Τοπικά

Από τον Ιανουάριο του 2019 η εφαρμογή του μέτρου για το μεταφορικό ισοδύναμο στις Σποράδες

Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας αποτέλεσε το κεντρικό θέμα συζήτησης στην πρώτη κλειστή διαβούλευση των εκπροσώπων των Επιμελητηριακών ενώσεων των νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν, Ε.Ε.ΣΥ.Μ) και των νησιωτικών Επιμελητηρίων, παρουσία του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριου Σαντορινιού που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 6 Μαρτίου στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
Τα θέματα των Βορείων Σποράδων στη διαβούλευση ανέδειξε ο κ. Αθανάσιος Ζλατούδης ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι της διαβούλευσης προηγήθηκε η ενημέρωση και των τριών Δημάρχων των Β. Σποράδων κ.κ. Πρεβεζάνου, Βασιλούδη και Βαφίνη από τον κ. Ζλατούδη που ανέλαβε την σχετική πρωτοβουλία κρίνοντας αναγκαίο τον συντονισμό των προσπαθειών του Επιμελητηρίου Μαγνησίας και των ΟΤΑ της Περιφερειακής Ενότητας Βορείων Σποράδων για την ανάδειξη και κάλυψη των επιχειρηματικών αναγκών των νησιών.
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός στο περιθώριο της διαβούλευσης, το παρόν μέτρο θα εφαρμοστεί από 1/7/2018 στα 32 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και από 1/1/2019, καθολικά, σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα και θα επιδοτηθεί από εθνικούς πόρους, μέσω δηλαδή του ΠΔΕ. Στην δεύτερη περίπτωση υπάγονται και τα νησιά των Βορείων Σποράδων.

Ταυτόχρονα, ο κ. Σαντορινιός ενημέρωσε τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων των νησιών για τη λογική του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου, σημειώνοντας: «Βασιζόμαστε σε σας, στον θεσμικό σας ρόλο και στην εμπειρία σας από την ουσιαστική και χρόνια γνώση σας της τοπικής αγοράς. Περιμένουμε τις προτάσεις σας και τις σκέψεις σας για την καλύτερη εφαρμογή του μέτρου.
Το ζητούμενο, είναι να βρούμε και να ενισχύσουμε το πραγματικό μέγεθος της επιβάρυνσης του νησιώτη εμπόρου, λόγω της θαλάσσιας μεταφοράς, κόστος που μετακυλύεται τελικά στο καλάθι του νησιωτικού νοικοκυριού. Η πρόταση μας είναι να αγγίξουμε την κύρια αιτία των τιμών – το υψηλότερο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς, σε σχέση με τη χερσαία- που καλείται ο νησιώτης και ο επισκέπτης να πληρώνει τα προϊόντα των νησιών, αλλά ταυτόχρονα και την κύρια αιτία που εμποδίζει τα τοπικά προϊόντα από το να είναι ανταγωνιστικά σε μεγαλύτερες αγορές».
Ζητούμενο της συνάντησης, που έγινε σε πολύ καλό κλίμα και είχε διάρκεια μεγαλύτερη των τριών ωρών, ήταν να ενεργοποιηθούν τα νησιωτικά Επιμελητήρια στη διαδικασία θεσμοθέτησης του μέτρου, να διαδραματίσουν έναν βαρύνοντα ρόλο στη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και στο πλαίσιο, ακόμη και της πιλοτικής εφαρμογής του, να αποτελέσουν κύτταρα παρακολούθησης και προστασίας της σωστής εφαρμογής του.
Η προσπάθεια για την προώθηση και υλοποίηση αυτού του πάγιου αιτήματος των νησιωτών της χώρας συντελείται με την επιστημονική υποστήριξη του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το