Τοπικά

Χρήστος Μπουκώρος: Ισχυρό πρόγραμμα για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων

Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και τη δημιουργία Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Θαλάσσιων και Χερσαίων Συνόρων μίλησε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και βουλευτής Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος, το μεσημέρι της Παρασκευής, στην Ολομέλεια της Βουλής. Ο Χρήστος Μπουκώρος επισήμανε ότι η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε την υποχρέωση να υλοποιήσει, επαρκώς και εντός χρονοδιαγράμματος, ένα πρόγραμμα ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων με γνώμονα την εθνική ενότητα. Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να αναφερθεί στο κλίμα συναίνεσης που επικρατεί αυτές τις ημέρες στο ελληνικό κοινοβούλιο, τόσο με το εκλογικό δικαίωμα των Ελλήνων του εξωτερικού όσο και με το νομοσχέδιο της εθνικής άμυνας, γεγονός που αποδεικνύει, όπως είπε, ότι σε εποχές ταραγμένες αυτό που οφείλουν να επιδείξουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας είναι η ομόνοια και η εθνική ομοψυχία.

Πιο αναλυτικά, στην ομιλία του ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ανέφερε τα εξής: «Κατέγραψα κάποιες προσεγγίσεις αντιφατικές, στα όρια της πολιτικής παραδοξότητας. Τι γινόταν μέχρι σήμερα; Τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατηγορούσαν την κυβέρνηση ότι δεν κάνει κάτι γρήγορα για το μεταναστευτικό, στο οποίο οι ροές διογκώνονται. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξήγγειλε μια πολιτική ολοκληρωμένη εδώ και ένα μήνα περίπου και σήμερα αρχίζει την υλοποίησή της, με τη συγκεκριμένη τροπολογία, με τη δημιουργία του συγκεκριμένου ενιαίου φορέα. Κατηγορείται και για την υλοποίηση της πολιτικής της. Αν αυτό δεν είναι αντιφατικό, τότε αναρωτιέμαι τι είναι.
Ακούσαμε κι άλλες παραδοξότητες εδώ. Ακούσαμε ότι αλλάζει η δομή των Ενόπλων Δυνάμεων, επειδή δημιουργείται ένα Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο, το οποίο μας κάνει την τιμή να αναλαμβάνει ένας κορυφαίος πρώην αξιωματικός που σήμερα συμμετέχει στην Κυβέρνησή μας.
Αν ισχύει αυτό, σημαίνει ότι αντικείμενο των Ενόπλων Δυνάμεων είναι η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού, για να αλλάξουμε το επιχείρημά σας.
Από εκεί και πέρα, ακούσαμε κάποιες κατηγορίες εδώ από ορισμένα κόμματα για τις προμήθειες των αρμοδίων υπηρεσιών που θα συνεργάζονται με το συγκεκριμένο κέντρο με τη διαδικασία των ανταγωνιστικών προσφορών και όχι με τη διαδικασία των διαγωνισμών. Ο χρονικός προσδιορισμός και μόνο αυτής της δυνατότητας από τον χειμώνα του 2019-2020 μέχρι τον Ιούνιο του 2020 καθιστά αδύνατη τη διενέργεια διαγωνισμών και, μάλιστα, όταν αυτή είναι μεγάλου αντικειμένου, γιατί αν συνυπολογιστούν τα χρονικά περιθώρια που δίνει ο νόμος, η περίπτωση των ενστάσεων και όλα αυτά, αντιλαμβάνεστε ότι δεν θα μπορούσε να γίνει κανένας απολύτως διαγωνισμός. Επιστρατεύονται εδώ οι δυνατότητες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για να συντονιστεί, πράγματι, ένα έργο εθνικής σημασίας. Και ποιες είναι αυτές οι δυνατότητες; Είναι η εμπειρία, η τεχνογνωσία, η πειθαρχία. Όλα τα υπόλοιπα προβλέπονται από τα συναρμόδια υπουργεία.

Κατά συνέπεια, για μας δεν υπάρχει κανένα ζήτημα στο θέμα αυτό. Η κυβέρνηση εφαρμόζει και υλοποιεί πλέον με ταχύτατους ρυθμούς την πολιτική που έχει εξαγγείλει στον πρέποντα χρόνο. Άρα, λοιπόν, δεν αιφνιδιάζεται κανένας. Δεν είναι κάτι το οποίο δεν είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση προς τον ελληνικό λαό.
Άκουσα, επίσης, να λέγεται «Μα, θα ελέγχει ο Εθνικός Συντονιστής τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις;». Λέγεται, μάλιστα, από πολιτικές δυνάμεις που κατηγορούσαν τη σημερινή κυβέρνηση ότι αφήνει τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις να αλωνίζουν στη χώρα. Δεν πρέπει η οργανωμένη, η συντεταγμένη ελληνική πολιτεία να έχει μια άποψη πληρέστατη και τεκμηριωμένη για το ποιες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις λειτουργούν στην Ελλάδα και ποιο είναι το αντικείμενο τους, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του προσφυγικού-μεταναστευτικού προβλήματος; Από τη μία, δηλαδή, κατηγορείται η κυβέρνηση ότι δεν κάνει κάτι, από την άλλη, όταν εκπονεί μια συγκεκριμένη πολιτική, κατηγορείται και πάλι από τις ίδιες πολιτικές δυνάμεις. Αυτό είναι παράδοξο!

Όσον αφορά στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα. Θα ξεκινήσω από τον Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, τον κ. Δρίτσα, ο οποίος δικαίως είπε ότι αυτό είναι ένα πρόγραμμα που είχε εκπονηθεί και συμφωνηθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ασφαλώς, κανείς δεν αμφιβάλλει γι’ αυτό. Και παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα είναι βελτιωμένο, ούτε ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας ούτε οι υπουργοί μας ισχυρίστηκαν κάτι τέτοιο. Ξέρετε ποια είναι η διαφορά μας; Είναι ότι εμείς στο πλαίσιο της συνέχειας της ελληνικής πολιτείας, στο πλαίσιο της αναγκαίας στρατηγικής, αλλά και στην ανάγκη της εθνικής ενότητας, υλοποιούμε ένα χρήσιμο πρόγραμμα για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων, όχι με μισή καρδιά, αλλά το υιοθετούμε πλήρως και αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να το υλοποιήσουμε εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με τρόπο επαρκή. Δεν παραγνωρίζουμε την πατρότητα του προγράμματος. Αναγνωρίζουμε τη χρησιμότητά του, το βελτιώνουμε και το υλοποιούμε μέσα στα χρονοδιαγράμματα. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει κανένας λόγος αντιπαράθεσης γι’ αυτό.
Θα αξιοποιήσω την ευκαιρία να πω ότι είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος, όπως νομίζω και η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων βουλευτών, από το γεγονός ότι μόνο το τελευταίο τριήμερο στην Εθνική Αντιπροσωπεία για δύο μεγάλης σημασίας ζητήματα, όπως είναι η διευκόλυνση των Ελλήνων του εξωτερικού να συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες, αλλά και το σημερινό νομοσχέδιο, το οποίο ενισχύει τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, παρουσιάζονται μεγάλες πλειοψηφίες, μεγάλες συναινέσεις, οι οποίες ενδυναμώνουν και ενισχύουν την εθνική ενότητα σε εποχές δύσκολες και ταραγμένες.

Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να υπονοήσω ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος που συμπεριλαμβάνεται στα οκτώ άρθρα του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, έχει να κάνει με την γεωπολιτική αστάθεια που καταγράφεται με έντονο τρόπο τον τελευταίο καιρό στην περιοχή μας. Δεν έχει να κάνει με τις προκλήσεις της γείτονος χώρας. Ήταν ένα πρόγραμμα, το οποίο αποφασίστηκε δύο χρόνια νωρίτερα και σήμερα ξεκινά η υλοποίησή του.
Εκ των πραγμάτων, όμως, συνδέεται με τα όσα συμβαίνουν στη γειτονιά μας. Και γνωρίζουμε όλοι ότι δεν θα είναι το μοναδικό πρόγραμμα το οποίο θα ενισχύει τις Ένοπλες Δυνάμεις και την αποτρεπτική ισχύ της χώρας. Θα ακολουθήσουν κι άλλα, γιατί είναι υποχρέωση και της κυβέρνησης και της πατρίδας και του ελληνικού λαού η ενίσχυση της εθνικής άμυνας. Ζούμε σε έναν κόσμο, ο οποίος ταλανίζεται από παγκόσμια γεωπολιτική αστάθεια και αυτά τα φαινόμενα λαμβάνουν εντονότερη μορφή στην περιοχή μας, στη γειτονιά μας. Γνωρίζουν άπαντες σήμερα ότι και τα εθνικά μας συμφέροντα διακυβεύονται και ακουμπάνε στην Ανατολική Μεσόγειο. Γνωρίζουμε και τις προθέσεις της Τουρκίας να παίξει ρόλο τοπάρχη –και όχι μόνο- στην περιοχή, ενισχύοντας ακόμα και τον παγκόσμιο ρόλο της και κυριαρχώντας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Μπροστά σε όλα αυτά δεν μπορούμε να μένουμε αδιάφοροι και απαθείς. Κυρίως και πάνω απ’ όλα, δεν μπορεί παρά να είμαστε ενωμένοι. Οι προκλήσεις είναι πολλές και είναι σοβαρές. Τις βλέπουμε, καθώς ξεδιπλώνονται μπροστά μας καθημερινά. Όπως είπε και ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, είναι από τα θέματα που υποχρεωτικά, αν θέλετε, απαιτούν εθνική ενότητα και εθνική ομοψυχία.

Σε ζητήματα υπαρξιακής σημασίας για τη χώρα και για το έθνος, αυτά που μας ενώνουν είναι πάντα περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν. Γι’ αυτό, με χαρά υπογραμμίζω σήμερα ότι, παρά τις επιμέρους διαφωνίες τους, οι περισσότερες πολιτικές δυνάμεις του κοινοβουλίου υποστηρίζουν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
Βεβαίως, δεν είναι μόνο η αμυντική θωράκιση της χώρας, για την οποία υπεύθυνη είναι η άξια ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και η κυβέρνηση με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά είναι ένα θέμα που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει όλους. Μάλιστα, αν παρατηρήσετε σήμερα τις διεργασίες στην ελληνική κοινωνία, παρά το γεγονός ότι το μεταναστευτικό είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, στην ατζέντα ενδιαφέροντος του ελληνικού λαού πλέον τα ελληνοτουρκικά και οι εντάσεις καταλαμβάνουν την πρώτη θέση και έχει υποχωρήσει το μεταναστευτικό-προσφυγικό, ενδεχομένως, στη δεύτερη θέση ενδιαφέροντος του ελληνικού λαού.
Δεν το λέω αυτό για να καλλιεργήσω κάποια ανησυχία, αλλά για να υπογραμμίσω, ακόμα περισσότερο, την ανάγκη εθνικής ενότητας που παρουσιάζεται σήμερα, που παρουσιάστηκε προχθές στο νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των ομογενών μας σε τέτοιου είδους θέματα.
Βεβαίως, δεν φτάνει μόνο η ενίσχυση της εθνικής άμυνας και της αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας. Βεβαίως, αυτό που κάνει ο Πρωθυπουργός με τη διεθνοποίηση των προκλήσεων της γείτονος, με το χτίσιμο ενός διπλωματικού τείχους, κυρίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και σε όλους τους υπερεθνικούς Οργανισμούς που συμμετέχει η χώρα, είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει και αυτό γίνεται. Κανείς όμως δεν θα συμμαχήσει μαζί σου διπλωματικά, αν δεν υπάρχει αρραγές εσωτερικό μέτωπο. Αυτή είναι μια αναγκαία προϋπόθεση για να εκπέμψουμε ένα μήνυμα ισχύος.
Όσο για τις καθυστερήσεις υλοποίησης αυτού του προγράμματος και τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων -γιατί πράγματι υπάρχουν καθυστερήσεις- δεν θα πρέπει, να ξεχνάμε, ότι την τελευταία δεκαετία η χώρα μας βίωσε μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές κρίσεις της ιστορίας της.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένας σε αυτήν την αίθουσα, αλλά και έξω στην ελληνική κοινωνία που μας ακούει σήμερα και δεν επιθυμεί την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας ή δυσανασχετεί όταν αποφασίζεται ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας. Πρέπει, όμως, πάντα αυτό να είναι συνάρτηση και των δυνατοτήτων της χώρας, ώστε να μη δημιουργούνται άλλα προβλήματα. Γι’ αυτό με ιδιαίτερη χαρά άκουσα σήμερα σε αυτή την αίθουσα τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, τον κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, να εξαγγέλλει ότι το επιστημονικό προσωπικό των πανεπιστημίων μας, τους νέους αυτούς ανθρώπους, μπορούμε να τους κρατήσουμε στη χώρα δίνοντάς τους ένα αντικείμενο υψηλής σημασίας, μέσα από τέτοια ερευνητικά και παραγωγικά προγράμματα, ξεκινώντας άμεσα τη μετατροπή του ερευνητικού προϊόντος σε αποτέλεσμα γεγονός που θα ενισχύσει την αμυντική δυνατότητα της χώρας. Και αυτό είναι πολύ σπουδαίο. Και νομίζω ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις θα το στηρίξουν.

Τα θέματα αυτά που συζητάμε σήμερα δεν προσφέρονται για εύκολο εντυπωσιασμό. Εγώ, μάλιστα, η ελαχιστότητά μου, θα πρότεινε στη Βουλή, όταν συζητάμε τέτοια θέματα στο κοινοβούλιο, να μην μπαίνουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες, να μην μπαίνουμε σε πολλές λεπτομέρειες. Κάνω έκκληση στους συναδέλφους, γιατί τελικώς επιβεβαιώνουμε αυτό που ακούγεται ως ανέκδοτο, ότι μόνο στην Ελλάδα και στην Ιαπωνία δεν χρειάζονται κατάσκοποι, γιατί στην Ελλάδα μιλάνε οι πάντες και στην Ιαπωνία ουδείς. Σε αυτά τα θέματα θα είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί. Υπάρχει η Επιτροπή Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας όπου εκπροσωπούνται όλα τα κόμματα και εκεί.
Κατά συνέπεια, τόσο το νομοσχέδιο για το οποίο συμφωνεί η συντριπτική πλειοψηφία, όσο και η τροπολογία που αντιμετωπίζει ένα άλλο ζήτημα παράπλευρο, παράλληλο, κύριε Δρίτσα και κύριε Βίτσα, αντιμετωπίζει και ζητήματα που έχουν να κάνουν και με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κανείς δεν αντιλέγει. Όμως εδώ υπάρχει η ανάγκη ενός Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου που θα αντιμετωπίσει ένα υπερεπείγον πρόβλημα. Και αυτή η δυνατότητα δίνεται με τη συγκεκριμένη τροπολογία».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το