Τοπικά

Δάσκαλοι και καθηγητές του Βόλου θα επιμορφωθούν σε πρακτικές εκπαίδευσης μαθητών Ρομά και προσφύγων

H εκπαίδευση των μαθητών Ρομά και προσφύγων θα αποτελέσει το αντικείμενο κοινής συνεδρίασης των Συλλόγων διδασκόντων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 4 Νοεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο της Μητρόπολης Δημητριάδος. Εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν αλλά και θα επιμορφώσουν τους συναδέλφους τους για τις πρακτικές εκπαίδευσης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου, κάθε χρόνο αυξάνεται όλο και περισσότερο ο αριθμός των μαθητών Ρομά στα σχολεία της Μαγνησίας, ενώ μεγαλύτερος θα είναι φέτος και ο αριθμός των προσφυγόπουλων που θα παρακολουθήσουν τα τμήματα υποδοχής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η συνέντευξη δόθηκε στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, από τον Διευθυντή Γιώργο Πολύζο, τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σωκράτη Σαβελίδη, τον διευθυντή του 10ου δημοτικού σχολείου Ν. Ιωνίας Αναστάσιο Γούκο και τον διευθυντή του Εσπερινού Γυμνασίου Γιώργο Χάρλα.

Ο κ. Πολύζος επισήμανε ότι είναι μεγάλο το ποσοστό των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες στη Μαγνησία, γι’ αυτό και αποφασίστηκε να δοθεί συνέχεια στην επιτυχημένη περσινή πρωτοβουλία, με τη διοργάνωση νέας συνεδρίασης φέτος.

Από την πλευρά του ο κ. Σαβελίδης υπογράμμισε την αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις καλές πρακτικές εκπαίδευσης των παιδιών Ρομά ή των προσφυγόπουλων. «Οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφωθούν από τις εμπειρίες των συναδέλφων τους» δήλωσε ο κ. Σαβελίδης και πρόσθεσε πως απαιτείται συντονισμός όλων των μονάδων για τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τόνισε επίσης την ανάγκη για ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ των εκπαιδευτικών και υιοθέτηση των πρακτικών διδασκαλίας που είχαν καλό αποτέλεσμα.

«Πρόβλημα η σχολική διαρροή και η μη καθημερινή φοίτηση»

Σύμφωνα με τον κ. Χάρλα, αυτή τη στιγμή στο Εσπερινό Γυμνάσιο φοιτούν 87 παιδιά, ωστόσο παρατηρείται μεγάλη διαρροή μαθητών. «Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η εκπαίδευση των αλλοδαπών, καθώς είναι συνδεδεμένη με το μέλλον της Ελλάδας», υπογράμμισε ο ίδιος.

Όπως έγινε γνωστό, συνολικά 90 άτομα Ρομά φοιτούν σε 12 σχολεία της περιοχής. Τα περισσότερα παιδιά συγκεντρώνονται στο 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας και στο 6ο Γυμνάσιο Βόλου, ενώ σε άλλα σχολεία υπάρχουν ένας ή δύο μαθητές Ρομά. «Το πρόβλημα είναι ότι έρχονται στο σχολείο και μετά το σταματούν γιατί απασχολούνται ως πωλητές στα παζάρια», συμπλήρωσε ο κ. Χάρλας.
Στο ίδιο θέμα αναφέρθηκε και ο κ. Γούκος σημειώνοντας πως η σύνθεση των μαθητών αλλάζει κάθε χρόνο και είναι όλο και περισσότεροι οι μαθητές Ρομά που εγγράφονται στο σχολείο. Αυτό σημαίνει, όπως δήλωσε ο ίδιος, πως κάποιες πρακτικές φέρνουν αυξητικό αποτέλεσμα στην εγγραφή των παιδιών στο σχολείο. Στο 10ο Δημοτικό Ν. Ιωνίας, από το σύνολο των 304 μαθητών, οι 240 είναι Ρομά.

«Το θέμα είναι να κρατηθούν οι μαθητές στο σχολείο. Πέρα από τη σχολική διαρροή, υπάρχουν προβλήματα με τη συμπεριφορά των μαθητών, ένταξης ή ακόμα και συμπεριφοράς. Εμείς προσπαθούμε να έχουμε ένα σχολείο συνύπαρξης των μαθητών».
Χαρακτήρισε επίσης ως «πρωτοποριακή ενδοσχολική επιμόρφωση» την κοινή συνεδρίαση εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τμήματα υποδοχής προσφύγων

Σε ερώτηση για τα τμήματα υποδοχής προσφύγων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Πολύζος απάντησε ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι να υπάρξει πρωινό και απογευματινό τμήμα υποδοχής προσφύγων.
Ανέφερε επίσης πως υπάρχουν τρία σχολεία που ενδιαφέρονται για την φιλοξενία των τμημάτων υποδοχής και εξήγησε πως τα οχτώ παιδιά που φοίτησαν πέρυσι στο απογευματινό τμήμα, φέτος θα φοιτήσουν στο πρωινό, ενώ άλλα 22 παιδιά θα μοιραστούν σε δύο ίσα τμήματα και θα παρακολουθήσουν το απογευματινό τμήμα υποδοχής.
Ο κ. Πολύζος δεν ανέφερε ποια είναι τα σχολεία που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και όπως είπε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας περιμένει το «πράσινο φως» από το Υπουργείο. Από την πλευρά του ο κ. Σαβελίδης πρόσθεσε πως το 10ο Γυμνάσιο είναι έτοιμο και περιμένει τη δημιουργία της πρωινής και απογευματινής ένταξης των μαθητών αυτών.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το