Τοπικά

Αυτοκίνητα «καρμανιόλες» στη Μαγνησία με φθαρμένα ελαστικά και προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης…

Χιλιάδες αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους και της Μαγνησίας, δεν έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής αδυναμίας, αλλά και της αδιαφορίας των ιδιοκτητών τους να τα συντηρήσουν λόγω κρίσης.
Αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με τα ίδια ελαστικά εδώ και δέκα χρόνια, αυτοκίνητα που δεν λειτουργούν τα φρένα τους, που δεν έχουν αντικαταστήσει τα αμορτισέρ τους και τα οποία, όταν τα πάνε οι ιδιοκτήτες τους στα ΚΤΕΟ, μένουν έκπληκτοι οι ελεγκτές τεχνικοί… Υπολογίζεται, με βάση στοιχεία των ΚΤΕΟ, πως από τα 10 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, τα δύο δεν έχουν ελεγχθεί από Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ποσοστό 20%), ωστόσο, λόγω της πανδημίας η κατάσταση δεν έχει επιδεινωθεί. Κι αυτό διότι το υπουργείο Μεταφορών έδωσε τρίμηνη παράταση στους ιδιοκτήτες να ελέγξουν αργότερα τα οχήματά τους. Η παράταση ίσχυσε για τα οχήματα που επρόκειτο να ελεγχθούν από τις 8 Νοεμβρίου 2020 μέχρι τις 18 Ιανουαρίου 2021. Αυτά τα οχήματα πρέπει να ελεγχθούν μέχρι 18 Απριλίου 2021, ανάλογα με την ημερομηνία που ήταν να ελεγχθούν, συν τρεις μήνες. Αν δηλαδή έπρεπε να ελεγχθούν στις 10 Ιανουαρίου 2021, πρέπει να ελεγχθούν μέχρι 10 Απριλίου. Αναφορικά με τα οχήματα που ελέγχονται, το ποσοστό αυτών που «κόβονται», έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, παραμένει υψηλό, αφού κυμαίνεται στο 10%-12%. Δηλαδή από το 80% του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων που ελέγχονται στα ΚΤΕΟ, το 10%-12% δεν περνούν τον έλεγχο. Με τη γλώσσα των αριθμών, στα 100.000 περίπου οχήματα που κυκλοφορούν στη Μαγνησία, τα 9.000 περίπου είναι ακατάλληλα προς κυκλοφορία, αφού παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα. Οι οδηγοί ενδιαφέρονται μόνο για αλλαγές λαδιών και φίλτρου αέρα, άντε και για τα τακάκια φρένων, μόνον όταν αυτά φθάνουν στο τέλος της ζωής τους… Όλα τα υπόλοιπα τα αφήνουν στον Θεό ή στη μοίρα… Πάντως όσα ΙΧ «κόβονται» και πρέπει σε έναν μήνα να περάσουν για επανέλεγχο, συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των ελεγκτών τεχνικών. Αυτό, ωστόσο, που παρατηρείται, είναι ο μήνας να παρατείνεται σε δίμηνο, λόγω οικονομικής αδυναμίας να ανταποκριθούν στο κόστος επισκευής.

Φθαρμένα ελαστικά
«Η βασική αιτία για την οποία «κόβονται» τα αυτοκίνητα που περνούν τεχνικό έλεγχο, είναι τα φθασμένα ελαστικά», δηλώνει ο κ. Ι. Τέας, τεχνικός διευθυντής ιδιωτικού ΚΤΕΟ στη Ν. Αγχίαλο. «Το πρόβλημα είναι διαχρονικό», συμπληρώνει ο κ. Τέας. Μια δεύτερη αιτία είναι το σύστημα διεύθυνσης, η κατάσταση δηλαδή στα μπαλάκια, τα ακρόμπαρα, τις κρεμαγιέρες, τα αμορτισέρ κ.ά. Πολλά αυτοκίνητα εξάλλου κυκλοφορούν στους δρόμους με καμένους τους λαμπτήρες σε ορισμένα από τα φώτα τους. Αν και το κόστος αλλαγής ενός λαμπτήρα δεν είναι μεγάλο, προτιμούν να κυκλοφορούν με ένα φως, οι γνωστοί «μονόφθαλμοι», παρά να το αντικαταστήσουν με 5-10 ευρώ. Τα οχήματα ελέγχονται από ΚΤΕΟ για πρώτη φορά 4 χρόνια μετά την ημερομηνία πρώτης άδειας. Ο περιοδικός έλεγχος πραγματοποιείται σε διάστημα 2 ετών από την ημερομηνία του προηγούμενου ελέγχου και κοστίζει 45 ευρώ για τα επιβατικά ΙΧ και 55 ευρώ για τα φορτηγά βάρους μέχρι 3,5 τόνους. Αν όχημα ελεγχθεί από την Τροχαία χωρίς να έχει ελεγχθεί από ΚΤΕΟ, τότε η νομοθεσία προβλέπει πρόστιμο, ενώ αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες), καθώς και η άδεια οδήγησης (δίπλωμα). Για καθυστέρηση έως και ενός μήνα από την ημερομηνία λήξης (και της περιόδου χάριτος μίας εβδομάδας) της ισχύος του δελτίου ΚΤΕΟ το πρόστιμο είναι αξίας 16 ευρώ. Για καθυστέρηση από 2 έως 6 μήνες από την ημερομηνία λήξης (και της περιόδου χάριτος) το πρόστιμο είναι 33 ευρώ. Για καθυστέρηση από 6 μήνες και έπειτα από την ημερομηνία λήξης (και της περιόδου χάριτος) 65 ευρώ. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί σοβαρή έλλειψη στο όχημα, εκδίδεται προσωρινό δελτίο τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ για διάστημα έως 30 ημερών, προκειμένου να επιδιορθώσει ο αυτοκινητιστής τις ελλείψεις ή βλάβες. Στο διάστημα αυτό δίδεται παράταση ενός μήνα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το