Ελλάδα

Το ασύντακτο Δελτίο Τύπου του υπουργείου Παιδείας…

filis

Μια αόριστη πρόγευση για τις αλλαγές που ετοιμάζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα έδωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Στο Δελτίο Τύπου που διανεμήθηκε υπό τον τίτλο «Το στίγμα των αλλαγών στην εκπαίδευση από τον Νίκο Φίλη» δεν γίνεται κανείς σοφότερος αφού, όχι μόνο δεν δίνει στίγμα, αλλά βρίθει και ασαφειών και ανορθόγραφων αποσπασμάτων της ομιλίας του υπουργού.

  • Για παράδειγμα όταν μιλά για «διαδομένες» γλώσσες, προφανώς εννοεί τις «διαδεδομένες».
  • Σε παρακάτω παράγραφο, ο υπ. Παιδείας εξηγεί ότι υπάρχει πρόγραμμα για τη γλωσσομάθεια και υπάρχει πρόβλεψη για «ιταλικά και τουρκικά» όμως αμέσως μετά εξηγεί γιατί όλο αυτό αφορά τα… αραβικά («είναι μία γλώσσα που ανοίγει προς τον κόσμο της ανατολής») και τα τουρκικά.
  • Ή σε μια άλλη αποστροφή του λόγου του, αναφερόμενος στην πρόσβαση από το Λύκειο στα ΑΕΙ είπε ότι «θα έχουμε κάποιες καταλήξεις το επόμενο διάστημα».

Επί της ουσίας τώρα: Ο Ν. Φίλης μίλησε κυρίως διαπιστωτικά, ενώ έδωσε ένα αόριστο στίγμα των αλλαγών που σκέπτεται.

Αναφερόμενος στις πανελλαδικές εξετάσεις είπε ότι «θα ρίξουμε ιδιαίτερο βάρος στη σχέση Λυκείου με ΑΕΙ». Διερωτήθηκε ρητορικά: «Η πρόσβαση ποια είναι; Ποια πρέπει να είναι;» για να προσθέσει αόριστα: «Είναι ένα στοιχείο που μας προβληματίζει και χωρίς βιασύνη θα έχουμε κάποιες καταλήξεις το επόμενο διάστημα».

Προανήγγειλε ότι το υπουργείο θα καθιερώσει από φέτος το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και με ψηφιακό τρόπο, «προκειμένου με ένα τρόπο σαφή να διαπιστώνεται το επίπεδο γλωσσομάθειας των παιδιών».

Οπως είπε έχει υπάρξει ήδη ένα πρόγραμμα για τις τέσσερις πιο διαδεδομένες γλώσσες:

  • Αγγλικά,
  • Γαλλικά,
  • Γερμανικά,
  • Ισπανικά

Επίσης τα ιταλικά (σ.σ. εννοεί τα αραβικά;) και τα τουρκικά.

«Τα αραβικά, επειδή είναι μία γλώσσα που ανοίγει προς τον κόσμο της ανατολής, αλλά και τα τουρκικά, επειδή είναι η μεγαλύτερη γειτονική χώρα της Ελλάδας. Χρειαζόμαστε όπου υπάρχει έφεση και πρωτοβουλία Ελλήνων προς τα τουρκικά να πιστοποιείται κρατικά» σημείωσε ο κ. Φίλης.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση ο υπουργός Παιδείας επισήμανε «τη μεγάλη απώλεια εκπαιδευτικών με συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική έλλειψη διδακτικού προσωπικού και αυξημένη ηλικία των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε «η κρατική συμμετοχή και επιδότηση έχει πέσει στο 2,8 του ΑΕΠ, πολύ κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Εκανε λόγο για «ιδιομορφία του παράλληλου εκπαιδευτικού συστήματος των φροντιστηρίων, που υπάρχει στη χώρα μας, δηλαδή μία ιδιότυπη λειτουργία της εκπαίδευσης που καλύπτει κενά της δημόσιας εκπαίδευσης καθώς επίσης και προσδοκίες για πρόοδο των παιδιών των οικογενειών, δηλαδή τα νοικοκυριά δαπανούν περισσότερα χρήματα από αυτά που φαίνονται στον κρατικό προϋπολογισμό».

Μίλησε για την ανάγκη αυξημένων πόρων αλλά και αλλαγής νοοτροπίας «καθώς επίσης και σε συνεννόηση με τα πολιτικά κόμματα, μία συναίνεση».

Ο υπ. Παιδείας περιέγραψε τα φαινόμενα συρρίκνωσης της δημοκρατίας, επέκτασης του φαινομένου της αποπολιτικοποίησης – στο έδαφος των οποίων φυτρώνουν φαινόμενα φονταμενταλιστών, ξενοφοβίας και ποικίλων εξτρεμισμών.

«Η απάντηση σε αυτή την πραγματικότητα είναι η επιμονή στη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σχολείο της ισότητας, της αλληλεγγύης, της συλλογικότητας και της δημοκρατίας» είπε και ανέφερε ως αντίδοτο την «προώθηση θεσμών δημοκρατικής οργάνωσης του σχολείου». Υπενθύμισε ότι «ήδη από πέρσι έχουμε δώσει δυνατότητες και εξουσίες στο σύλλογο των καθηγητών να αποφασίζει κυριαρχικά στο σχολείο όχι μόνο την παιδαγωγική αλλά και τη διοίκηση του σχολείου. Εκλέγουν οι καθηγητές τον διευθυντή του σχολείου με βάση κριτήρια αξιοκρατικά και συνεργασίας».

Παραδέχθηκε ότι χάσαμε τη μάχη της διαρροής των εγκεφάλων, των παιδιών που σπουδάζουν, τελειώνουν τα πανεπιστήμια και φεύγουν στο εξωτερικό για να βρουν εργασία. Και τα περισσότερα διαπρέπουν. Και δεν είναι λίγα, είναι 200.000 πτυχιούχοι των ελληνικών πανεπιστημίων, κορίτσια και αγόρια».

Για την Ειδική Αγωγή, ο Νίκος Φίλης παραδέχθηκε ότι «είμαστε πίσω» και δεσμεύτηκε ότι «φέτος κάναμε αγώνα δρόμου για να καλύψουμε τα κενά που υπάρχουν στην ειδική αγωγή» και πως «προσανατολιζόμαστε στην υιοθέτηση μίας ευρωπαϊκής αγωγής που είναι η συμπεριληπτική διδασκαλία, δηλαδή τα παιδιά με προβλήματα μέσα στη τάξη με τη στήριξη του δασκάλου ειδικής αγωγής και βέβαια με τη διατήρηση για τις βαριές περιπτώσεις ειδικών σχολείων της ειδικής αγωγής».

Πίσω είμαστε και στην Τεχνική Εκπαίδευση, παραδέχθηκε ο κ. Φίλης. Εξέφρασε την άποψη ότι «η τεχνική εκπαίδευση πρέπει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του ισότιμου σχολικού δικτύου προς τη γενική εκπαίδευση αλλά και να προνοήσει για διαδικασίες μαθητείας και ήδη βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να χρηματοδοτηθούν αυτές οι διαδικασίες μαθητείας»

Τέλος, αναφέρθηκε στο προσφυγικό: «Μπροστά στο νέο προσφυγικό κύμα, το οποίο σφραγίζεται από πάρα πολλά παιδιά μικρής ηλικίας πολλά από τα οποία είναι ασυνόδευτα, αυτό το ζήτημα να το σχεδιάσουμε. Ήδη αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες, προκειμένου όσα παιδιά μείνουν προσωρινά, να υπάρχει δυνατότητα στοιχειώδους κοινωνικής εκπαίδευσής τους. Και όσα παιδιά μείνουν μονιμότερα να μπορούν να ενταχθούν με τρόπο ισότιμο στην ελληνική πραγματικότητα. Όλα αυτά στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής, η οποία επιτάσσει την αναλογική κατανομή των προσφύγων, αναλόγως της οικονομικής βιωσιμότητας των χωρών και το πληθυσμιακό τους μέγεθος».

Στην εκδήλωση ήταν προσκεκλημένοι οι Μορφωτικοί Ακόλουθοι Πρεσβειών των χωρών της ΕΕ.

Πηγή www.iefimerida.gr

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το