Τοπικά

Χιλιάδες οι αιτήσεις Βολιωτών για το κοινωνικό μέρισμα – Σύντομη διαδικασία με πολλά προβλήματα και χωρίς οργάνωση

Μετά το αρχικό αλαλούμ που επικράτησε στην πλατφόρμα για το κοινωνικό μέρισμα και τα λάθη που δημιουργήθηκαν, μάλλον η κατάσταση ομαλοποιήθηκε. Πάντως χθες σε αρκετά λογιστικά γραφεία του Βόλου επικρατούσε το αδιαχώρητο κυρίως από ηλικιωμένους πελάτες, οι οποίοι έσπευσαν για να προχωρήσουν στις αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα.
Από την περασμένη Παρασκευή πολίτες επισκέπτονταν την πλατφόρμα koinonikomerisma.gr ώστε να κάνουν την ηλεκτρονική αίτηση, ενώ από χθες το πρωί άρχισε η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων μέσω λογιστικών γραφείων.
Ο κ. Αλέξανδρος Κεχαγιάς, έφορος Δημοσίων Σχέσεων του Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Ελευθέρων Επαγγελματιών Νομού Μαγνησίας, τόνισε ότι η διαδικασία είναι πολύ σύντομη και χαρακτήρισε τραγικό το γεγονός πως μέσα σε τρεις ουσιαστικά μέρες να γίνουν όλα όσα χρειάζονται για το κοινωνικό μέρισμα.
Χιλιάδες οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από τη Μαγνησία για το κοινωνικό μέρισμα με τον κ. Κεχαγιά να σημειώνει πως από το μεσημέρι του Σαββάτου ομαλοποιήθηκε η κατάσταση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ενώ χθες «καθυστερούσε» το σύστημα.

Πρόβλημα, εκτός των αιτήσεων που απορρίφθηκαν διότι οι αιτούντες εμφανίζονταν ότι δεν ζουν στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια, κάτι που άρχισε να διορθώνεται από χθες το πρωί (πολλοί πατώντας την επιλογή «Επαναξιολόγηση» στην αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα 2018 έβλεπαν να εγκρίνεται η αίτησή τους, ενώ στην αρχή είχε απορριφθεί), υπήρχε με την ασφάλιση κάποιων και την πρόβλεψη ότι πρέπει να έχουν κατ’ ελάχιστον έναν μήνα ασφαλισμένοι.
Στον Βόλο σε κάποια λογιστικά γραφεία παρατηρήθηκε το αδιαχώρητο από ηλικιωμένα κυρίως άτομα, που θέλησαν να προχωρήσουν σε αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα και να δώσουν τα απαραίτητα στοιχεία στους λογιστές τους.
Ο κ. Κεχαγιάς έκανε λόγο για μια πολύ σύντομη διαδικασία και ήταν φυσικό να υπάρξουν προβλήματα και στο στήσιμο, αλλά και στην οργάνωση από τους υπεύθυνους. Σύμφωνα με πληροφορίες, έως χθες το μεσημέρι πανελλαδικά το μέσο μέρισμα ήταν στα 477 ευρώ, ενώ να σημειωθεί πως όσοι κάνουν την αίτησή τους έως αύριο Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου, θα πρέπει να δουν τα λεφτά τους στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους έως την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου.

Προβλήματα
Από την Παρασκευή το βράδυ πλήθος πολιτών επισκέπτεται την πλατφόρμα koinonikomerisma.gr προκειμένου να κάνει την ηλεκτρονική αίτηση. Ωστόσο, αρκετοί δικαιούχοι ήρθαν αντιμέτωποι με μία δυσάρεστη «έκπληξη» όταν βρήκαν λάθη στα προσυμπληρωμένα στοιχεία ή είδαν ότι το σύστημα δεν τους βρίσκει στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ Α. Τάγαρης μιλώντας στον ΑΝΤ1 δεν διευκρίνισε ποια θα είναι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τη διόρθωση του λάθους, άφησε ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο οι δικαιούχοι να χρειαστεί να κάνουν την αίτηση από την αρχή για το Κοινωνικό Μέρισμα 2018.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής έχουν γίνει 914.000 αιτήσεις, ενώ έως τα ξημερώματα της Κυριακής είχαν απορριφθεί ήδη 129.764 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 22.748 (δηλαδή η 1 στις 6) εμφανιζόταν να έχει γίνει από άτομα που δεν ζούσαν στη χώρα από το 2013 και μετά.
Να σημειωθεί πως το πρόβλημα με την 5ετή διαμονή στην Ελλάδα άρχισε από χθες το πρωί να διορθώνεται.

Συνηθέστερα λάθη
Τα συνηθέστερα λάθη εντοπίζονται στα προσυμπληρωμένα στοιχεία. Εάν υπάρχει λάθος στον ΑΜΚΑ οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ένα από τα ΚΕΠ για να γίνει ενημέρωση του ΑΜΚΑ ως προς τον ΑΦΜ.
Για τον χρόνο ασφάλισης οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν στον ΕΦΚΑ και στον ΟΑΕΔ για τον χρόνο ανεργίας. Μόλις ο ΟΑΕΔ διορθώσει τον χρόνο ανεργίας θα πρέπει άμεσα να εμφανιστεί και στο σύστημα για το Κοινωνικό Μέρισμα.
Εάν υπάρχουν λάθος προσωπικά στοιχεία, εάν υπάρχει αλλαγή σε οικογενειακή κατάσταση κ.λπ. θα πρέπει οι δικαιούχοι να πάνε στα ΚΕΠ με ένα έγγραφο που να επιβεβαιώνει την αλλαγή για να γίνει αυτή η αλλαγή και στο σύστημα.
Να ξαναμπούν στην πλατφόρμα για το κοινωνικό μέρισμα θα πρέπει όσοι έχουν εντοπίσει λάθη από τη φόρτωση των στοιχείων τους στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ, koinonikomerisma.gr, ώστε να προχωρήσουν σε επαναξιολόγηση της αίτησής τους.
Ειδικότερα όσοι απορρίφθηκαν, λόγω του ότι εντοπίστηκαν από το σύστημα ότι οι δικαιούχοι δεν ήταν κάτοικοι Ελλάδας τα τελευταία πέντε χρόνια, θα πρέπει να ξαναμπούν στο koinonikomerisma.gr, για να πάρουν το κοινωνικό μέρισμα που δικαιούνται.
Παράλληλα λόγω των προβλημάτων του συστήματος οι υπερήλικες (άτομα πάνω από 70 ετών), οι οποίοι πληρούν τα κριτήρια του μερίσματος και ως γνωστό δεν χρειάζεται να κάνουν αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα μπορεί να εμπίπτουν στο ίδιο πρόβλημα.
Γι’ αυτό καλό θα είναι να προστρέξουν για βοήθεια σε κάποιο συγγενή που μπορεί να χειριστεί την πλατφόρμα του κοινωνικού μερίσματος για να ελέγξουν αν έχουν απορριφθεί από λάθος.
Ειδικότερα οι παραπάνω δικαιούχοι θα πρέπει να πατήσουν το κουμπί επαναξιολόγηση και να οριστικοποιήσουν την αίτησή τους αφού εγκριθεί μετά τις διορθώσεις.

Χρήσιμες πληροφορίες
Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) σας και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
Θα σας ζητηθεί επίσης να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας και τα προστατευόμενα τέκνα σας.
Επίσης, θα πρέπει να δηλώσετε ένα έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο πρέπει να είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν θα πραγματοποιηθεί πληρωμή ακόμη και αν πληροίτε τα κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή είσπραξης σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κ.τ.λ.), εάν υπάρχει, ώστε να είστε σίγουροι ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την πίστωση των χρημάτων στον λογαριασμό σας.
Τα οικονομικά/περιουσιακά στοιχεία θα εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην αίτηση και η αλλαγή τους δεν είναι δυνατή. Σας συνιστούμε να μην παραλείψετε να δηλώσετε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς στέλνονται ειδοποιήσεις σε περίπτωση προβλημάτων και αποτυχίας πληρωμής του μερίσματος στον λογαριασμό σας.
Οι πολίτες πρέπει να απευθύνονται σε ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ,
στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης και στον ΟΑΕΔ για θέματα ανεργίας.
Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν, το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος, είτε ενημερώνεται αυτόματα, είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ.
Για τεχνικά θέματα των αιτήσεων, που δεν αφορούν στις παραπάνω περιπτώσεις και δεν καλύπτονται από τις ερωτήσεις και απαντήσεις (FAQ), μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 213-2168380.

914.000 αιτήσεις
Παρά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν το Σαββατοκύριακο στην πλατφόρμα με αποτέλεσμα να χρειαστεί να «κατέβει» για αρκετές ώρες η εφαρμογή, η ημέρα άρχισε με 914.000 νοικοκυριά να έχουν ήδη υποβάλλει την αίτησή τους.
Συγκεκριμένα έως τις 7.00 το πρωί της Δευτέρας:
1. Είχαν υποβληθεί 914.000 δηλώσεις.
2. Από αυτές εγκρίθηκαν 526.000 ενώ όσοι έχουν ήδη λάβει το «πράσινο φως» θα μοιραστούν ποσό της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ.
3. Μέχρι στιγμής έχουν απορριφθεί περίπου 177 χιλιάδες δηλώσεις, ενώ έχουν ακυρωθεί 37.000.
4. Σε κατάσταση αναμονής βρίσκονται περίπου 174.000 αιτήσεις.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το