Τοπικά

Από την άθληση στην ενέργεια – Μια ξεχωριστή επανάσταση

1821 – 2021 Διακόσια χρόνια μετά και μια ξεχωριστή επανάσταση εμπνεύστηκαν τα μέλη της ομάδας ρομποτικής του ΚΕΠΕ Αριστοτέλειο “RebelS up”. Η επανάσταση αυτή εστιάζεται στην αλλαγή του σύγχρονου τρόπου ζωής ο οποίος συνδέεται άμεσα με την έλλειψη φυσικής άσκησης και δραστηριότητας. Αυτό (σύμφωνα με την ομάδα) μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου καινοτόμου πλαισίου αθλητικού συνανήκειν, ευχάριστου, προσβάσιμου από όλους και κυριότερα πλήρως βιώσιμου.
Η ομάδα “RebelS up” αποτελείται από 10 μέλη (Βανέσα Ασσλάνι – Νεφέλη Νικολαϊδου – Απόστολο Τακτικό – Άγγελο Πάσα – Χριστίνα Αναστασιάδη – Μαγδαληνή Κοντζέ – Τριανταφυλλιά Σακισλή – Μαρία Ηλιάδη – Ουρανία Καραμπίνα – Αμαθέο Ταφάι) . Από τον Σεπτέμβριο δια ζώσης και από τον Νοέμβριο διαδικτυακά όλα τα μέλη μετείχαν ανελλιπώς σε δύο συναντήσεις εβδομαδιαίως, διάρκειας μιάμισης ώρας καθεμία, χωρίς αυτό να επηρεάσει στο ελάχιστο το ζήλο τους για δημιουργία.


Αρχικά η ομάδα ανέλυσε πλήθος δεδομένων και παραγόντων (περιβαλλοντικούς – ψυχολογικούς), που σχετίζονται με το πρόβλημα της έλλειψης φυσικής άσκησης στη σύγχρονη κοινωνία. Ταυτίστηκαν άμεσα με το πρόβλημα καθώς διαπίστωσαν ότι, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 81 της εκατό των εφήβων (11- 17 ετών) δεν πληρούν τα κριτήρια φυσικής άσκησης. Αναλύοντας σύγχρονες έρευνες οι οποίες συσχετίζουν άμεσα τους κοινωνικούς παράγοντες και τη φυσική άσκηση, χωρίς βέβαια να προτείνονται λύσεις, αποφάσισαν να εστιαστούν σε αυτούς και να προτείνουν τις δικές τους ιδέες.

Η πρόταση της ομάδας αφορά τη δημιουργία πολυμορφικών αθλητικών υποδομών σε αυλές σχολείων και την ελεύθερη προσβασιμότητά τους από όλους (παιδιά – ενήλικες – ΑΜΕΑ). Η ολοκληρωμένη αυτή δράση, «Επαναστατική κίνηση», θα στοχεύει τόσο στην δημιουργία μιας νέας «αθλητικής γειτονιάς», όσο και στην αλλαγή νοοτροπίας και κατ΄ επέκταση αλλαγή κοινωνικής κουλτούρας, με παράλληλη δημιουργία εσωτερικών και εξωτερικών κινήτρων.
Για την κάλυψη του κόστους λειτουργίας (γυμναστές), αλλά και συντήρησης (υποδομών – οργάνων – χώρων) προτείνεται η ιδέα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τα όργανα και τις επιφάνειες με τα οποία αλληλεπιδρούν οι αθλούμενοι. Η ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται, είτε ηλεκτρομαγνητικά, είτε πιεζοηλεκτρικά. Η διανομή ηλεκτρικής ενέργειας τόσο στο σχολείο, όσο και στο δίκτυο όχι μόνο θα καλύπτει το κόστος λειτουργίας, αλλά θα είναι προς ωφελεία του δήμου (μείωση κατανάλωσης ενέργειας σχολείου). Το όφελος του δήμου θα μπορεί να επαναϊσολογιστεί με την μορφή παροχών (δημοτικά τέλη – παρκινγκ – εκδηλώσεις κ.α) προς τους συμμετέχοντες, ώστε να υπάρξει επιπλέον κίνητρο ανταπόδοσης. Κυριότερα βέβαια, με αυτούς τους τρόπους, θα υπάρχει άμεσο και έμμεσο οικονομικό όφελος το οποίο θα είναι ικανό να συνδράμει σημαντικά στη βιωσιμότητα, τόσο της ιδέας, όσο και των εγκαταστάσεων.

Η πρόταση της ομάδας κατατέθηκε στον «Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας», ως μελέτη προέρευνας, για να ερευνηθεί το κατά πόσο έχει εφαρμοστεί κάτι ανάλογο σε παγκόσμιο επίπεδο. Διαπιστώθηκε ότι μολονότι υπάρχουν οι τεχνολογικές προτάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τον αθλητισμό, εντούτοις οι προτάσεις αυτές δεν έχουν εφαρμοστεί, ούτε συνθετικά, ούτε και σε αυλές σχολείων.
Η πρόταση της ομάδας κατατέθηκε στο διαγωνισμό ρομποτικής FLL, για το Παγκόσμιο Βραβείο Καινοτομίας “Global Innovation Award”.
Εάν βρίσκετε την ιδέα ενδιαφέρουσα, μπορείτε να υποστηρίξετε την προσπάθεια των παιδιών ψηφίζοντας – κάνοντας like στο σύνδεσμο:

Μπορείτε επίσης να κάνετε κοινοποίηση της ανάρτησης https://fb.watch/4hx_hov4MZ/

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το