Τοπικά

Απαλλαγμένοι από το άγχος μαθητές και εκπαιδευτικοί – Δεν χάνουν χρόνο για τα τεστ κορωνοϊού

Απαλλαγμένοι από το άγχος, την απώλεια χρόνου, αλλά και τις χαμένες διδακτικές ώρες είναι πλέον οι μαθητές, που προσέρχονται στα σχολεία, καθώς δεν υποβάλλονται σε αυτοδιαγνωστικά τεστ, παρά μόνο αν έρθουν σε επαφή με κάποιο κρούσμα.

Η ψυχολογία τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών είναι βελτιωμένη, καθώς δεν υπάρχει πλέον τόσο έντονη η σκιά της πανδημίας.
«Με τα τεστ που έκαναν οι μαθητές χάναμε διδακτικές ώρες για να γίνονται έλεγχοι και ιχνηλατήσεις», τόνισε ο διευθυντής του 12ου Δημοτικού Βόλου κ. Γιώργος Πούλιος και συμπλήρωσε πως «πολλές φορές οι μαθητές έρχονταν το πρωί στο σχολείο, έχοντας ξεχάσει τα αυτοδιαγνωστικά τεστ στο σπίτι ή δεν είχαν εκτυπωτή για να τα φέρουν. Υπήρχε ένα 20-30% των μαθητών του σχολείου, που την πρώτη διδακτική ώρα έχαναν το μάθημα, προκειμένου να γίνουν οι συνεννοήσεις με τους γονείς τους και με τα ίδια τα παιδιά, για να λυθεί το θέμα της επίδειξης των τεστ. Επίσης και οι εκπαιδευτικοί έχαναν χρόνο για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Αυτό το άγχος, καθώς και η απώλεια χρόνου τόσο για τα ίδια τα παιδιά, όσο και για εμάς δεν υπάρχουν. Η θετική αλλαγή επιδρά και στην ψυχολογία τους».
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «και οι γονείς έχουν γλιτώσει χρόνο, αφού δύο φορές την εβδομάδα, από το βράδυ έπρεπε να κάνουν ξανά τεστ στα παιδιά τους, να το δηλώσουν στο σύστημα ή να τα εκτυπώσουν. Μια χρονοβόρα διαδικασία που τους στερούσε προσωπικό χρόνο».
Από την πλευρά του ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Βόλου κ. Δημήτρης Τσουλκανάκης σημείωσε πως «η κατάργηση των τεστ για τους μαθητές και τους εμβολιασμένους καθηγητές έχει επιφέρει άλλη ψυχολογική διάθεση, που φαίνεται από τις πρώτες μέρες. Υπάρχει η αίσθηση ότι γενικώς αφήνουμε την πανδημία πίσω μας. Βέβαια τα μέτρα τηρούνται κανονικά, όπως είναι η χρήση της μάσκας στους εσωτερικούς, αλλά και στους εξωτερικούς χώρους, όταν υπάρχει συνωστισμός. Ακόμη συνεχίζεται και ο εξαερισμός των αιθουσών, που τώρα είναι ακόμη περισσότερο επιθυμητός, καθώς οι καιρικές συνθήκες έχουν βελτιωθεί».
Στο ερώτημα, αν τώρα με την κατάργηση των τεστ δεν υπάρχει έλεγχος των ενδεχόμενων κρουσμάτων, ο κ. Τσουλκανάκης απάντησε πως οι μαθητές, όταν νιώθουν κάποια συμπτώματα ενεργούν όπως και πριν τη χαλάρωση των μέτρων, δηλαδή ενημερώνουν τους συμμαθητές και το σχολείο, σε περίπτωση που βρεθούν θετικοί. Πάντως στα σχολεία έχει αναπτυχθεί η λεγόμενη υβριδική ανοσία από τους μαθητές, που εμβολιάστηκαν και όσους νόσησαν. «Για παράδειγμα στο σχολείο μας πάνω από το 60% των μαθητών έχει εμβολιαστεί, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό μαθητών, που έχει νοσήσει. Επομένως έχει δημιουργηθεί ένα τείχος ανοσίας», ανέφερε ο κ. Τσουλκανάκης.
Την άποψη πως τα τεστ στα σχολεία θα έπρεπε να είχαν καταργηθεί νωρίτερα, εξέφρασε ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Κώστας Γουργουλιάνης, λέγοντας πως «οι περισσότεροι μαθητές είτε εμβολιάστηκαν είτε νόσησαν. Επίσης τα παιδιά και οι έφηβοι αρρωσταίνουν ελαφριά. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε δεν είναι οι έφηβοι, αλλά οι ηλικιωμένοι. Εκεί πρέπει να στραφεί το ενδιαφέρον νέων γονέων, να ωθήσουν τους ηλικιωμένους γονείς τους να κάνουν το εμβόλιο».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το