Τοπικά

Χαριτίνη Μαλισσόβα: Σημαντική η χημεία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών

Η αλληλεπίδραση του σχολείου με την οικογένεια κάθε μαθητή, επηρεάζει τόσο την ποιότητα της μάθησης των παιδιών, όσο και την απόδοσή τους μέσα στην τάξη. Η χημεία που αναπτύσσεται μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση, με κοινό παρονομαστή την πρόοδο των μαθητών. Στο νέο βιβλίο της με τίτλο «Σχέσεις γονέων – εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Σχολείο», που κυκλοφόρησε εδώ και λίγες ημέρες από τις Εκδόσεις Αρμός, η εκπαιδευτικός και συγγραφέας κ. Χαριτίνη Μαλισσόβα, καταθέτει τις απόψεις της για το πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού.

Με θητεία είκοσι πέντε ετών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η κ. Μαλισσόβα, η οποία τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με τη «Θεσσαλία» ως κριτικός λογοτεχνίας, εστιάζει στο πώς μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά οι δύο πλευρές. Έτσι, λίγο προτού συμπληρωθεί 1,5 χρόνος από την έκδοση της ποιητικής συλλογής της «Ιδεατή Ολότητα», η Βολιώτισσα δασκάλα αυτή τη φορά πραγματεύεται μία σειρά ζητημάτων που αφορούν στον εργασιακό της χώρο και η σωστή διαχείρισή τους προσφέρει τις απαιτούμενες ισορροπίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η τακτική αρθρογραφία της τα προηγούμενα χρόνια έδωσε την ευκαιρία στη συγγραφέα να αναδείξει την αξία του ζητήματος. «Το βιβλίο βρισκόταν στα σκαριά πολλά χρόνια τώρα», παραδέχθηκε. «Στο παρελθόν δημοσίευσα αρκετά άρθρα σχετικά με την εκπαίδευση και πολλά εξ αυτών είχαν αναφορές στις σχέσεις εκπαιδευτικών – γονέων. Συγκεντρώνοντας τα κείμενα αυτά, θέλησα να τα μοιραστώ και διαμορφώνοντάς τα κατάλληλα αποτέλεσαν τη βάση του βιβλίου», πρόσθεσε.

«Αυτό το πρωτόκολλο στις μεταξύ μας σχέσεις, δεν είναι κάπου καταγεγραμμένο. Ψάχνοντας, είδα ότι υπήρχαν μικρά κεφάλαια μέσα σε διάφορα βιβλία, όχι μόνο συναδέλφων, αλλά και ψυχολόγων ή κοινωνιολόγων, αλλά στη βιβλιογραφία δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο», σημείωσε στη συνέχεια η Χαριτίνη Μαλισσόβα, για να συμπληρώσει: «Τόσο οι δάσκαλοι, όσο και οι γονείς, πρέπει να μάθουμε να τηρούμε τα όρια. Αυτό είναι το «κλειδί» σε όλες τις σχέσεις και στη συμπεριφορά που πρέπει να υιοθετούμε στο σχολείο. Στις 120 σελίδες του βιβλίου συγκέντρωσα όλη την εμπειρία και τη γνώση μου, θέλοντας να βοηθήσω και να κατευθύνω – χωρίς να κουνάω το δάχτυλο – νέους γονείς και εκπαιδευτικούς. Γι’ αυτό και δεν έβαλα παραπομπές, ούτε χρησιμοποίησα βιβλιογραφικές αναφορές από παλιούς παιδαγωγούς. Δεν ήθελα να γίνει «φλύαρο» το βιβλίο, αλλά να μιλήσω συγκεκριμένα για τις σχέσεις».

Στα υπέρ του βιβλίου είναι επίσης το παράρτημα με νόμους, το οποίο συνήθως αναζητούν γονείς και εκπαιδευτικοί σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων. «Τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολλά στη νομοθεσία. Στο παράρτημα ενσωμάτωσα τους σχετικούς νόμους, ώστε οι γονείς που αναζητούν ορισμένα πράγματα, π.χ. για τη λειτουργία του σχολείου ή τους συλλόγους κηδεμόνων, να ανατρέχουν και να βρίσκουν τις απαντήσεις που γυρεύουν. Η έκδοση έχει την έννοια του εγχειριδίου, το οποίο γράφτηκε με γνώμονα να κάνουμε τα παιδιά να αγαπούν το σχολείο», κατέληξε με νόημα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το