Τοπικά

Χαμηλός ο δείκτης τροχαίων ατυχημάτων στη Μαγνησία

Χαμηλός είναι ο δείκτης τροχαίων ατυχημάτων στη Μαγνησία, σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Στο μεταξύ μέσω του διαδικτύου δίδεται πλέον η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων, να εξακριβώνουν πότε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματός τους είναι γνήσιο ή όχι.
Ο Νομός Μαγνησίας βρίσκεται με δείκτη 4,83 (ζημιές από τροχαία σε σύγκριση με τα συμβόλαια που υπογράφηκαν) στους Νομούς με τους πιο χαμηλούς δείκτες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, οι Νομοί Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και Ηρακλείου παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών. Αντίθετα με τη μικρότερη συχνότητα ζημιών είναι οι νομοί Καρδίτσας, Ροδόπης, Λέσβου και Σάμου.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες χρησιμοποιούν τον δείκτη ατυχημάτων, ανά γεωγραφική περιοχή, για να τιμολογούν τα ασφάλιστρα και όσο λιγότερα ατυχήματα σημειώνονται, τόσο μειώνεται και η τιμή των ασφαλίστρων.

 
Τα σκήπτρα των τροχαίων ατυχημάτων κρατά σταθερά η Αττική. Όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) για την ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα, οι οδηγοί του ευρύτερου Λεκανοπεδίου κατέγραψαν το 2014 τη μεγαλύτερη συχνότητα ζημιών ανά τη χώρα (8,24%), με εκείνους στην Αχαΐα να ακολουθούν κατά πόδας με 7,95%. Θεσσαλονικείς και Ηρακλειώτες συμπληρώνουν τη σχετική τετράδα, με τον δείκτη να διαμορφώνεται σε 7,28% και 6,57% αντίστοιχα.

 
Στον αντίποδα, περισσότερο προσεκτικοί αποδείχθηκαν οι οδηγοί στους Νομούς Σάμου, Λέσβου, Καρδίτσας και Ροδόπης, με τη συχνότητα ζημιών να περιορίζεται σε 3,09%, 3,55%, 3,85% και 4%. Η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους δραστηριοποίησης της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, όπου 29 επιχειρήσεις έχουν συμμετοχή 31,2% στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων. Η μεγαλύτερη -σε όγκο ασφαλίστρων- κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων, σημειώνει χαρακτηριστικά η ΕΑΕΕ και προσθέτει: «Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων έτους 2014, η κατηγορία επιβατικά – ταξί αποτελεί το 72,3% του πλήθους οχημάτων και το πλήθος των ζημιών αντιστοιχεί στο 78,7% του συνόλου. Τα τροχαία ατυχήματα, στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες, μειώθηκαν το 2014 έναντι του 2013 σε λιγότερα από 12.000. Επίσης, οι νεκροί μειώθηκαν από 874 το 2013 σε 793 το 2014, ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν, επίσης. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων αποτελούν οι συγκρούσεις, οι εκτροπές και οι παρασύρσεις πεζών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα, με πράξη της εκτελεστικής επιτροπής της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ), αναθεωρήθηκαν τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων.

 

 

120.000 νεκροί
Στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα.
Ειδικότερα στην Ελλάδα τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.
Μάλιστα τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%. Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.
Η κυριότερη αιτία των τροχαίων είναι η αμέλεια των οδηγών. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού από αιτίες όπως είναι η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την πρόκληση των τροχαίων.
Είναι ακόμη χαρακτηριστικό ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

 

Πότε το ασφαλιστήριο είναι γνήσιο και πότε όχι

Υπάρχουν τέσσερις τρόποι, με τους οποίους ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου μπορεί να καταλάβει, αν το ασφαλιστήριό του είναι πλαστό ή όχι.
Ο ιδιοκτήτης πρέπει:
– Να ζητεί πάντοτε την απόδειξη πληρωμής των ασφαλίστρων, να εξετάζει οπτικά και με ιδιαίτερη προσοχή το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του, για τυχόν ενδείξεις παραποίησης. Σε περιπτώσεις αμφιβολιών να επισκέπτεται την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Πληροφοριών, στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο «https://www.hic.gr/hic/Check_ins.aspx», που η πρόσβαση είναι ελεύθερη για τον καθένα, χωρίς κάποιου είδους εξουσιοδότηση, όπου μπορεί να ελέγχει την εγκυρότητα του συμβολαίου, με την καταχώρηση του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη του οχήματος.
Εναλλακτικά, να επικοινωνεί τηλεφωνικά απευθείας με την ασφαλιστική του εταιρεία και να ζητεί την επαλήθευση της εγκυρότητας του συμβολαίου του ή να απευθύνεται στις αστυνομικές Αρχές, σε περιπτώσεις αμφιβολιών ή διαπίστωσης της μη εγκυρότητας του ασφαλιστήριου συμβολαίου του.
Η ΕΛ.ΑΣ επισημαίνει, ότι οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν συγκεκριμένη μεθοδολογία, προκειμένου να παραπλανήσουν τους υποψήφιους πελάτες και να τους προμηθεύσουν με πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια του οχήματός τους.
Συγκεκριμένα μέσω της ψηφιοποίησης ενός έγκυρου συμβολαίου, προχωρούν στην αντικατάσταση των αρχικών στοιχείων με άλλα (μετατροπή αριθμού κυκλοφορίας, στοιχείων ταυτότητας, περίοδο ασφάλισης κ.ά.), εκτυπώνουν το επεξεργασμένο συμβόλαιο και εισπράττουν τα χρήματα από τον ανυποψίαστο πελάτη, χωρίς στις περισσότερες περιπτώσεις να παραδίδουν αποδείξεις είσπραξης χρημάτων,
σε περιπτώσεις εμπλοκής του οχήματος σε τροχαίο ατύχημα, προσπαθούν να αποτρέψουν την αστυνομική συνδρομή και προτρέπουν τους πελάτες τους, να προχωρήσουν σε ιδιωτική διευθέτηση της προκληθείσας ζημίας.
Αποτέλεσμα αυτής της παραβατικής δραστηριότητας είναι οι ανυποψίαστοι πολίτες, αφενός μεν να ζημιώνονται οικονομικά, αφετέρου δε να κινδυνεύουν με ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, που σχετίζονται με τη χρήση πλαστού ασφαλιστήριου συμβολαίου του οχήματός τους.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το