Τοπικά

Δανείζονται ελαστικά για τον έλεγχο ΚΤΕΟ… Καταγγελία υπεύθυνου ιδιωτικού Κέντρου στη Μαγνησία

Δανείζονται ελαστικά σε καλή κατάσταση, προκειμένου να ελεγχθεί το όχημά τους από το ΚΤΕΟ και κατόπιν τα επιστρέφουν, καθώς το κόστος αγοράς ελαστικών είναι πλέον πολύ μεγάλο για έναν μισθωτό των 400 ευρώ…
Αυτό καταγγέλλει ο μηχανολόγος μηχανικός Γιάννης Τέας, υπεύθυνος ιδιωτικού ΚΤΕΟ της Μαγνησίας, που υπολογίζει στο 10% τα κυκλοφορούντα οχήματα, που δεν έχουν ελεγχθεί.
Μιλώντας χθες στην πρωινή ζώνη του Ράδιο Ακρόαμα ο κ. Τέας κατήγγειλε ότι έχουν επισημανθεί οχήματα, που ελέγχονται από ΚΤΕΟ με καλής ποιότητας ελαστικά, ωστόσο ύστερα από μερικές ημέρες τα οχήματά τους ανευρίσκονται να «φοράνε» φθαρμένα, παλαιά ελαστικά… Προφανώς οι οδηγοί τους τοποθέτησαν τα καινούργια ελαστικά, πέρασαν από τον έλεγχο ΚΤΕΟ και κατόπιν τα επέστρεψαν και επανατοποθέτησαν τα φθασμένα…

«Οι οδηγοί γνωρίζουν τα προβλήματα των αυτοκινήτων τους, αλλά δεν έχουν λεφτά να τα επισκευάσουν», επισημαίνει ο κ. Τέας, που επισημαίνει ότι το πρόβλημα των μη ελεγμένων οχημάτων στους δρόμους της Μαγνησίας δεν είναι τόσο σοβαρό, καθώς η Τροχαία έχει εντείνει τους ελέγχους. Υπολογίζεται πως πανελλαδικά πάνω από 1,5 εκατομμύριο οχήματα είναι ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ και αποτελούν κινητές «βόμβες» στους δρόμους.

Ο κίνδυνος από μη τεχνικά ελεγμένα οχήματα αυξάνει τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς πληθαίνουν αυτά που τίθενται σε κίνηση λόγω των διακοπών. Από τα περίπου 4.000.000 οχήματα που κάθε χρόνο πρέπει να ελέγχονται από ΚΤΕΟ, ελέγχονται περίπου 2.200.000, με συνέπεια να κυκλοφορούν χωρίς έλεγχο περισσότερα από 1.500.000 οχήματα…
Η πρώτη σε αριθμό βλαβών είναι στα φθαρμένα ελαστικά, που εντοπίζεται στα ελεγχόμενα οχήματα και η δεύτερη είναι στο σύστημα διεύθυνσης, τα μπαλάκια και τα ακρόμπαρα, σημειώνει ο κ. Τέας, που θεωρεί πως όλα είναι ζήτημα παιδείας. Άλλες βλάβες επισημαίνονται στο σύστημα πέδησης (φρένα) και στις αναρτήσεις.
«Αλλοδαποί έρχονται στο ΚΤΕΟ για εκούσιο έλεγχο των οχημάτων τους και βλέπεις τη διαφορά. Είναι ζήτημα παιδείας», τονίζει ο μηχανολόγος μηχανικός.
Σύμφωνα με στοιχεία από τα ΚΤΕΟ, το 5% των οχημάτων που ελέγχονται, «κόβονται» και ζητείται να ξαναπεράσουν από έλεγχο σε ένα μήνα, ενώ στο 63% σημειώνονται παρατηρήσεις για επισκευές. Ο έλεγχος ΚΤΕΟ κοστίζει 45 ευρώ για ΙΧ και 55 ευρώ για μικρά φορτηγά.

Δεν γίνονται διασταυρώσεις
Ωστόσο, το πιο σοβαρό πρόβλημα που επισημαίνουν τα ΚΤΕΟ, είναι η μη εφαρμογή του νόμου που είχε ψηφιστεί το 2015 και επιβάλλει την ηλεκτρονική διασταύρωση των ελεγχθέντων οχημάτων και των μη ελεγχθέντων, έτσι ώστε να επιβάλλονται πρόστιμα στους αμελείς ιδιοκτήτες οχημάτων. Όπως δηλαδή συμβαίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα.
Ήδη αποστέλλονται ραβασάκια για ανασφάλιστα οχήματα από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ωστόσο αυτό δεν έχει συμβεί για τα μη ελεγχθέντα οχήματα από ΚΤΕΟ.

Όπως είναι γνωστό, όσοι δεν έχουν συμμορφωθεί και συγκεκριμένα δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους πληρώνοντας προηγουμένως το παράβολο, που κυμαίνεται από 100 έως 250 ευρώ απειλούνται με:
-Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των πινακίδων του οχήματος για 6 μήνες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής.
– Σε περίπτωση εμπλοκής οχήματος σε ατύχημα, αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια και επί υποτροπής για 3 χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης.
-Χρηματικό πρόστιμο με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
-Φυλάκιση από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000€ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το