Ελλάδα

Δεύτερο ατύχημα μέσα σε 100 ημέρες σε συρμό της COSCO- ΤΡΑΙΝΟΣΕ

¢íäñåò ôïõ Ðõñïóâåóôéêïý Óþìáôïò êáôÜöåñáí íá óâÞóïõí ôç öùôéÜ ðïõ óçìåéþèçêå óå âáãüíé ôïõ ÏÓÅ ðïõ åêôñï÷éÜóôçêå óôï ôïýíåë ôùí Ôåìðþí, ìå áðïôÝëåóìá íá êáôáóôñáöåß ôï çëåêôñïíéêü õëéêü ðïõ ìåôÝöåñå, ËÜñéóá, 9 Éïõëßïõ 2015. ÁÐÅ-ÌÐÅ/ ÁÐÅ-ÌÐÅ/ ÂÁÓÉËÉÊÇ ÐÁÓ×ÁËÇ

Στα δύο κόπηκε σιδηροδρομικά η χώρα χθες το πρωί, μετά τον εκτροχιασμό δύο βαγονιών εμπορικής αμαξοστοιχίας και την πυρκαγιά που ξέσπασε ένα απ΄αυτά, μέσα στη σήραγγα των Τεμπών.

Είναι το δεύτερο σοβαρό ατύχημα που συμβαίνει τις τελευταίες 100 μέρες σε εμπορικό τρένο της COSCO που μεταφέρει ηλεκτρονικές συσκευές από το λιμάνι του Ικονίου στην Κεντρική Ευρώπη μέσω Ουγγαρίας, βάσει στρατηγικής συμφωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον κινέζικο κολοσσό.

Το γεγονός προκαλεί προβληματισμό και αποτελεί πλήγμα στην προσπάθεια ανάδειξης της χώρας μας σε βασική εμπορική πύλη προϊόντων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη.

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 6:45 χθες το πρωί, σε βάθος 800 μέτρων μέσα στο τούνελ, όταν για άγνωστους λόγους δύο από τα βαγόνια του συρμού βγήκαν από τις ράγες.

Στο ένα απ΄ αυτά εκδηλώθηκε πυρκαγιά, η οποία κατέστρεψε το περιεχόμενο του κοντέινερ και κατασβέστηκε με την έγκαιρη επέμβαση των πυροσβεστών, προτού επεκταθεί στα υπόλοιπα βαγόνια και πάρει διαστάσεις με ανυπολόγιστες συνέπειες. Ευτυχώς το προσωπικό της αμαξοστοιχίας δεν τραυματίστηκε και απομακρύνθηκε με ασφάλεια από το σημείο χωρίς να κινδυνεύσει. Στο τούνελ διακόπηκε η ηλεκτροδότηση για λόγους ασφαλείας, ενώ στο σημείο έσπευσαν κλιμάκια του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) για να διερευνήσουν τα αίτια και να κινήσουν τη διαδικασία απομάκρυνσης του κατεστραμμένου βαγονιού και αποκατάστασης της κυκλοφορίας.

Παρόλο που στο συγκεκριμένο σημείο η σιδηροδρομική γραμμή είναι διπλή, για λόγους ασφαλείας αποφασίστηκε η προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας, για λόγους ασφαλείας, ενώ καταβαλλόταν προσπάθεια να δοθεί σε χρήση η δεύτερη γραμμή από χθες το απόγευμα ή σήμερα το πρωί. Μέχρι να συμβεί αυτό, τα τρένα στον άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης φτάνουν μέχρι τη Λάρισα και από εκεί οι επιβάτες μετεπιβιβάζονται σε λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να συνεχίσουν τη διαδρομή οδικώς. Για τον ίδιο λόγο έχουν διακοπεί και τα δρομολόγια της προαστιακής γραμμής Θεσσαλονίκης – Λάρισας.

ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΕ 3,5 ΜΗΝΕΣ
Στα τέλη Μαρτίου άλλη αμαξοστοιχία, που μετέφερε επίσης ηλεκτρονικό υλικό για λογαριασμό της COSCO, εκτροχιάστηκε στην περιοχή της

Γέφυρας έξω από τη Θεσσαλονίκη, όταν λόγω των έντονων βροχοπτώσεων υποχώρησε η υποδομή της σιδηροδρομικής γραμμής. Το δίκτυο Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, που οδηγεί προς τα Σκόπια και από εκεί προς την Κεντρική Ευρώπη, έμεινε εκτός λειτουργίας τότε για περισσότερες από τρεις εβδομάδες, διάστημα κατά το οποίο τα εμπορικά τρένα ακολουθούσαν τη γραμμή μέσω Σόφιας, με καθυστέρηση περίπου 10 ωρών σε σύγκριση με το δρομολόγιο μέσω Σκοπίων και Βελιγραδίου.

Το χθεσινό, δεύτερο ατύχημα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα στην ίδια γραμμή αποτελεί πλήγμα για τη στρατηγική συνεργασία του κινέζικου κολοσσού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετατρέπει τον Πειραιά σε βασική «πύλη» εισόδου εμπορευμάτων από την Άπω Ανατολή προς την ευρωπαϊκή αγορά.

Από τον περασμένο Οκτώβριο ως σήμερα έχουν δρομολογηθεί σχεδόν 200 αμαξοστοιχίες στις διαδρομές προς Ουγγαρία και Τσεχία, ενώ η προοπτική είναι αυτές να αυξηθούν από το φθινόπωρο σε 40 μηνιαίως, από 25 που είναι σήμερα, φτάνοντας τις 500 σε ετήσια βάση.

Οι Κινέζοι έχουν επενδύσει στη χρήση του σιδηροδρομικού άξονα Ελλάδας-Βαλκανίων-Κεντρικής Ευρώπης. Τον περασμένο χειμώνα, μάλιστα, ο πρωθυπουργός της Κίνας Λι Κεκιάνγκ ανακοίνωσε από το Βελιγράδι και τη σύνοδο 16 ηγετών κρατών της ΝΑ Ευρώπης, την πρόθεση της χώρας του να συμμετάσχει στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Υπέγραψε μάλιστα συμφωνία για την ανακατασκευή του τμήματος μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης, όπου οι αμαξοστοιχίες θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες 200 χλμ/ώρα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το