Τοπικά

Απόπειρα κλοπής τραπεζικών κωδικών από πολίτες – Επιτήδειοι προσπαθούν να τους εξαπατήσουν με e-mail

Οι νέες τεχνολογίες και οι απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει πλέον το διαδίκτυο, εκτός από τα θετικά στοιχεία, δίνουν παράλληλα την ευκαιρία σε επιτήδειους να ανακαλύπτουν όλο και περισσότερους τρόπους για την εξαπάτηση πολιτών. Από χθες γίνεται επίθεση σε ηλεκτρονικούς λογαριασμούς (e-mail) πολιτών του Βόλου από τους οποίους ζητούνται, υποτίθεται, μέσω της Alpha Βank τραπεζικοί κωδικοί, «για την ασφάλεια των λογαριασμών». Πρόκειται για μια ακόμη τεχνική εξαπάτησης και υποκλοπής στοιχείων λογαριασμών ηλεκτρονικής τραπεζικής ή ηλεκτρονικών πορτοφολιών που τηρούν οι πολίτες, μέσω της αποστολής παραπλανητικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προερχόμενα από φαινομενικά τραπεζικό ίδρυμα της χώρας.

Τα μηνύματα προέτρεπαν τον ανυποψίαστο χρήστη του διαδικτύου να μεταβεί σε σύνδεσμο που προσομοιώνει την ιστοσελίδα της υπηρεσίας ηλεκτρονικής τραπεζικής του τραπεζικού ιδρύματος. Με αυτό τον τρόπο, οι δράστες καταφέρνουν να αποκτήσουν τα στοιχεία πρόσβασης στον τραπεζικό λογαριασμό ή το ηλεκτρονικό πορτοφόλι των πολιτών και να πραγματοποιούν στη συνέχεια παράνομα μεταφορές χρηματικών ποσών σε άλλους τραπεζικούς λογαριασμούς ή διαδικτυακές αγορές προϊόντων – υπηρεσιών.

Τι έγραφε το μήνυμα
Χθες έγινε νέα «ηλεκτρονική επίθεση» με μηνύματα δήθεν της Αlpha μέσω των οποίων ζητήθηκαν προσωπικά δεδομένα και τραπεζικοί κωδικοί. «Αγαπητέ πελάτη…Έχουμε παρατηρήσει ότι ο κωδικός πρόσβασής σας έχει αμετάβλητες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Σας συμβουλεύουμε να έχετε την καλοσύνη να αλλάξετε τον κωδικό σας, για τη δική σας ασφάλεια. Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο, για να αλλάξετε τον κωδικό σας: https://www.alpha.gr/e-banking/gr/upostirixi-asfaleia/»
Το μήνυμα εστάλη έτσι ακριβώς χθες σε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κατοίκων του Βόλου – πελατών της τράπεζας, αλλά αυτό που δημιούργησε υποψίες ήταν το γεγονός ότι το έλαβαν και πολίτες που δεν είχαν καμία σχέση με την τράπεζα και δεν διέθεταν λογαριασμό ουδέποτε σε κανένα από τα καταστήματά της.
Αμέσως πολλοί υποψιάστηκαν πως επιτήδειοι χρησιμοποιούν την τεχνική του «ψαρέματος» για σκοπούς απάτης σε βάρος πελατών τραπεζών.

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει κατ’ επανάληψη ενημερώσει του πολίτες για προσπάθειες αλίευσης χρηματικών ποσών και προσωπικών δεδομένων (phishing) με την αποστολή απατηλών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Τα μηνύματα αυτά χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθ’ ότι χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία on line υπηρεσιών, μέσω των οποίων διεκπεραιώνονται μεταφορές χρημάτων μέσω του διαδικτύου και παρουσιάζονται εξαιρετικά αληθοφανή.
Με αφορμή τα παραπάνω, συστήνεται οι χρήστες του διαδικτύου:
– Να μην ανταποκρίνονται και να απαντάνε σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω των οποίων μπορεί ακόμη να ζητούνται και προσωπικά δεδομένα ή οικονομικά στοιχεία.
– Να μην αποστέλλουν μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσωπικά τους στοιχεία (ταυτότητα, διαβατήριο, αριθμό φορολογικού μητρώου – Α.Φ.Μ. κ.λπ.) και οικονοµικά δεδοµένα (αριθµούς τραπεζικών λογαριασµών, προσωπικούς κωδικούς – ΡΙΝ numbers) κ.λπ. δεδομένα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το