Τοπικά

Χρήστος Αγιώτης, ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου στον Βόλο :«Θερμαίνεται» σιγά-σιγά η αγορά σχολικών ειδών “Θ”

proswpo

Στον δρόμο της επιστροφής στα θρανία, αφού σε δύο εβδομάδες περίπου οι θερινές διακοπές ολοκληρώνονται, η κίνηση για την αγορά σχολικών ειδών και βοηθημάτων άρχισε σιγά-σιγά να «θερμαίνεται». Ο Βολιώτης βιβλιοπώλης Χρήστος Αγιώτης μίλησε για τις φετινές επιλογές που μπορούν να κάνουν οι μαθητές ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς.

 

«Οι βιβλιοπώλες ειδικά μετά από τον Δεκαπενταύγουστο παίρνουν «φωτιά». Ετοιμάζουν τα μαγαζιά τους, τα φροντίζουν, ανανεώνουν το στοκ, παραλαμβάνουν καινούρια πράγματα και κάνουν τις πιο όμορφες βιτρίνες της χρονιάς. Ο σκοπός είναι φυσικά το άνοιγμα των σχολείων και μία φρέσκια αρχή για όλους», υπογράμμισε ο κ. Αγιώτης, ο οποίος στη συνέχεια μίλησε για τα προϊόντα που έχουν την τιμητική τους τις τελευταίες ημέρες: «Οι περισσότεροι μαθητές ξεκινάνε με τα βασικά. Τετράδια, στυλό, μολύβια, τσάντες και κασετίνες. Από εκεί και πέρα, ο καθένας ανάλογα με τις ανάγκες του αυξάνει τις αγορές του. Μπορεί π.χ. να αγοράσει φροντιστηριακά βιβλία. Όσοι είναι αδύναμοι σε ορισμένα μαθήματα ή για να φανούν κάπου καλύτεροι επιλέγουν ένα-δυο βοηθήματα, ώστε να κάνουν μία καλή αρχή.

Επίσης, παραδοσιακά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ξεκινάνε οι νέοι γονείς να ενδιαφέρονται για τα παιδιά τους. Πώς θα πάνε στα νήπια και τα προνήπια ή και στην α’ τάξη του δημοτικού. Είναι τα λεγόμενα βιβλία προασκήσεων, με τα οποία το παιδί μαθαίνει να χαράσσει γραμμές και άλλα σχήματα, να σχηματίζει με το χέρι του γράμματα και αριθμούς. Κάτι που το οδηγεί σε μία μεγαλύτερη εξοικείωση στις πρώτες ημέρες του στο σχολείο. Από εκεί και πέρα, τα παιδιά του δημοτικού, κυρίως, δίνουν βάρος στα χρώματα που θα έχουνε, τους μαρκαδόρους που θα πάρουν και πόσο όμορφοι θα είναι. Οι μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου είναι πιο λιτοί στις επιλογές τους. Προτιμούν τετράδια σπιράλ με όσο περισσότερα θέματα γίνεται και να είναι μονόχρωμα. Και μερικά απλά στυλό, γιατί μονίμως χάνονται».

Βέβαια, οι τάσεις της αγοράς διαφέρουν κάθε φορά, με τον κ. Αγιώτη να εξηγεί τον λόγο: «Κάθε χρονιά υπάρχει διαφορετική μόδα. Κάποιο καρτούν για τους μικρούς φίλους. Ένα κινούμενο σχέδιο που τους τράβηξε τους τελευταίους μήνες, οπότε οι περισσότεροι θα το ζητήσουν. Όπως οι υπερήρωες ή μία κούκλα για τα κορίτσια. Τα λίγο μεγαλύτερα παιδιά ενθουσιάζονται από τα πιο μοδάτα εξώφυλλα τετραδίων ή σακίδια. Παρόλα αυτά, είτε αλλάζουν οι παραστάσεις, είτε όχι, είναι στάνταρ οι επιλογές, οι οποίες χαροποιούν πάντα τους μαθητές στο ξεκίνημα της χρονιάς».

Ανάμεσα στα ελληνικά και ξένα προϊόντα, αλλά και τα είδη που προμηθεύονται τα τοπικά βιβλιοπωλεία, υπάρχει μεγάλη γκάμα από σχολικά είδη που κυκλοφορούν και αρκούν για να καλύψουν κάθε ανάγκη. «Στα χρόνια της ύφεσης προσωπικά προτιμώ τις ελληνικές βιομηχανίες, γιατί δίνουν δουλειά σ’ εμάς, αλλά και τους εργαζόμενους του τόπου μας. Παρ’ όλα αυτά κάποια προϊόντα από τα σχολικά δεν κατασκευάζονται καν στην Ελλάδα. Οπότε, δεν μπορούμε να πούμε ότι είμαστε υπέρ των ελληνικών προϊόντων, όταν για παράδειγμα δεν υπάρχει ελληνική βιομηχανία μολυβιού. Το ίδιο συμβαίνει και με τα στυλό. Τα περισσότερα δεν κατασκευάζονται στην Ελλάδα, είτε είναι από ξένες εταιρείες, είτε όχι. Δυστυχώς μία μεγάλη γκάμα του τετραδίου τυπώνεται σε γειτονικές χώρες και εισάγεται πολλές φορές με ελληνικό σήμα. Πράγμα που είναι απαράδεκτο. Είναι η λεγόμενη εκτύπωση φασόν. Μία ελληνική εταιρεία διάλεξε μία βιομηχανία του εξωτερικού να της τυπώσει το προϊόν και να το εισάγει ως δικό της», επισήμανε ο Βολιώτης βιβλιοπώλης, ο οποίος φέτος συμπληρώνει 23 χρόνια παρουσίας στον χώρο.

Ο Χρήστος Αγιώτης στη συνέχεια αναφέρθηκε στην κίνηση των τελευταίων ημερών, λέγοντας: «Προς το παρόν είναι όλοι συγκρατημένοι. Φοβούνται και τα φορολογικά. Όμως, θέλοντας και μη, θα ψωνίσουν τα αναγκαία για τα παιδιά τους. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Ίσως, αυτό το παραδοσιακό 15νθήμερο να έχει χαθεί και να μην έχουμε την κορύφωση των δύο-τριών ημερών, όπως τα προηγούμενα χρόνια. Οι γονείς φροντίζουν να παίρνουν τα αναγκαία σιγά-σιγά, ώστε να μη φαίνεται άμεσα στο πορτοφόλι τους και να κάνουν και καλύτερη διαχείριση. Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτικές συνήθειες άλλαξαν. Πολλοί γονείς περιορίστηκαν στις αγορές τους, προτιμούν την κλασική γκάμα των σχολικών, χωρίς να παίρνουν πολλά έξτρα, που είναι δεύτερα ή τρίτα σε ανάγκη. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Η ζήτηση πολλών προϊόντων, τα οποία δεν έχουν ανάγκη να υπάρχουν, δημιουργεί και έξτρα κατανάλωση. Ας είμαστε και λίγο σφιχτοί. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα τα βγάλουμε και πέρα. Αξίζει τον κόπο να πάρεις ό,τι έχεις ανάγκη. Τα βιβλιοπωλεία δεν φεύγουν. Είμαστε ανοικτά όλο τον χρόνο».

Όσο για τις τιμές; Ο κ. Αγιώτης τόνισε: «Θα τις χαρακτήριζα ίδιες και χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι. Παρά την αύξηση του ΦΠΑ και του φόρου εισαγωγών, αφού τα προϊόντα από τη στιγμή που έρχονται από το εξωτερικό προπληρώνονται και μετά μπαίνουν στην αγορά, το κόστος απορροφήθηκε από τους κατασκευαστές και τους εισαγωγείς, αλλά και τα βιβλιοπωλεία κατ’ επέκταση».

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το