Τοπικά

Απωθημένα στο τιμόνι από την καραντίνα – Αυξάνονται τα τροχαία ατυχήματα στον Βόλο

Προβλήματα και στην κίνηση στις οδικές αρτηρίες προκάλεσε η πολύμηνη καραντίνα, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, με τα τροχαία ατυχήματα τόσο στο κέντρο του Βόλου, όσο και στην υπόλοιπη Μαγνησία να είναι καθημερινό φαινόμενο.
Σε πολλά από αυτά εμπλέκονται δίκυκλα μοτοποδήλατα, ενώ πλέον δεν αποτελεί είδηση περιστατικά με ντελιβεράδες, που έχουν ως συνέπεια τον τραυματισμό τους. Στο ζήτημα της ψυχολογίας αποδίδει ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της κατάστασης ο πρόεδρος της Μοτοσικλετιστικής Λέσχης Βόλου Άρης Κωνσταντέλιας, επισημαίνοντας ότι μέχρι και οι πεζοί δείχνουν αποπροσανατολισμένοι, βυθισμένοι στις σκέψεις και στα προβλήματά τους, μην προσέχοντας στον δρόμο, παρά το γεγονός ότι είναι οι πιο εκτεθειμένοι απ’ όλους σε περίπτωση τροχαίου. «Η καραντίνα δημιούργησε απωθημένα για όλους και στο τιμόνι, κάτι που είναι ορατό από την καθημερινή μας κίνηση στους δρόμους». Παράλληλα χαρακτηρίζει ως πολυπαραγοντικό το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων, που παρουσιάζουν αύξηση την περίοδο μετά τη λήξη της απαγόρευσης κυκλοφορίας. Πρόκειται για ένα «κράμα» έλλειψης κυκλοφοριακής αγωγής, το γεγονός ότι πολλοί οδηγοί δεν είναι συγκεντρωμένοι στο τιμόνι, υπερβολικής ταχύτητας, αλλά και κακοτεχνιών του οδοστρώματος. «Λόγω των έργων που γίνονται σε σημεία του Βόλου, η σκόνη από τους χωματόδρομους κάνει δύο φορές πιο γλιστερό το οδόστρωμα, με τους οδηγούς να πρέπει να τηρούν μεγαλύτερες αποστάσεις», τονίζει ο κ. Κωνσταντέλιας.

Ο εκπαιδευτής υποψήφιων οδηγών μιλώντας για τους διανομείς υπογραμμίζει ότι σε σημαντικό ποσοστό ευθύνονται κάποιοι εργοδότες, οι οποίοι δεν τους πληρώνουν με την ώρα, αλλά με ποσοστά. Δηλαδή με τον αριθμό των παραγγελιών που θα παραδώσουν στους πελάτες. Έτσι ουσιαστικά ενθαρρύνονται να βιάζονται περισσότερο, ώστε να διεκπεραιώσουν όσο το δυνατόν πιο πολλές, γεγονός που τους δελεάζει να παραβιάζουν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. «Είναι ειδική κατηγορία οι ντελιβεράδες, σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς δίκυκλων οι οποίοι γνωρίζοντας ότι είναι ευάλωτοι σε περίπτωση ατυχήματος, οδηγούν αμυντικότερα σε αντιστοιχία με αυτόν που κινείται με αυτοκίνητο», αναφέρει ο πρόεδρος της ΜΟΤΟΛΕΒ, προσθέτοντας ότι το Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσικλέτας (ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ), από το 1996 που άρχισε τη λειτουργία του, έχει δημιουργήσει προγράμματα και τεχνικές αποφυγής ατυχημάτων. Στόχος είναι η προσφορά γνώσεων τόσο σε νεαρούς, όσο και σε μεγαλύτερους, κάτι που έχει φέρει αποτελέσματα, καθώς για παράδειγμα στον Νομό Ξάνθης παρατηρήθηκε μείωση στα τροχαία. «Εξελίσσουμε συνεχώς τα σεμινάρια, με βασικό γνώμονα την ασφάλεια. Οι σύγχρονοι οδηγοί φαίνονται καλύτεροι σε σχέση με τους παλαιότερους, τηρώντας καλύτερα τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας».

Αλλαγή συνηθειών
Να ξεσυνηθίσουν, αφήνοντας στο παρελθόν τον τρόπο με τον οποίο κινούνταν στην καραντίνα, οι Βολιώτες και Βολιώτισσες οδηγοί, σύμφωνα με τον διευθυντή εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ Θωμά Κακαδιάρη. Όπως υποστηρίζει, ο χρήστης του δρόμου κατά την καραντίνα διαμόρφωσε μια νοοτροπία, όπου γενικά το πλήθος των οχημάτων ήταν χαμηλό, η κίνηση ευκολότερη και ενθαρρύνθηκε να οδηγεί γρηγορότερα. Πλέον όλοι έχουν επιστρέψει στον δρόμο, ωστόσο κάποιοι συνήθισαν την προηγούμενη κατάσταση και έτσι δημιουργούνται προβλήματα με την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων. Εκτίμησε πως η ακατάλληλη ταχύτητα αυτή την περίοδο φαίνεται έντονα στον δρόμο, τονίζοντας πως «στην πανδημία είχαμε ηρεμία στην κίνηση. Πρέπει να επανέλθουμε σε πιο αργούς ρυθμούς και προσεκτική οδήγηση, κρατώντας τις αποστάσεις σαν να πρόκειται για τον Covid». Σχετικά με τους διανομείς ο εκπαιδευτής θεωρεί πως εξαρτάται από τους εργοδότες και την πίεση που ασκούν στους εργαζόμενους για ταχύτερες παραδόσεις, από την αξιοπιστία των δίκυκλων που χρησιμοποιούν οι νεαροί, κατά βάση ντελιβεράδες, τη συντήρηση που τα κάνουν και την προσοχή που επιδεικνύουν στον δρόμο. «Εάν κυριαρχεί η βιασύνη και η έλλειψη προσοχής, τότε μοιραία θα συμβεί το τροχαίο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το