Τοπικά

Ασυντήρητο – επικίνδυνο το 20% των οχημάτων στη Μαγνησία

Ασυντήρητα και σε ένα ποσοστό άκρως επικίνδυνα είναι οχήματα που κυκλοφορούν στον Βόλο, τα οποία οι ιδιοκτήτες τους λόγω και της καραντίνας τα παράτησαν, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην κίνησή τους. Σύμφωνα με τεχνικούς δύο στα 10 οχήματα στη Μαγνησία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και ως εκ τούτου δεν έχουν ελεγχθεί για την ασφάλειά τους.

Οι ιδιοκτήτες τους έχουν να αλλάξουν ελαστικά περίπου μια 10ετία, τα φρένα τους είναι φθαρμένα και για να πιάσουν χρειάζεται ο οδηγός να επιχειρήσει δύο και τρεις φορές, με την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος ή ακόμα και δυστυχήματος, να αυξάνεται δραματικά. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ομοσπονδίας Ιδιοκτήτων Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών, Χρήστο Ευαγγέλου, «πολλά οχήματα είναι μισοσυντηρημένα και αρκετά παρατημένα, χωρίς να έχουν υποβληθεί στο απαραίτητο σέρβις, λόγω και των περιορισμών στις μετακινήσεις του προηγούμενου διαστήματος». Όπως σημειώνει, όταν ένα αυτοκίνητο δεν έχει κινηθεί ούτε συντηρηθεί επί έναν χρόνο θα χρειαστεί πολλές παρεμβάσεις στη συνέχεια, που μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 700 ευρώ σε κόστος. Είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσει ζήτημα η μπαταρία, θα χρειαστούν αντικατάσταση τα λάδια, τα φίλτρα, ενώ θα έχουν υποστεί φθορά και τα ελαστικά, ειδικά αν το όχημα είναι εκτεθειμένο σε ανοιχτό χώρο. «Ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλά ευτράπελα στα συνεργεία. Ένα 5% των οχημάτων που κυκλοφορούν είναι κινητές «βόμβες», λόγω των πολλών προβλημάτων τους. Επειδή η συντήρηση έχει κόστος, προσπαθούμε να κάνουμε ψυχολογικό μασάζ στον πελάτη για να αντιμετωπίσει την κατάσταση όσο καλύτερα γίνεται» επισημαίνει ο Βολιώτης τεχνικός, με δεκαετίες στην πλάτη του στον χώρο των συνεργείων. Για αύξηση των βλαβών μετά τη λήξη της καραντίνας μιλά ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών Μαγνησίας, Σταύρος Ζεϊμπέκης, σημειώνοντας επίσης πως δύο στα 10 οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους του Βόλου και του υπόλοιπου Νομού είναι επικίνδυνα, λόγω της απουσίας συντήρησής τους. «Τίθεται σε κίνδυνο τόσο η ζωή του οδηγού, των επιβαινόντων, αλλά και των υπολοίπων που κινούνται στους δρόμους» τονίζει, συμπληρώνοντας πως πλέον πραγματοποιούνται λιγότερα σέρβις απ’ ό,τι γίνονταν πριν την πανδημία. «Έχει πέσει η πελατεία στα συνεργεία του Βόλου, κατά 30% με 40%» καταλήγει.

Έρχονται αυξήσεις
Θέμα ημερών είναι οι αυξήσεις στις τιμές των ανταλλακτικών, αφού ακόμα οι χονδρέμποροι δεν έχουν μεταφέρει το κόστος στον έμπορο ο οποίος στη συνέχεια θα το μετακυλήσει στη λιανική τιμή. Προς το παρόν οι όποιες αναπροσαρμογές έχουν γίνει στο εξωτερικό, έχουν απορροφηθεί στην εγχώρια αγορά, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μη βάζουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η εικόνα αυτή θα αλλάξει τις επόμενες εβδομάδες, με τις ανατιμήσεις να περνούν τελικά στη λιανική, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα να μην είναι μεγάλες, ώστε να επιβαρυνθούν λιγότερο οι ιδιοκτήτες οχημάτων. Πάντως εκτιμήσεις ανέφεραν ότι πρόκειται να ξεπεράσουν το 10% σε ορισμένα είδη ανταλλακτικών, χωρίς να αποκλείεται να δούμε και ποσοστά που θα φτάνουν το 20%.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το