Τοπικά

«Απόρθητο», αλλά φτωχό το λιμάνι του Βόλου-Οι νέες εγκαταστάσεις ασφάλειας το καθιστούν «φρούριο»

Σ12 Φ2 δισ

Το μεγαλύτερο έργο στον τομέα της ασφάλειας που έχει υλοποιηθεί σε λιμένα της Ελλάδας, εντάσσει το Λιμένα Βόλου στα λιμάνια εκείνα που πρωτοπορούν στην εναρμόνιση λειτουργίας τους με το διεθνή κώδικα ISPS. Το λιμάνι του Βόλου θα λειτουργεί με συνθήκες που ισχύουν στα ασφαλέστερα αεροδρόμια, αλλά το ερώτημα είναι ποιος θα το επισκέπτεται για να ελέγχεται. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που σταδιακά έχει περιέλθει το λιμάνι και γεγονός που αποδεικνύει την τραγική κατάσταση είναι ότι ο προϋπολογισμός της ΟΛΒ ΑΕ για το 2016 είναι μόλις 4,5 εκατομμύρια ευρώ και κανένα έργο από το ΕΣΠΑ δεν «τρέχει». Το τελευταίο έργο είναι αυτό του συστήματος ασφάλειας. Ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας έχει προϋπολογισμό μικρότερο και από υγιή επιχείρηση στη Βιομηχανική και όσο δεν υπάρχουν επενδύσεις θα φθίνει, χωρίς μέλλον.

Πέρασε από «χίλια κύματα», αλλά έφθασε πλέον ο καιρός και ολοκληρώθηκε το έργο της ασφάλειας και προστασίας των λιμενικών εγκαταστάσεων του Βόλου. Το επισκεφθήκαμε και καταγράψαμε τις νέες υποδομές.

Ο Βόλος είναι ένα από τα 12 εθνικής σημασίας λιμάνια της χώρας, που έπρεπε να εφαρμόσει κατά προτεραιότητα τον κώδικα ασφαλείας ISPS από το 2004…

Σήμερα το πράσινο φως για τη λειτουργία τους, αναμένουν σύστημα επιτήρησης με κάμερες σταθερές, κινούμενες, θερμικές, πανοραμικές, υποσύστημα ελέγχου πρόσβασης επιβατών και οχημάτων (αναγνώριση καρτών και πινακίδων), μαγνητικές πύλες ανίχνευσης μεταλλικών αντικειμένων για έλεγχο επιβατών, συσκευή X-RΑY για έλεγχο αποσκευών, μετακινούμενο φυλάκιο εξοπλισμένο με συσκευή X-RAY, φορητοί ανιχνευτές μεταλλικών αντικειμένων, υποσύστημα οπτικής και ηχητικής αναγγελίας μηνυμάτων, σύστημα ασύρματης ενδοεπικοινωνίας, υποσύστημα εφεδρικού φωτισμού, φυλάκια ελέγχου στις πύλες εισόδου-εξόδου του λιμένα, κέντρο Ελέγχου Ασφάλειας με πλήρη δίκτυο υπολογιστών, δίκτυο ηλεκτροδότησης όλων των συσκευών, καθώς και ενσύρματο και ασύρματο δίκτυο δεδομένων που θα συνδέει τις συσκευές με το Κέντρο Ελέγχου, μεταφερόμενοι φράκτες περίφραξης τύπου Jersey, δίκτυο WI-FI σε όλους τους χώρους του λιμένα, υπερυψωμένη πλατφόρμα ελέγχου φορτηγών οχημάτων.

Το έργο δημιουργεί φυσικές και ηλεκτρονικές συνθήκες ασφαλείας, όπως ορίζονται από τους διεθνείς, ευρωπαϊκούς και εθνικούς κανόνες ασφαλείας.

Κριτήριο για την εγκατάσταση του συστήματος ήταν η δημιουργία Κέντρου Ασφάλειας εντός του λιμένα, όπου θα συγκεντρώνονται σε πραγματικό χρόνο, μέσω εξειδικευμένου τεχνολογικού εξοπλισμού, το σύνολο των πληροφοριών ασφάλειας.

ÊÁÔÁÓÔÇÌÁ É.Ê.Á. ÊÁËËÉÈÅÁÓ (EUROKINISSI / ÓÕÍÅÑÃÁÔÇÓ)

Σ12 Φ3 δισ

Σήμερα το Λιμενικό Σώμα διενεργεί τους ελέγχους, χορηγώντας στα καταπλέοντα σκάφη τα αναγκαία πιστοποιητικά (dos). Κάθε ελληνικό λιμάνι, αλλά και ιδιωτική λιμενική εγκατάσταση που υποδέχεται φορτηγά πλοία άνω των 500 τόνων, καθώς και επιβατηγά πλοία διεθνών πλόων, υποχρεούται να προσαρμοστεί στον κώδικα ασφαλείας ISPS.

Άλλωστε ένα από τα προαπαιτούμενα των εταιρειών κρουαζιέρας στα λιμάνια, στα οποία «πιάνουν» κρουαζιερόπλοια, είναι να διαθέτουν το Διεθνή Κώδικα ISPS.

Ο κώδικας έπρεπε να έχει εφαρμοστεί από το 2004 λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, πράγμα ωστόσο που δεν έγινε. Ακολούθως πέρασε από «χίλια κύματα». Το 2010 πιστοποιημένο κλιμάκιο από το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας επικαιροποίησε το παλαιό σχέδιο ασφαλείας, που είχε πλέον ξεπεραστεί και τελικά το σχέδιο εφαρμόστηκε σε νέα βάση. Μένει η προκήρυξη για την εταιρεία που θα αναλάβει να λειτουργήσει όλα τα συστήματα.

Στο πλαίσιο υλοποίησης της μελέτης ασφαλείας του λιμανιού κατασκευάστηκε φράκτης ύψους δυόμισι μέτρων στο χερσαίο του χώρο.

Το λιμάνι έχει μόνο δύο κύριες εισόδους, μία στο χώρο εισόδου της Ιχθυόσκαλας και μία στην κεντρική προβλήτα. Και οι δύο είσοδοι θα φυλάσσονται στο εξής αυστηρά.

Για την αποπληρωμή του κόστους των μέτρων ασφαλείας του λιμανιού θα επιβληθούν τέλη, ένα ασφαλείας και προστασίας λιμενικών εγκαταστάσεων στα εμπορεύματα, που θα διακινούνται και ένα που θα αφορά ποσοστό επί των εσόδων και το οποίο θα ορίζεται με υπουργική απόφαση και θα αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο.

Για την πλήρη εφαρμογή του σχεδίου φύλαξης χρειάζονται τουλάχιστον 20 φύλακες σε 24ωρη βάση. Ωστόσο θα εξεταστεί η δυνατότητα συνεργασίας με ιδιωτική εταιρεία ασφαλείας.

Σ12 Φ4 δισ

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το