Τοπικά

Απειλές σε εκπαιδευτικούς που δέχθηκαν προσφυγόπουλα καταγγέλλει ο Σ.Σαβελίδης

Οι γονείς του Γυμνασίου Ιωλκού αντιδρούν για τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία παιδιών από τον ξενώνα ασυνόδευτων προσφύγων στη Μακρινίτσα και υποστηρίζουν, πως οι θέσεις τους δεν είναι ακραίες, απορρίπτοντας αιτιάσεις περί ρατσιστικού λόγου.
Όλα τα παιδιά σ’ αυτή τη χώρα έχουν το δικαίωμα να μετέχουν της ελληνικής παιδείας, απαντά ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σωκράτης Σαβελίδης και δηλώνει πως δάσκαλοι και διευθυντές δέχονται απειλές, για τις οποίες σύντομα θα ενημερωθούν οι αρμόδιες εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές. Υπερασπίζεται τα παιδιά και «απαγορεύει» να τα αποκαλούν «προσφυγόπουλα», αλλά «μαθητές του ελληνικού σχολείου». O Δρ. Σωκράτης Σαβελίδης δηλώνει πως «η απόφαση για την ένταξη των προσφυγόπουλων σε έξι σχολεία, στα οποία ήδη έχουν ενταχθεί, λήφθηκε από τον ίδιο και βασίστηκε στα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία, που αφορά στα ελληνόπουλα και κάθε άλλο μαθητή, ο οποίος επιθυμεί τη φοίτησή του σε ελληνικό σχολείο.

Η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει ρητά ότι η εκπαίδευση, των ανηλίκων τέκνων προσφύγων, των τέκνων πολιτών στερούμενων διαβατηρίου, των τέκνων δικαιούχων διεθνούς προστασίας, των τέκνων δικαιούχου επικουρικής προστασίας, των χωρισμένων από την οικογένειά τους ανηλίκων, των ασυνόδευτων ανηλίκων, των ανηλίκων υπό κίνδυνο διωγμού, παρέχεται από τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι ενταγμένες στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία της κείμενης νομοθεσίας. Ορίζεται ότι ο οικείος διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζει, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το σχολείο φοίτησης, σε συνεργασία με τους κηδεμόνες των μαθητών και με βασικό κριτήριο τον τόπο κατοικίας του μαθητή. Δηλαδή, τα προσφυγόπουλα κατανεμήθηκαν χωροταξικά, στο σχολείο, στο οποίο κατανεμήθηκαν χωροταξικά και τα ελληνόπουλα της ίδιας περιοχής, εφόσον επαρκούσαν οι δομές του σχολείου υποδοχής. Επίσης ορίζεται ρητά ότι οι ανήλικοι πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς, κατά την παραμονή τους στη χώρα, έχουν πρόσβαση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υπό προϋποθέσεις ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες. Ακόμη ορίζεται ότι το δικαίωμα παρακολούθησης δευτεροβάθμιων σπουδών δεν ανακαλείται λόγω ενηλικίωσης».

Αδίκημα η προσβολή των προσφύγων
Ο κ. Σαβελίδης θεωρεί ότι δεν είναι αναγκαίο να απαντήσει σε δημοσιευμένες «ανησυχίες» πολιτών, ακόμη και γονέων και κηδεμόνων, οι οποίες έχουν στόχο την απομάκρυνση των προσφυγόπουλων από το τυπικό ελληνικό σχολείο και την απομόνωσή τους, ακόμη κι αν περιγράφουν αυτό τον εξοβελισμό ως ωφέλημά τους. «Οι πολίτες αυτοί έχουν κάθε δικαίωμα να δημοσιεύουν τις απόψεις τους, έχουν κάθε δικαίωμα να επικαλούνται για αυτό «ακλόνητα» επιχειρήματα, όπως το ότι τα προσφυγόπουλα έχουν εντρυφήσει στον χειρισμό χειροβομβίδων, ότι κανείς δεν τα ρώτησε, αν θέλουν να φοιτήσουν σε ελληνικό σχολείο, στο οποίο ανακρούεται ο εθνικός ύμνος ή πραγματοποιείται η χριστιανική προσευχή. Τα επιχειρήματα αυτά μπορεί να τα αξιολογήσει ο κάθε αναγνώστης και να εξάγει συμπέρασμα, για το πόσο ισχυρά, καλόβουλα και ανθρωπιστικά είναι. Επιμένω ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να συκοφαντεί, να χαρακτηρίζει αρνητικά και βεβαίως δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει τη φοίτηση και την πρόοδο μαθητή του ελληνικού σχολείου, είτε αυτός είναι τέκνο Ελλήνων, είτε είναι τέκνο αλλοδαπών, είτε είναι τέκνο προσφύγων. Αποτελεί αδίκημα να προσβάλλεται η προσωπικότητά κάθε μαθητή, είτε είναι Έλληνας, είτε πρόσφυγας. Αποτελεί αδίκημα, να προσβάλλονται οι πρόσφυγες μαθητές και να χαρακτηρίζονται, έστω και εμμέσως, ως εγκληματίες ή δημόσιοι κίνδυνοι. Αποτελεί αδίκημα το να ισχυρίζεται ή να διαδίδει κάποιος για κάποιον άλλον γεγονότα, τα οποία μπορούν να βλάψουν την τιμή ή την υπόληψή του. Στα δημοσιεύματα χαρακτηρίζονται στελέχη της εκπαίδευσης, ως νοσηρά μυαλά, ως υστερόβουλες προσωπικότητες, ακόμη και ως δυνητικά χρηματιζόμενα άτομα.

Προσωπικά ως προϊστάμενος αυτών των στελεχών, ενημερώνω ότι αυτά τα στελέχη της εκπαίδευσης, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, ως πρώτοι μεταξύ ίσων, είναι κορυφαίοι επιστήμονες, η ικανότητά τους έχει κριθεί επαλειμμένα με βάση αυστηρότατα κριτήρια, η Πολιτεία τους έχει εμπιστευτεί ένα εξαιρετικής σημαντικότητας έργο, το έργο της εκπαίδευσης της νέας γενιάς, εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τις νομοθετικές διατάξεις και τις διοικητικές αποφάσεις, επιτελούν με τον καλύτερο τρόπο το καθήκον τους, ενεργώντας με γνώμονα την αποτελεσματικότερη παροχή εκπαίδευσης και παιδείας στους νέους μας και κυρίως αποτελούν παράδειγμα γι’ αυτούς. Αποτελεί αδίκημα η απειλή κατ’ οποιουδήποτε. Πόσο μάλλον, αν αυτός απειλείται, επειδή επιτέλεσε το καθήκον του. Είναι σε γνώση της υπηρεσίας μας, προφορικές αλλά δημοσιοποιημένες απειλές εναντίον διευθυντών σχολικών μονάδων, επειδή δέχτηκαν προσφυγόπουλα στο σχολείο τους. Ενημερώνουμε, ότι οι διευθυντές είναι υποχρεωμένοι εκ του νόμου, να δεχτούν την εγγραφή κάθε μαθητή, σύμφωνα με προϋποθέσεις, οι οποίες, επίσης, είναι νομικά προσδιορισμένες. Για τις εν λόγω απειλές, σύντομα θα ενημερωθούν οι αρμόδιες εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές. Τέλος, ενημερώνω πως δεν δέχομαι τους όρους «τέκνα προσφύγων» ή «προσφυγόπουλα» μόνον ως τυπικούς και διευκολυντικούς για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας στα σχολεία της Μαγνησίας. Όμως ο όρος ο οποίος σηματοδοτεί καθοριστικά το πνεύμα λειτουργίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ουσιαστικά διέπει τις ενέργειές της και προσδιορίζει τις αποφάσεις της, αλλά και ο όρος ο οποίος με τον οποίο οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί συνυφαίνουν την επιτέλεση των καθηκόντων και του λειτουργήματός τους, είναι αποκλειστικά ο όρος «μαθητής του ελληνικού σχολείου».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το