταχύτητα, είναι πιθανό να μη διατηρούν την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, δεν έχουν καλά αντανακλαστικά, αισθάνονται περισσότερο άγχος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το