Παραπολιτικά

Χωρίς εξηγήσεις η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

«Στις αρχές του 2021 θα αρχίσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του λιμένος Βόλου, όπως επίσημα ανακοίνωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος. «Συνήθως είναι ένας διαγωνισμός που χρειάζεται 8 με 12 μήνες, για να ολοκληρωθεί», είπε χαρακτηριστικά. Άρα μιλάμε για το τέλος του 2021, εάν και εφόσον τηρηθεί αυτό το χρονοδιάγραμμα και μέχρι τότε; Τι θα γίνει, για παράδειγμα, με τη σύμβαση της ΑΓΕΤ, που λήγει τον Νοέμβριο φέτος; Τι θα γίνει με τη μεταφορά του σκραπ μετά την ακύρωση, με ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ, της συμφωνίας με τη Χαλυβουργία Ελλάδος;
«Ο διαγωνισμός, όπως τον σχεδιάζουμε, είναι με υποχρεωτικές επενδύσεις και θα φέρει το λιμάνι στην επόμενη φάση. Είναι ένας διαγωνισμός με αυστηρά τεχνικά και οικονομικά κριτήρια και αποσκοπεί να διαμορφώσουμε το υπόβαθρο, ώστε να υπάρχει ανάπτυξη. Ειδικά στην περίπτωση του Βόλου, όπου το λιμάνι είναι κομμάτι της πόλης και είναι από τις βασικές προτεραιότητες, να μπορέσει αυτή η σχέση να αναπτυχθεί και να συνεχίσει».
Ποιος θα αποφασίσει το πλαίσιο; Ο ΟΛΒ θα έχει λόγο; Η τοπική κοινωνία και οι θεσμοί της θα παρέμβουν; Καλό είναι να αναγνωρίζεται ότι «το λιμάνι είναι κομμάτι της πόλης», αλλά πώς η πόλη θα έχει λόγο στη διαμόρφωση του πλαισίου για την ιδιωτικοποίηση;
Αναφορικά με τις εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι, ο κ. Ξενόφος δήλωσε πως είναι νωρίς για εκτιμήσεις. Πόσο πιο σαφής άραγε θα μπορούσε να γίνει ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, για τα σενάρια που διακινούν «καλοθελητές» με το αζημίωτο…
Και, βέβαια, καμία αναφορά από την πλευρά του στη μελέτη για την ανάπτυξη των πολυτροπικών μεταφορών… Καμία αναφορά στις «παγωμένες» επενδύσεις, που χωρίς αυτές το λιμάνι θα δοθεί «κοψοχρονιά».
ΚΑΤ. ΤΑΣ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το