Τοπικά

Απεργεί την Τρίτη η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Απεργεί την Τρίτη 9 Ιουνίου η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στη Μαγνησία και θα συμμετέχει σε απεργιακή συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί την ίδια ημέρα, στις 1:00 το μεσημέρι στην πλατεία Αγ.Νικολάου. Η Αγωνιστική Συσπείρωση αντιδρά στον νομοσχέδιο για την παιδεία, στη χρήση καμερών στα σχολεία αλλά και στην καύση απορριμμάτων.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε για να εξηγήσει τους λόγους που απεργεί, αναφέρει:

«Η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη την καραντίνα, έδωσε στη διαβούλευση ένα απόλυτα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, που από τη μία υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαού, ορθώνοντας ανυπέρβλητα ταξικά εμπόδια στη μόρφωσή τους, και από την άλλη δίνει συντριπτικό χτύπημα στα αντίστοιχα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Κάτω από την πίεση των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων και των φοιτητών όλο το προηγούμενο διάστημα, προχώρησε σε επουσιώδεις αναδιπλώσεις, για να ρίξει στάχτη στα μάτια. Όλοι όμως γνωρίζουν πως οι όποιες «υπαναχωρήσεις της» δεν είναι τίποτε άλλο από ελιγμοί, και στην επόμενη στροφή ό,τι πήρε πίσω θα επανέλθει δριμύτερο.
Στην ίδια αντιεκπαιδευτική ρότα, και με την ίδια στόχευση, άδραξε την ευκαιρία για να επιβάλει τις κάμερες στη σχολική αίθουσα, χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα για τα μαθήματα που θα χάσουν όσοι μαθητές που έχουν ειδικό λόγο απουσιάζουν από το σχολείο.
Καμιά κουβέντα όμως δεν κάνει για τις δικές της ευθύνες. Για τις αμέτρητες ώρες που χάνονται κάθε χρόνο εξ αιτίας της αδιοριστίας ή των καθυστερημένων, ακόμη και μέχρι την άνοιξη, προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Σφυρίζει κλέφτικα όταν είναι να απαντήσει για το τι έκανε για να καλύψει τις ανάγκες σε υλικοτεχνική υποδομή -Η/Υ, internet κλπ- εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών του λαού, και εκπαιδευτικών, προκειμένου ισότιμα να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Προσπαθούν με διάφορα κόλπα να εγκλωβίσουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς στη θαμνώδη βλάστηση της πολιτικής τους, προκειμένου να μη γίνει ορατή η μεγάλη εικόνα του δάσους των στοχεύσεων και των συνεπειών της.

Επιδιώξεις που δεν αποτελούν νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις της κυβέρνησης, ή ιδεοληψίες της ΝΔ, όπως προσπαθούν κάποιοι να μας πείσουν, για να αποποιηθούν τις δικές τους ευθύνες, αφού στα χρόνια της δικής τους διακυβέρνησης τις ίδιες πολιτικές εφήρμοζαν, με τις ίδιες στοχεύσεις. Και αυτές οι πολιτικές είναι πολιτικές της Ε.Ε. και, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, του Ο.Ο.Σ.Α, που, με διάφορες παραλλαγές, εφαρμόζονται σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη.
ΝΔ, ΣΥ.ΡΙΖ.Α και το ΠΑ.ΣΟ.Κ πάνω στις ίδιες ράγες των αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων της Ε.Ε. έσυραν και σέρνουν το τρένο!
Όλο το προηγούμενο διάστημα και μέσα συνθήκες καραντίνας, η φωνή της Α.Σ.Ε. και των ταξικών δυνάμεων δε σίγησε. Ακούστηκε καθαρά και δυνατά. Τόσο για τα εκπαιδευτικά ζητήματα όσο και για άλλα, που αφορούσαν σε θέματα υγείας, εργασίας κλπ. Μπήκαμε μπροστά και, τις περισσότερες φορές, σπάσαμε τη συνδικαλιστική καραντίνα και απραξία της Ε.Λ.Μ.Ε Μαγνησίας και του Σ.Ε.Π.Ε. Στηρίξαμε κινητοποιήσεις με περιοδείες στα σχολεία, ενημερώσαμε τους εκπαιδευτικούς για το πολυνομοσχέδιο και για την τροπολογία για τη βιντεοσκόπηση της διδακτικής διαδικασίας, μπήκαμε μπροστά στις περιπτώσεις που έγιναν, έστω και δειλά, βήματα εφαρμογής της.
Μιλήσαμε με ξεκάθαρο λόγο. Αναδείξαμε τις ευθύνες της ΝΔ και του ΣΥ.ΡΙΖ.Α στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών καθώς και τη στόχευση του πολυνομοσχεδίου, που δεν είναι άλλη από τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του λαού. Καταγγείλαμε πως η μετατροπή του μαθήματος σε reality show αποσκοπεί, πέραν των άλλων, στο να συνηθίσουν στην παρακολούθηση οι σημερινοί μαθητές, οι αυριανοί εργαζόμενοι.

Ζητήσαμε εγκαίρως, από τις 20 Μαΐου, στα Δ.Σ. να κληθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να πάρουν απόφαση -στη βάση της απεργίας-αποχής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ- μη χρήσης καμερών για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από την τάξη, προτείνοντας συγκεκριμένο κείμενο για το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων. Όμως, με ευθύνη των άλλων παρατάξεων, τα Δ.Σ. δεν έκαναν τίποτε ουσιαστικό, από το δε Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε το κείμενο παραπέμφθηκε στη Γ.Σ. των προέδρων στις 6 Ιουνίου (!!!).
Τέλος, ζητήσαμε να ανταποκριθούν η Ε.Λ.Μ.Ε και ο Σ.Ε.Π.Ε στο κάλεσμα σωματείων για συλλαλητήριο στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Όμως, αρχίζει να διαφαίνεται πως σιγά-σιγά σχηματοποιείται μία ιδιότυπη ομπρέλα προστασίας από παρατάξεις των Δ.Σ. τόσο στην καρκινογόνο καύση απορριμμάτων από την ΑΓΕΤ όσο και στη δημιουργία του εργοστασίου SRF από τον Δήμο Βόλου. Μνημείο αντισυνδικαλιστικής και αντιδεοντολογικής πρακτικής αποτελούν οι ταμπέλες που προσπάθησαν να βάλουν στα σωματεία που καλούσαν στην κινητοποίηση, δείχνοντας ξεκάθαρα πως ο ταξικός προσανατολισμός τους είναι, ουσιαστικά, αυτό που τους ενοχλεί. Παρόμοια ομπρέλα προστασίας στα επενδυτικά συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων έδωσαν και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις της Δ.Α.Κ.Ε και της ΔΗμοκρατικής ΣΥνεργασίας στο Ν.Τ. Μαγνησίας της Α.Δ.Ε.Δ.Υ, χρησιμοποιώντας άθλια επιχειρήματα, τηρώντας στάση εχθρική απέναντι στους δημόσιους υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν δηλώσει τη σαφή τους τοποθέτηση, ενάντια στην καύση απορριμμάτων.

Όλο αυτό το διάστημα, ο κυβερνητικός συνδικαλισμός -παλιός και νέος- διευκόλυνε με όλα τα μέσα την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην εργασία. Συναντήθηκε με τον καιροσκοπισμό και, αντί να διεκδικήσει να ανοίξουν τα σχολεία με όρους ασφάλειας, αναδεικνύοντας, παράλληλα, τα χρόνια σοβαρά προβλήματα στις υποδομές, στην καθαριότητα, στον εξοπλισμό και στο εκπαιδευτικό προσωπικό, ζητούσε από την κυβέρνηση να μην ανοίξουν τα σχολεία, δίνοντας επιχειρήματα στα συστημικά μέσα ενημέρωσης για αήθεις επιθέσεις στον κλάδο και συγχωροχάρτι σε όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις για τη χρόνια υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης.
Αυτήν την περίοδο, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από ένα συνδικαλιστικό κίνημα χειραφετημένο από τις κυβερνητικές πολιτικές, ικανό να οργανώνει την απάντησή του σε κοινή πορεία με το γονεϊκό, μαθητικό και φοιτητικό κίνημα, ενισχύοντας τους δεσμούς του με την εργατική τάξη και τους συμμάχους της. Έχει ανάγκη από τη μαζικοποίηση, τη συσπείρωση στο σωματείο και τον ταξικό του προσανατολισμό του».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το