Τοπικά

Απορρίπτει ο ΟΣΕ την δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας στα «Αστέρια» “Θ”

αστερια

Αρνητική ήταν η απάντηση του ΟΣΕ στην πρόταση της Τροχαίας Βόλου για την δημιουργία δεύτερης λωρίδας κυκλοφορίας στον κόμβο Αστέρια – Γορίτσα, στην προοπτική να ληφθεί μέριμνα ώστε εγκαίρως να αντιμετωπιστεί αυξημένη κίνηση ενόψει του καλοκαιριού. Έγκαιρα το τμήμα Τροχαίας Βόλου έκανε αυτοψία στον συγκεκριμένο οδικό κόμβο καταγράφοντας τα νέα δεδομένα, μετά τη λειτουργία της σήραγγας της Γορίτσας, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι πρέπει να λειτουργήσει δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας.
Η Τροχαία Βόλου προτείνει (και εγγράφως) την δημιουργία δεύτερης λωρίδας κυκλοφορίας στην δεξιά πλευρά δρόμου, στη θέση «Αστέρια» και προς την Αγριά για να αντιμετωπιστεί εγκαίρως η αυξημένη κίνηση ενόψει καλοκαιριού. Οι αυτοψίες κατέγραψαν στοιχεία και χρόνους κίνησης οχημάτων πριν διατυπωθεί η πρόταση. Όπως είχε γράψει η «Θ», πριν μερικές ημέρες, η πρόταση αυτή μάλιστα προωθήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και η αντιπεριφερειάρχης κ. Κολυνδρίνη άμεσα έθεσε το αίτημα στον ΟΣΕ, που εμπλέκεται στην υπόθεση.
Η Τροχαία εγκαίρως εκτιμά ότι ημέρες αργιών και όλη την καλοκαιρινή περίοδο θα υπάρξει αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση και προτείνει:
Στο ρεύμα κυκλοφορίας από Βόλο προς Αγριά- Τσαγκαράδα υπάρχει μία λωρίδα κυκλοφορίας με ασφάλτινο οδόστρωμα πλάτους 4,5 μέτρων. Στη διασταύρωσής με την περιφερειακή οδό – θέση «Αστέρια»- υπάρχει σχετική σήμανση και φωτεινή σηματοδότηση που υποδεικνύει και κατευθύνει ευθεία πορεία προς Αγριά – Τσαγκαράδα και αριστερά προς περιφερειακή οδό.
Λόγω της μοναδικής λωρίδας παρατηρούνται «ουρές» οχημάτων τουλάχιστον 150 μέτρων. Το ένα όχημα περιμένει μετά το άλλο, με αποτέλεσμα παρ’ ότι ανάβει πράσινο η κίνηση των οχημάτων δεν εκτονώνεται μέχρι την αλλαγή της φάσης του σηματοδότη σε κόκκινο.
Από επιτόπια αυτοψία των αξιωματικών της Τροχαίας διαπιστώθηκε ότι δεξιά της οδού υπάρχει έρεισμα πλάτους δύο μέτρων όπου και ανάμεσα του ερείσματος διέρχεται ανενεργό εδώ και πολλά χρόνια σιδηροδρομικό δίκτυο που θα μπορούσε να γίνει διαπλάτυνση του ρεύματος κυκλοφορίας προς Αγριά, μήκους 6,5 μέτρων και να χωριστεί σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε απόσταση από τον φωτεινό σηματοδότη σε μήκος 120 μέτρων πριν την διασταύρωση στην είσοδο- έξοδο της «ΕΛΙΝ» ώστε η χωρητικότητα των οχημάτων σε προσωρινή διακοπή πορείας έμπροσθεν φωτεινού σηματοδότη να είναι περίπου 40 οχήματα στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας προς Αγριά και άλλα 40 οχήματα αριστερά προς περιφερειακή οδό ούτως ώστε με την αλλαγή της φάσης του σηματοδότη από πράσινο σε κόκκινο να γίνεται πλήρης εκτόνωση της κυκλοφορίας.
Η Τροχαία προτείνει να προχωρήσουν άμεσα (πριν το καλοκαίρι) οι απαιτούμενες ενέργειες για δημιουργία και δεύτερης λωρίδας σε μήκος τουλάχιστον 120 μέτρων πριν την διασταύρωση (είσοδο- έξοδο) της «ΕΛΙΝ».
Η απάντηση όμως του ΟΣΕ ήρθε πριν λίγες ημέρες και ήταν αρνητική. Αναφέρει δε πως η σιδηροδρομική γραμμή είναι ανενεργή προσωρινά (σημειώνεται ότι εδώ και χρόνια το δρομολόγιο του Τρένου Πηλίου γίνεται από τα Λεχώνια και πέρα) και ότι σχεδιάζεται η ενεργοποίησή της, συνεπώς δεν μπορεί να δοθεί σε κυκλοφορία αυτοκινήτων, όπως προτείνει η Τροχαία. Οι αξιωματικοί της Τροχαίας θεωρούν πως θα υπάρξει πρόβλημα κυκλοφοριακό, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες και ίσως είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί ώστε να μην σχηματίζονται «ουρές» και να σημειώνονται καθυστερήσεις.

Διαγωνισμός για την συντήρηση

Πριν μία περίπου εβδομάδα δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ η προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού για εργασίες, κυρίως σιδηροδρομικές, συντήρησης στη γραμμή Αγριάς – Μηλεών, μήκους 22 χιλιομέτρων. Στην τεχνική περιγραφή του έργου αναφέρεται εκτέλεση εργασιών στο τμήμα από το ύψος του εργοστασίου της ΑΓΕΤ (Χ.Θ. 5+300) έως την είσοδο της πόλης Αγριάς (Χ.Θ. 7+000) και Γενική Επισκευή στο τμήμα της γραμμής Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+340) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200). Επίσης προβλέπεται η ανακαίνιση των σταθμών – στάσεων και του περιβάλλοντος χώρου των σταθμών και στάσεων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 2,6 εκατομμύρια ευρώ.
Η δημοπρασία θα διενεργηθεί την 17-03-2015 ημέρα Τρίτη και ώρα 10:00 π.μ. στο κτίριο του Μεγάρου του ΟΣΕ στην Αθήνα – οδός Καρόλου 1-3 – 5ος όροφος Γραφείο 511

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το