Τοπικά

Αρμονική η συμπερίληψη των προσφυγόπουλων στα σχολεία

 

Την περασμένη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου βρέθηκε στον Βόλο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης, που μαζί με την υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή επισκέφθηκαν σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου φοιτούν προσφυγόπουλα. Τα στελέχη του υπουργείου συνοδεύονταν από την αναπληρώτρια διευθύντρια Εκπαίδευσης Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Βασιλική Ζιάκα και τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας κ. Γεώργιο Πολύζο και Δευτεροβάθμιας κ. Σωκράτη Σαβελίδη. Αρχικά συναντήθηκαν και συνομίλησαν με εκπαιδευτικούς και παιδιά στο 5ο Λύκειο, στη συνέχεια στο Γυμνάσιο Ιωλκού, στο 5ο Γυμνάσιο Βόλου και κατέληξαν στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου.
Η επίσκεψη στα σχολεία υποδοχής και εκπαίδευσης προσφύγων συνδυάστηκε με προγραμματισμένη ημερίδα με θέμα την αποτελεσματική συμπερίληψή τους στις δομές εκπαίδευσης. Στην ημερίδα συμμετείχαν με πολύ ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις καθηγητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης που ασχολούνται με σχετικά θέματα και παρουσίασαν ερευνητικά δεδομένα και προγράμματα υποστήριξης της ένταξης των προσφύγων στην εκπαίδευση, αλλά και ενίσχυσης των αναγκαίων δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών. Μίλησαν επίσης και παρουσίασαν στοιχεία οι Συντονιστές και Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων, καθώς και εκπρόσωποι του ελληνικού παραρτήματος της UNICEF, που καταβάλλουν σημαντική προσπάθεια για την καλύτερη δυνατή ένταξη των προσφύγων που διαμένουν για μικρό ή μεγάλο διάστημα στις δομές φιλοξενίας της περιοχής μας. Η ημερίδα έκλεισε με ένα βιωματικό εργαστήριο, με στόχο την εξοικείωση στην πράξη με όσα είχαν συζητηθεί.
Στην έναρξη της ημερίδας ομάδα παιδιών του 5ου Δημοτικού Βόλου, στην οποία συμμετείχαν τα προσφυγόπουλα που φοιτούν κανονικά στο σχολείο, παρουσίασαν δρώμενο βασισμένο στο βιβλίο «Το παράπονο του Χαλίμ – La plainte de Halim», της εκπαιδευτικού Άρτεμης Παπαγεωργίου – Κουτσούκου, το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα. Πρόκειται για ένα ευρηματικό δίγλωσσο βιβλίο, γραμμένο ανά σελίδα στα ελληνικά και στα γαλλικά, το οποίο αφηγείται αλληγορικά την τρυφερή συνάντηση ενός πολύχρωμου χαλιού που αφέθηκε στα σκουπίδια και ενός μικρού ποντικού, που έτρεξε κοντά του για να ζεσταθεί. Οι δυο τους γίνονται φίλοι σε μια βραδιά και αλληλοστηρίζονται. Η δύναμη της φιλίας κάνει θαύματα και μια χαρούμενη μέρα γεμάτη ελπίδα ξημερώνει γι’ αυτούς. Τα παιδιά ζωντάνεψαν, στις δύο γλώσσες και αυτά, νοήματα και μηνύματα συνεργασίας, συνύπαρξης, φιλίας, αγάπης, αλληλεγγύης και ανθρωπιάς. Ανέδειξαν έτσι έμπρακτα πόσο αρμονικά και ουσιαστικά λειτουργεί η συμπερίληψη στο σχολείο. Στη συνέχεια τα παιδιά παρουσίασαν ένα μικρό μουσικοχορευτικό κομμάτι, δημιουργώντας γιορτινό κλίμα και προκαλώντας τον ενθουσιασμών όσων συμμετείχαν στην ημερίδα που ακολούθησε.
Μετά τη λήξη της ημερίδας ο γενικός γραμματέας του υπουργείου συναντήθηκε με διευθυντές και διευθύντριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Μαγνησίας, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων σε καίρια εκπαιδευτικά ζητήματα.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το