Τοπικά

Aυξήθηκαν στη Θεσσαλία από 6% στο 12% οι νέοι που είναι εθισμένοι στο διαδίκτυο νέω

Στο 12% ανέρχονται στη Θεσσαλία οι έφηβοι που είναι εθισμένοι με το ίντερνετ αφιερώνοντας την εβδομάδα τουλάχιστον 42 ώρες παίζοντας διαδικτυακά παιχνίδια ή επικοινωνώντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένας στους τρεις εφήβους ηλικίας 12-18 ετών έχει εμπειρία από διαδικτυακό τζόγο που αποτελεί μια νέα μάστιγα εθισμού στους νέους.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά για τον εθισμό των εφήβων με το διαδίκτυο ήταν τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν προχθές στο πανελλήνιο συνέδριο της αναπτυξιακής ψυχολογίας.
Οι εργασίες του συνεδρίου έληξαν χθες και υπήρχε ειδική θεματική ενότητα με διάφορους ομιλητές για τη σχέση εφήβων και διαδικτύου, ενώ πρόεδρος της στρογγυλής αυτής τράπεζας που παρακολούθησαν πολλοί φοιτητές, ήταν ο ψυχίατρος παιδιών και εφήβων και ιδρυτής της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής και Εθισμού κ. Κωνσταντίνος Σιώμος.
Ο κ. Σιώμος τόνισε πως προοδευτικά το ποσοστό των εθισμένων από το διαδίκτυο εφήβων αυξάνεται στην Ελλάδα και διεθνώς. Στη Θεσσαλία το ποσοστό των εφήβων που είναι εθισμένοι από το διαδίκτυο, αυξήθηκε από το 6% στο 12%. Η κύρια χρήση είναι τα διαδικτυακά παιχνίδια, η χρήση των μέσων κοινωνικών δικτύωσης ιδίως από τα κορίτσια, ενώ αυτό που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια, είναι η μάστιγα του διαδικτυακού τζόγου. Δεδομένα από την Ελλάδα και την Κύπρο που συλλέξαμε, δείχνουν ότι ένα στα τρία άτομα ηλικίας 12-18 ετών έχει εμπειρία διαδικτυακού τζόγου και περίπου 4% των ατόμων αυτών έχει εθιστεί στον διαδικτυακό τζόγο.
Ο κ. Σιώμος πρόσθεσε πως όταν λέμε εθισμένος έφηβος, εννοούμε ότι ασχολείται με το διαδίκτυο για ψυχαγωγικούς λόγους για έξι ώρες την ημέρα, δηλαδή την εβδομάδα πάνω από 42 ώρες. Το κύριο στοιχείο, όμως, είναι πως αποδιοργανώνεται η καθημερινότητα του παιδιού, του εφήβου. Γι’ αυτό και είναι πολύ κρίσιμο οι γονείς να ευαισθητοποιούνται νωρίς, προκειμένου να μην αναπτυχθεί μια παθολογική συμπεριφορά από τα παιδιά, αλλά να προλάβουν αυτά τα φαινόμενα λαμβάνοντας μια ειδική συμβουλευτική ή συμμετέχοντας σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Επίσης στην εποχή που ζούμε, δεν μπορούμε να μιλάμε με τη γλώσσα των περιορισμών στο παιδί, στον έφηβο, αλλά πρέπει να δείξουμε στους νεαρούς χρήστες, πως το διαδίκτυο μπορεί να γίνει δημιουργικό. Δηλαδή τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορεί να αποβούν ένα χρήσιμο εργαλείο, αν τεθεί σωστά το πλαίσιο εκπαίδευσης, ώστε να εξοικειωθεί με τη νέα τεχνολογία, ενώ το ίδιο οφείλει να κάνει και το σύγχρονο σχολείο.
Μάλιστα ανέφερε πως η δύσκολη ηλικία για τους εθισμένους με το διαδίκτυο είναι μεταξύ 14-25 ετών, γιατί δεν θα επισκεφθούν για συμβουλές ειδικούς ψυχικής υγείας.
Ο κ. Σιώμος τόνισε πως «αυξάνονται τα ποσοστά εθισμού από το διαδίκτυο και σε ενήλικες. Μάλιστα σε έρευνα που έγινε σε φοιτητές Ιατρικής στην Ελλάδα, αποδείχτηκε ότι ένας στους δέκα φοιτητές δεν προχωρεί τις σπουδές του εξαιτίας του εθισμού του στα διαδικτυακά παιχνίδια. Είναι φαινόμενα που πρέπει να απασχολήσουν και τις πανεπιστημιακές κοινότητες. Σε αυτή την έρευνα πρώτος ερευνητής ήταν ο ψυχίατρος κ. Γιώργος Φλώρος που είναι και αντιπρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης Διαταραχής και Εθισμού».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το