Τοπικά

Αρνητική εισήγηση για τον σταθμό LNG από τον δήμαρχο Αλμυρού

Αρνητική ήταν η εισήγηση του δημάρχου Αλμυρού Βαγγέλη Χατζηκυριάκου στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, επί του εγγράφου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, με το οποίο ζητούνταν γνωμοδότηση του Δήμου σχετικά με το αίτημα της εταιρεία με την επωνυμία «Mediterranean Gas Ανώνυμη Εταιρεία», να μετακινήσει τη θέση εγκατάστασης του Πλωτού Τερματικού Σταθμού Φυσικού Αερίου «Αργώ» από σταθερό σημείο επί πλωτής εξέδρας στην είσοδο του Λιμένος Βόλου πλησίον της ακτής στην περιοχή «Πευκάκια».
Μεταξύ άλλων στην εισήγησή του ο κ. Χατζηκυριάκος ανέφερε: «Πρωτίστως, οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας τα όσα οι ειδικοί αναφέρουν και ιδίως στην περιοχή μας οι εκπρόσωποι των επιστημονικών φορέων και συλλόγων, με σχετικό δελτίο Τύπου, στις 23/03/2022, εξέφρασαν ρητά την αρνητική τους στάση έναντι της χωροθέτησης της σχεδιαζόμενης δραστηριότητας δημιουργίας υπεράκτιου πλωτού τερματικού σταθμού LNG.
Από την πρώτη στιγμή έχουμε εκφράσει την αρνητική μας θέση για την εγκατάσταση μίας τέτοιας κατασκευής στον κλειστό κόλπο του Παγασητικού, λαμβάνοντας υπόψη τη γνώμη των ειδικών και ταυτιζόμενοι με τη δημοσία, ομοίως, αρνητική τοποθέτηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Είναι σημαντικό μάλιστα να τονιστεί ότι το 1996 το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 5235/1996 απόφασή του, είχε αποτρέψει την εγκατάσταση αποθήκευσης υγρών καυσίμων στο Τσιγκέλι Αλμυρού, αφού δέχθηκε ότι ο Παγασητικός αποτελεί ένα ευαίσθητο οικοσύστημα το οποίο εμφάνιζε σοβαρή ρύπανση και θα έπρεπε να εξυγιανθεί.
Όπως τονίζει και η περιφέρεια Θεσσαλίας «Είναι σαφές ότι η ύπαρξη ενός τέτοιου σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG) σε έναν κόλπο, ήτοι περίκλειστη θάλασσα και όχι σε ανοικτή όπως της Αλεξανδρούπολης, ενέχει σοβαρές συνέπειες για την περιοχή μας. Η διεθνής πρακτική έχει αποδείξει ότι είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη η λειτουργία τέτοιων σταθμών πλησίον οικισμών, σε περίκλειστες θάλασσες. Να επισημάνουμε ότι ο αντίστοιχος σταθμός της Αλεξανδρούπολης πρόκειται να υλοποιηθεί σε απόσταση άνω των 17 χλμ. από το λιμάνι της πόλης, σε ανοικτή θάλασσα βάθους 40 μέτρων και περίπου 10 χλμ. σε ευθεία γραμμή από την ακτή.
Αδιαμφισβήτητα ένα τέτοιο έργο εντός του κλειστού Παγασητικού κόλπου επηρεάζει το σύνολο των περιοχών με ακτογραμμή σε αυτόν, με άμεσες συνέπειες στον τουρισμό, στην αλιεία και σε άλλες δραστηριότητες.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, για να διατηρηθεί στις πλωτές αποθήκες το φυσικό αέριο σε υγρή μορφή υπό θερμοκρασία – 162οC, απαιτείται η χρήση εκατοντάδων τόνων ψυκτικού υλικού, το οποίο σε περίπτωση διαρροής του καταστρέφει ολοσχερώς το θαλάσσιο περιβάλλον με ολέθριες συνέπειες για το υδάτινο (και όχι μόνο) οικοσύστημα ενός κλειστού και αβαθούς κόλπου, όπως ο Παγασητικός. Υφίσταται επίσης ο κίνδυνος πυρκαγιάς ή/και εκρήξεως από διαρροή εντός του σταθμού, με τις συνέπειες ενός τέτοιου ατυχήματος να περιγράφονται ως απολύτως καταστροφικές από ανθρωπιστικής και περιβαλλοντικής άποψης. Δεν είναι άλλωστε λίγα τα σημαντικά περιστατικά εκρήξεων σε ανάλογες μονάδες ανά την υφήλιο τα τελευταία χρόνια.
Πολύ σοβαρές φαίνεται να είναι επίσης οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την τοπική οικονομία από μια τέτοιου είδους εγκατάσταση. Αναφερόμαστε για παράδειγμα στις επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον και στην αλιεία, λόγω της επίδρασης των σχετικών δραστηριοτήτων στους υδρόβιους οργανισμούς και στην ιχθυοπανίδα.
Διανύουμε κρίσιμες περιόδους και περισσότερο από ποτέ οφείλουμε να σταθούμε τόσο με σύνεση και προσοχή όσο και με τεκμηρίωση απέναντι στα γεγονότα, να απαιτήσουμε ορθή ενημέρωση, τεκμηριωμένες απαντήσεις, διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας, της υγείας και της ζωής όλων μας».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το