Τοπικά

Από το βενζινάδικο στο συνεργείο – Αυξημένος ο αριθμός ΙΧ με βλάβες από νοθευμένα καύσιμα

Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν οι οδηγοί για να επισκευάσουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους, μετά από φουλάρισμα με νοθευμένη βενζίνη, με το φαινόμενο το τελευταίο χρονικό διάστημα να γίνεται εντονότερο και στη Μαγνησία. «Οι πολίτες πρέπει να καταγγέλλουν τέτοιου είδους πρακτικές και να μας «πονηρεύει» η φθηνή βενζίνη» αναφέρει χαρακτηριστικά στη «Θ» ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας (ΣΙΣΑΜ) και αντιπρόεδρος της ΟΕΒΕΜ κ. Νίκος Πλουμιστός.

Στο προσκήνιο ήρθε και πάλι το πρόβλημα με τα νοθευμένα καύσιμα μετά το αποκλειστικό προ δεκαημέρου ρεπορτάζ της «Θ» για το πρόστιμο – μαμούθ των 130.000 ευρώ που επιβλήθηκε από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων Μαγνησίας- Βορείων – Σποράδων, σε εταιρεία καυσίμων με έδρα την Αθήνα, για νοθεία σε πρατήριό της στον Βόλο.
Οι οδηγοί στο κυνήγι της φθηνής βενζίνης μετά και τις καθημερινές αυξήσεις στην τιμή της, που έχει φτάσει πάνω από 2,3 ευρώ το λίτρο, πολλές φορές πέφτουν θύματα επιτήδειων, οι οποίοι νοθεύουν τα καύσιμα και αισχροκερδούν.
Η «Θ» μίλησε με τον κ. Πλουμιστό, ο οποίος ως αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας (ΣΙΣΑΜ), γνωρίζει από πρώτο χέρι την κατάσταση, με τη νοθεία των καυσίμων και τα σοβαρά προβλήματα που προκαλούνται στους κινητήρες των οχημάτων.
«Αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τη νοθεία στα καύσιμα. Σίγουρα υπάρχουν περισσότερα περιστατικά με προβλήματα στον κινητήρα, συγκριτικά με άλλες περιόδους, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να το ποσοτικοποιήσουμε, καθώς δεν κρατάμε τέτοια στοιχεία» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος εξηγεί ότι υπάρχουν τρεις αιτίες για να δημιουργηθούν προβλήματα στον κινητήρα από τα καύσιμα
Η πρώτη αφορά καθαρά τη νοθεία τους με διαλύτες και έλαια, με αποτέλεσμα την πρόκληση σοβαρών βλαβών στον κινητήρα ενός ΙΧ.
Η δεύτερη μπορεί να προκύψει από αμέλεια του πρατηριούχου, με τη συσσώρευση βρωμιάς στον πάτο των δεξαμενών ή λόγω εισροής υδάτων στη δεξαμενή. «Νοθεία με νερό στη βενζίνη δεν μπορεί να γίνει λόγω του διαφορετικού ειδικού βάρους» ξεκαθαρίζει ο κ. Πλουμιστός.
Η τρίτη περίπτωση, όπως εξηγεί ο ίδιος, αφορά «ελάχιστους πρατηριούχους, οι οποίοι θέλοντας να κάνουν σωστά της δουλειά τους, για να παρέχουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους πελάτες τους, προστρέχουν σε επαγγελματίες για συντήρηση των δεξαμενών τους. Όμως, υπάρχουν περιπτώσεις, που κάνοντας υάλωση στη δεξαμενή, προκλήθηκε ρήγμα ή μετά από απολύμανση έβγαινε αφρός σε δεξαμενή αερίου. Πάντως ο πελάτης αποζημιώθηκε» προσέθεσε.
Σχετικά με τους ελέγχους στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ο κ. Πλουμιστός προτρέπει τις αρμόδιες υπηρεσίες να είναι εντατικοί, ειδικά τώρα που η τιμή της βενζίνης έχει φτάσει στα ύψη. «Και να μπει ένα πρόστιμο, όπως αυτό των 130.000 ευρώ, είναι πολύ μικρό μπροστά στο τεράστιο κέρδος που υπάρχει με τη νοθεία. Είμαι σύμφωνος με την πρόεδρο της Ένωσης Βενζινοπωλών Μαγνησίας να μην ανοίγει ξανά ως πρατήριο, εκείνο που θα βρεθεί να νοθεύει τα καύσιμα. Οι πολίτες οφείλουν να καταγγέλλουν αυτά τα περιστατικά και οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να βρουν την ιδεατή λύση μέσα από συζήτηση, ώστε το πρόβλημα να εκλείψει» συμπλήρωσε.

Τα νοθευμένα καύσιμα
Νοθευμένα είναι τα καύσιμα αυτά στα οποία έχουν γίνει προσμίξεις από άλλον τύπο καυσίμου ή χημικές ενώσεις για να επιτευχθεί οικονομία για τον ιδιοκτήτη του πρατηρίου. Παλιότερα κάποιοι επιτήδειοι μπορεί να νόθευαν την αμόλυβδη βενζίνη με ένα μικρό ποσοστό πετρελαίου θέρμανσης που πρακτικά «σκότωνε» τον κινητήρα.
Σήμερα, η νοθεία έχει γίνει «επιστήμη», καθώς εισάγονται από το εξωτερικό διάφορες επικίνδυνες χημικές ενώσεις που αραιώνουν την βενζίνη ή ακόμη και νερό, δημιουργώντας πολλά προβλήματα όχι μόνο στο αυτοκίνητο, αλλά και στο περιβάλλον.
Κατά τη διαδικασία του ανεφοδιασμού, είναι αδύνατον να αντιληφθεί ένας οδηγός ότι το καύσιμο που ρέει από την αντλία στο ντεπόζιτο δεν είναι καλής ποιότητας. Ωστόσο, έπειτα από λίγα χιλιόμετρα, ο κινητήρας, ειδικά στα νέας γενιάς αυτοκίνητα, θα δώσει την πρώτη ένδειξη. Αυτό θα συμβεί είτε μέσω αρρυθμίας στο ρελαντί είτε με ακανόνιστο ρυθμό των στροφών ακόμη και εν κινήσει.
Επίσης, δεν αποκλείεται να υπάρξει προειδοποίηση από το σύστημα του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα στον πίνακα οργάνων με την ενεργοποίηση του «Check Engine» ή άλλης κίτρινης και κόκκινης ένδειξης. Αυτό σημαίνει πως προκλήθηκε κάποιο πρόβλημα είτε στα μηχανικά είτε στα ηλεκτρονικά μέρη.
Αν δεν συμβεί τίποτα από αυτά, μπορεί να το καταλάβει κάποιος παρατηρώντας τη βελόνα του καυσίμου. Η νοθευμένη βενζίνη ή το diesel κάνουν πιο γρήγορη καύση, οπότε το ρεζερβουάρ αδειάζει πιο γρήγορα.
Οι επιπτώσεις από νοθευμένο καύσιμο, είναι πολλές και σοβαρές:
– Φθορά κινητήρα: Ένας βενζινοκινητήρας λειτουργεί με συγκεκριμένα καύσιμα, οποιαδήποτε αλλαγή τους φθείρει το εσωτερικό του και δημιουργεί προβλήματα στην καύση. Έτσι σταδιακά καταστρέφεται.
– Μειωμένη απόδοση: Τα νοθευμένα ή κακής ποιότητας καύσιμα έχουν προβλήματα στην καύση τους λόγω των λίγων οκτανίων, των επικίνδυνων χημικών προσμίξεων ή του μεγάλου ποσοστού νερού. Έτσι η καύση τους γίνεται γρήγορα, αφήνει νερό ή κατάλοιπα στον κινητήρα και δεν προσφέρουν την απαραίτητη ενέργεια.
– Καταστροφή καταλύτη: Τα καύσιμα αφού καούν, τα παράγωγα τους ουδετεροποιούνται στον καταλύτη, ένα αρκετά ακριβό εξάρτημα. Όταν η ποιότητά τους είναι χαμηλή ο καταλύτης «δηλητηριάζεται», δηλαδή δεν μπορεί να κάνει τις χημικές του διεργασίες και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το όχημα να εκπέμπει πολλούς και εξαιρετικά επικίνδυνους ρύπους.
– Αυξημένο κόστος: Ένας οδηγός που τροφοδοτεί το όχημά του με καύσιμα αμφιβόλου ποιότητας θα πρέπει να κάνει περισσότερα γεμίσματα και ενδέχεται να χρειαστεί σύντομα να κάνει service λόγω βλάβης. Με άλλα λόγια, κοστίζουν πολύ περισσότερο και αυτός είναι ο λόγος που θα πρέπει να προσέχει την ποιότητα και την τιμή των καυσίμων.
Σε περίπτωση που ανάψει το «Check Engine» ή άλλη φωτεινή ένδειξη, πρέπει να ακινητοποιηθεί άμεσα το αυτοκίνητο. Μηχανικοί θα πρέπει να αδειάσουν το ντεπόζιτο και να καθαρίσουν όλο το κύκλωμα και το σύστημα ψεκασμού. Στη συνέχεια πρέπει να πέσει εκ νέου βενζίνη στο ρεζερβουάρ, ώστε να κυκλοφορήσει σε όλο το σύστημα.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το