Τοπικά

Απεργούν οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και οργανώνουν κινητοποιήσεις για το Νομοσχέδιο Κεραμέως -Χρυσοχοϊδη

H Γενική Συνέλευση του Ενιαίου Συλλόγου Διδασκόντων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποφάσισε απεργία για την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου. Επίσης αποφασίστηκε η συμμετοχή σε κοινές κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις, «αγνοώντας αντισυνταγματικές και προσχηματικές απαγορεύσεις και τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα την ίδια ημέρα και την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, καθώς και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων στη συνέχεια από τα συντονιστικά όργανα των Συλλόγων».

Ο Ενιαίος Σύλλογος Διδασκόντων Πανεπιστημίου Θεσσαλίας εκφράζει την έντονη απογοήτευσή του για την επιλογή της κυβέρνησης να εισάγει εν μέσω πανδημίας νομοθετικές ρυθμίσεις χωρίς διάλογο με την Πανεπιστημιακή κοινότητα και αγνοώντας τα πραγματικά και επείγοντα προβλήματα των Πανεπιστημίων και της ελληνικής κοινωνίας και τις συγκεκριμένες προτάσεις της Πανεπιστημιακής κοινότητας.

«Η προσπάθεια δυσφήμισης του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου τραυματίζει τη Δημοκρατία μας και αποπροσανατολίζει το δημόσιο διάλογο από την ανάγκη ουσιαστικού επανακαθορισμού της λυκειακής εκπαίδευσης και ουσιαστικής ενίσχυσης της Πανεπιστημιακής και μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Αποτελεί εν τέλει συκοφαντική εκστρατεία καθώς την ίδια στιγμή – και παρά τη χρόνια υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση – τα Ελληνικά Πανεπιστήμια διακρίνονται στο σύνολό τους στην κορυφή των διεθνών κατατάξεων.

Η αγωνία της κυβέρνησης να επιβάλει αντισυνταγματικά μέτρα περιορισμού του Πανεπιστημιακού ασύλου και των ατομικών δικαιωμάτων, με μεθόδους διαρκούς αστυνόμευσης και οργουελιανών συστημάτων επιτήρησης της Πανεπιστημιακής ζωής, αποτελεί ύβρη στην παράδοση του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου και στην Ευρωπαϊκή Δημοκρατία.

Η επιδίωξη της μείωσης των εισακτέων στα Δημόσια Πανεπιστήμια μέσω της θέσπισης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής υπονομεύει τη δυνατότητα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις και εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα, υπονομεύοντας επιπλέον οικονομικά και πολιτιστικά την Ελληνική περιφέρεια.

Η υποκρισία είναι κραυγαλέα καθώς την ίδια στιγμή η κυβέρνησης επιβάλει την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων των κολλεγίων ως ισότιμα με τα πτυχία των ΑΕΙ. Αρνείται δε να ελέγξει και να αξιολογήσει τα ιδιωτικά κολλέγια για την ποιότητα και τις προϋποθέσεις θεμελιωδών ακαδημαϊκών αρχών λειτουργίας, όπως γίνεται εδώ και 10 χρόνια με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια. Είναι προκλητικό το γεγονός ότι περιορίζει μέσω των βάσεων εισαγωγής την πρόσβαση στα δημόσια Πανεπιστήμια, ενώ προωθεί με ποικίλες ρυθμίσεις τα κολλέγια όπου μοναδική προϋπόθεση εισαγωγής είναι τα δίδακτρα.

Αυταρχικές μεθοδεύσεις όπως οι διαγραφές φοιτητών, που για ποικίλους λόγους αναγκάζονται να παρατείνουν τις σπουδές τους, τα επιβαλλόμενα πειθαρχικά και η ανέλεγκτη πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα αποπνέουν ιδεοληπτική εμμονή σε λογικές τιμωρίας των πιο αδύναμων και πειθάρχησης της νεολαίας.

Η πανεπιστημιακή κοινότητα θα αντιδράσει με κάθε πρόσφορο δημοκρατικό τρόπο σύμφωνα με την παράδοση του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστήμιου, ενάντια στην ψήφιση και εφαρμογή του νομοσχεδίου.

Καλούμε τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας να συγκαλέσει άμεσα έκτακτη συνεδρίαση της Συγκλήτου και να λάβει απόφαση για:

– Αναστολή λειτουργίας του ιδρύματος, αρχικά την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου.
– Νομικά μέτρα εναντίον όσων δυσφημούν, ιδίως από θέση εξουσίας οποιασδήποτε μορφής, το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο καθώς και κατά των αντισυνταγματικών ρυθμίσεων.
– Συνεχή ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας για τα αποτελέσματα αυτών των νομοθετημάτων.

Καλούμε όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε κοινό μέτωπο αγώνα για την υπεράσπιση και ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, του δημόσιου συμφέροντος και του Συντάγματος.

Καλούμε το ΔΣ του Συλλόγου να συμβάλει στο συντονισμό με άλλους συλλόγους και πρωτοβουλίες, και να οργανώσει ημερίδες και δράσεις δημοσιότητας, με προτεραιότητα:

– την ίδρυση μέσου μαζικής ενημέρωσης των Δημοσίων Πανεπιστημίων που να 1) απαντάει στις δυσφημίσεις, 2) να προβάλει το έργο του πανεπιστημίου, 3) να διατυπώνει θέσεις για τη σημασία του δημόσιου πανεπιστημίου, 4) να προβάλλει ιδέες για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης και το μέλλον της χώρας στον παγκόσμιο χάρτη.
– άμεση ενεργοποίηση με νομικές ενέργειες ενάντια στις συκοφαντίες με ουσιαστικές αποζημιώσεις, υπέρ των Δημοσίων Πανεπιστημίων.

 

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το