Τοπικά

Χωρίς απρόοπτα η πρεμιέρα των Πανελλαδικών στη Μαγνησία – Τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Ομαλά κύλησε η πρώτη μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων στη Μαγνησία και ολόκληρη τη Θεσσαλία, σύμφωνα με τον Περιφερειακό Επόπτη Πανελλαδικών Εξετάσεων Θεσσαλίας και Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Δρ Σωκράτη Σαβελίδη.
Όπως ανάφερε σε συνέντευξη Τύπου, τα εξεταστικά κέντρα της Θεσσαλίας υποδέχθηκαν σήμερα 5.000 εξεταζόμενους και όλα πήγαν πολύ καλά. Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους: πρώτον, στην άψογη προετοιμασία των εκπαιδευτικών και των λυκειακών επιτροπών εξετάσεων και δεύτερον, στην ωριμότητα που επέδειξαν οι υποψήφιοι.
Για το μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, ο κ. Σαβελίδης ανέφερε ότι οι πρόεδροι των επιτροπών είχαν λάβει έγκαιρα τις οδηγίες για τις εξετάσεις, ενώ είχαν προμηθευτεί και όλα τα απαραίτητα υλικά, όπως αντισηπτικά κ.λ.π.

Στη Μαγνησία συμμετείχαν στις εξετάσεις με το νέο σύστημα 1296 μαθητές σε σύνολο 1319 και απουσίασαν 23 (ποσοστό συμμετοχής 98,10%). Με το παλαιό σύστημα συμμετείχαν 153 μαθητές σε σύνολο 171 και απουσίασαν 18 (ποσοστό συμμετοχής 89,47).

Ο Ανδρέας Συκιώτης, μέλος της κεντρικής επιτροπής Μαγνησίας για τις εξετάσεις, τόνισε για το θέμα της φιλαναγνωσίας, στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι, ότι οι μαθητές με το παλιό σύστημα με ευκολία μπόρεσαν να ανταποκριθούν, ενώ και οι υποψήφιοι με το νέο σύστημα δεν πρέπει να αντιμετώπισαν μεγάλη δυσκολία, ειδικά όσοι είχαν κάποια τριβή με τη λογοτεχνία.
Οι επιτηρητές φορούσαν μάσκες και τηρήθηκε με σχολαστικότητα η απόσταση του ενός υποψηφίου από τον άλλον. Σε κάθε αίθουσα οι μαθητές ήταν λιγότεροι από 15.

Το ποσοστό συμμετοχής στις εξετάσεις, στη Θεσσαλία ανήλθε στο ποσοστό του 97,3 % (97,1%, το 2019).
Συγκεκριμένα η συμμετοχή των υποψηφίων είχε ως ακολούθως:

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΑΠΟΝΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΑΠΟΝΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΑΠΟΝΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ
%
 ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΩΝ
ΕΕΔΔΕ* ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 609 14 623 66 4 70 675 18 693 0,974 147
ΕΕΔΔΕ ΛΑΡΙΣΑΣ 2167 45 2212 188 18 206 2355 63 2418 0,974 497
ΕΕΔΔΕ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 1296 23 1319 153 18 171 1449 41 1490 0,972 342
ΕΕΔΔΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 871 18 889 100 9 109 971 27 998 0,973 200
ΠΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 4943 100 5043 506 50 556 5449 150 5599 0,973 1186

*ΕΕΔΔΕ: Επιτροπή Εξετάσεων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους μαθητές των ΓΕΛ (τόσο με το Νέο όσο και με το Παλαιό σύστημα εξέτασης) συνεχίζονται την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020 με τα μαθήματα, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα για την Ομάδα Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών και Μαθηματικά για τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Οικονομίας & Πληροφορικής.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ ξεκινούν αύριο Τρίτη 16 Ιουνίου 2020 με το μάθημα των Νέων Ελληνικών.

Τις πανελλαδικές εξετάσεις άνοιξε και φέτος το μάθημα της Έκθεσης, μετονομασμένο ωστόσο -βάσει του νέου τρόπου εξέτασης- σε “Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία”, αφού πλέον οι μαθητές διαγωνίζονται και σε ένα θέμα σχετιζόμενο με λογοτεχνικό κείμενο. Ως εκ τούτου, οι φετινοί υποψήφιοι καλούνται να διαχειριστούν ένα διαγώνισμα διαφορετικής δομής από αυτά των προηγούμενων ετών και σαφώς υψηλότερων απαιτήσεων, διαχωρισμένο σε τέσσερις (4) ομάδες θεμάτων. Τα θέματα αυτά αξιολογούν τις επιδόσεις τους στο επίπεδο της κατανόησης και του βαθμού πρόσληψης των νοημάτων πάνω σε 3 κείμενα, διαφορετικού τύπου: επιφυλλίδα, δοκίμιο, ποίημα αλλά και στις γλωσσικές και μετασχηματιστικές τους ικανότητες.

Αναλυτικότερα, οι φετινοί υποψήφιοι χρειάστηκε να διαβάσουν προσεκτικά και να κατανοήσουν το Κείμενο 1: επιφυλλίδα «Το γιατρικό της αμόλυντης λογοτεχνίας» του Θεόδωρου Γρηγοριάδη, Κείμενο 2: «Γράφειν» του Κώστα Τσιρόπουλου και Κείμενο 3: ποίημα του Τίτου Πατρίκιου από τη συλλογή «Σε βρίσκει η ποίηση» ώστε να ανταποκριθούν στα εξής θέματα:

ΘΕΜΑ Α: Αφορά την κατανόηση και πύκνωση σε 60-70 λέξεις συγκεκριμένων πληροφοριών του πρώτου κειμένου.

ΘΕΜΑ Β: Διακρίνεται σε 3 ερωτήματα εστιασμένα σε μορφοσυντακτικές δομές, οργάνωση λόγου και κατανόηση συγκεκριμένων σημείων των Κειμένων 1 και 2.

ΘΕΜΑ Γ: Πρόκειται για το μοναδικό ερώτημα που αφορά στη Λογοτεχνία, στο οποίο οι υποψήφιοι πρέπει μέσα από κριτική ματιά και συνδυαστική ικανότητά στους κειμενικούς δείκτες αλλά και τις εύστοχες παραπομπές στο ποίημα το εντοπίσουν το θέμα του που κατά τη γνώμη τους αναδύεται και να τοποθετηθούν προσωπικά για το ρόλο της ποίησης.

ΘΕΜΑ Δ: Στο τελευταίο θέμα του διαγωνίσματος οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν τις σκέψεις τους για την ανάγνωση του βιβλίου και το ρόλο της στη διαχείριση του προσωπικού χρόνου σε ένα κείμενο 300-350 λέξεων υπό τη μορφή άρθρου σε ιστοσελίδα. Στο κείμενό τους μπορούν να αξιοποιήσουν δημιουργικά και σχετικά επιχειρήματα από τα κείμενα αναφοράς.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το