Οικονομία

Coca Cola: Το lockdown έπληξε τις πωλήσεις – Μειώνει κατά 100 εκατ. τις επενδύσεις

Βαρύ τίμημα» πληρώνει η Coca Cola HBC από τις επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομική δραστηριότητα. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων για την ανάσχεση του κορονοϊού είχαν αρνητικό αντίκτυπο στα αποτελέσματά της, αναγκάζοντάς την να λάβει μέτρα για την μείωση του κόστους και να επαναπροσδιορίσει το επενδυτικό πρόγραμμά της. Ειδικότερα, τον Απρίλιο οπότε υπήρχε lockdown σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται, οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 37,2% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και κατά 27,3% σε όγκο (εξαιρώντας την Bambi). To lockdown όπως εξηγεί η εταιρεία, επηρέασε την κατανάλωση εκτός σπιτιού όπου πραγματοποιεί πάνω από το 40% των πωλήσεών της.

Μάλιστα, στο συγκεκριμένο κανάλι κατά την διάρκεια των εβδομάδων των περιοριστικών μέτρων, αντιμετώπισε μειώσεις όγκου πωλήσεων της τάξεως του 70%-90%! Λιγότερες ήταν οι απώλειες τον Μάρτιο, όταν ξεκίνησε να κάνει αισθητή η πανδημία την παρουσία της και οι κυβερνήσεις να αντιδρούν με τη λήψη μέτρων. Συνολικά, στο πρώτο τρίμηνο του 2020 τα αποτελέσματα η κάμψη των πωλήσεων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση διαμορφώθηκε στο 1,2% χάρη στην καλή πορεία τους δυο πρώτους μήνες του έτους.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η διοίκηση του ομίλου που δραστηριοποιείται σε 28 χώρες αποφάσισε να προχωρήσει στη μείωση του κόστους και στον επαναπροσδιορισμό των επενδυτικών προτεραιοτήτων. Συγκεκριμένα, το 2020 και σε σχέση με το αρχικό πλάνο, θα σημειωθεί μείωση άνω των 100 εκατ. ευρώ στις δαπάνες που βρίσκονται στη διακριτική της ευχέρεια και μείωση άνω των 100 εκατ. ευρώ ή λίγο χαμηλότερα από 20% στις ταμειακές εκροές για κεφαλαιουχικές δαπάνες. Η εταιρεία επισημαίνει πως «είναι ακόμα πολύ νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος που θα έχει η πανδημία του COVID-19 στα αποτελέσματά μας για το 2020, δεδομένου ότι είναι αβέβαια τόσο η διάρκεια των περιοριστικών μέτρων όσο και ο ρυθμός της οικονομικής δραστηριότητας μετά την άρση τους», ωστόσο ξεκαθαρίζει πως είναι σαφές ότι ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός».

Παρ’ όλα αυτά, υπογραμμίζει πως διαθέτει ισχυρό ισολογισμό και επαρκή ρευστότητα για να εκπληρώσει όλες τις χρηματοοικονομικές δεσμεύσεις καθώς και να λειτουργήσει και να επενδύσει στην εταιρεία. Ειδικότερα, κατά το κλείσιμο του Απριλίου είχε 1,4 δισ. ευρώ χρηματικά διαθέσιμα και προθεσμιακές καταθέσεις που είναι παραπάνω από επαρκή για να εκπληρώσει όλες τις χρηματοοικονομικές της δεσμεύσεις, όπως την αποπληρωμή ομολόγων, καταβολή τόκων και πληρωμή μερίσματος, αφήνοντας διαθέσιμα 600 εκατ. ευρώ για λειτουργικές και επενδυτικές ανάγκες.

Μάλιστα, η εταιρεία πιστεύει ότι ο ισολογισμός και η ρευστότητα που διαθέτει αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτή την χρονική περίοδο και σε συνδυασμό με τα ηγετικά μερίδια αγοράς, την ισχυρή της παρουσία στα καταστήματα λιανικής πώλησης, τις άριστες σχέσεις με τους πελάτες της και τα κανάλια διανομής της, θα της επιτρέψουν να ξεπεράσει αυτήν την κρίση και να βρεθεί σε ισχυρή θέση για να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα εμφανιστούν στο μέλλον.

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας του Covid-19, τόσο εμείς όσο και οι κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε είναι άνευ προηγουμένου. Εκ μέρους όλων μας στην Coca-Cola HBC, θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά όλους όσους εργάζονται ακούραστα για να μας κρατήσουν όλους ασφαλείς.

Μετά από ένα δυνατό ξεκίνημα το 2020, ο Μάρτιος και ειδικότερα ο Απρίλιος ήταν πιο δύσκολοι. Είμαι πολύ περήφανος για τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες μας αντιμετωπίζουν αυτήν την κρίση, ειδικότερα για την προσαρμοστικότητα, την ανθεκτικότητα και το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης που έχουν επιδείξει οι άνθρωποί μας. Τα ισχυρά αποτελέσματα του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου μας βοήθησαν να εισέλθουμε στην κρίση από θέση ισχύος, με υγιείς επιχειρηματικές βάσεις και έναν ισχυρό ισολογισμό. Όταν ξέσπασε η πανδημία, λάβαμε αποφασιστικά μέτρα, πλήρως εστιασμένα στο να διατηρήσουμε τους ανθρώπους μας ασφαλείς, να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας και να στηρίξουμε τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Διαχειριζόμαστε επίσης αποτελεσματικά την εταιρεία προκειμένου να στηρίξουμε τις αποδόσεις μας και να διασφαλίσουμε ότι θα είμαστε σε καλή θέση για να εισέλθουμε στη φάση ανάκαμψης όταν αυτή έρθει».

Πηγή: Έθνος

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το