Τοπικά

Απαιτητικά τα θέματα σε αρχαία, βιολογία και μαθηματικά

 

Απαιτητικά ήταν τα θέματα στα αρχαία ελληνικά, τα μαθηματικά και τη βιολογία, όπου διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων της Μαγνησίας και πανελλαδικά στη δεύτερη μέρα των διαγωνισμών για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρόκειται για τρία μαθήματα «βαρόμετρο» για τις επιδόσεις και τις στοχεύσεις των υποψηφίων, καθώς θεωρούνται από τα πιο σημαντικά και δείκτες για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα θέματα μοιράστηκαν στους υποψήφιους γύρω στις 9 το πρωί και για τις επόμενες τρεις ώρες οι υποψήφιοι έκαναν την προσπάθειά τους για να απαντήσουν σωστά στα ζητήματα.
Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ανακοινώθηκε πως «χθες Τρίτη διεξήχθησαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις των αποφοίτων των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) στα 23 εξεταστικά κέντρα της ΔΔΕ Μαγνησίας, στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο μάθημα των Μαθηματικών για τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής και στο μάθημα της Βιολογίας για την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας.
Οι υποψήφιοι ήταν στον αριθμό 1382. Από αυτούς εξετάστηκαν 1278 και απουσίασαν 104 με ποσοστό συμμετοχής 92,47 %.
Τα θέματα παραλήφθηκαν εγκαίρως και οι εξετάσεις εξελίχθηκαν απόλυτα ομαλά σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα.
Η επόμενη ημέρα εξέτασης των αποφοίτων των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) είναι την Πέμπτη 06-06-2024. Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα εξεταστούν στο μάθημα Λατινικών για την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο μάθημα της Χημείας για τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και στο μάθημα της Πληροφορικής για την Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομίας & Πληροφορικής.
Η επόμενη ημέρα εξέτασης των αποφοίτων των ημερησίων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) είναι η Τετάρτη 05-06-2024. Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα εξεταστούν στα μαθήματα Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές και Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης».
Οι υποψήφιοι σχολίασαν πως τα θέματα ήταν απαιτητικά και για καλά διαβασμένους. Γι’ αυτό και σε γενικές γραμμές ήταν συγκρατημένα αισιόδοξοι. Στα αρχαία ελληνικά επιλέχτηκε κείμενο του Θουκυδίδη για το αδίδακτο και αυτό ίσως δυσκολέψει τους υποψήφιους για τη μετάφρασή του, ενώ στη βιολογία το τρίτο θέμα μπορεί να προβληματίσει τους υποψηφίους. Επίσης και στα μαθηματικά τα θέματα θεωρήθηκαν πιο δύσκολα από τα περυσινά.
Σχολιάζοντας τα χθεσινά θέματα στα μαθηματικά η ελληνική μαθηματική εταιρεία τόνισε τα εξής: Θέμα Α: Θεωρία. Θέμα Β: Το Θέμα έχει αφετηρία άσκηση του σχολικού βιβλίου και ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης. Θέμα Γ: Τα ερωτήματα καλύπτουν μεγάλο μέρος του Διαφορικού Λογισμού. Θέμα Δ: Τα ερωτήματα του θέματος και ειδικότερα το Δ4 αναμένεται να καθορίσουν την κατανομή της βαθμολογίας στην υψηλή κλίμακα.
Γενικά σχόλια: Τα θέματα έχουν σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο και προϋποθέτουν καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων ετών.
Τα θέματα παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Τα ερωτήματα που θα προβληματίσουν περισσότερο τους/τις υποψήφιους/ες είναι το Γ4 και το Δ4. Είναι ανάλογης δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.
H Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών – Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) εκτίμησε πως τα φετινά θέματα των πανελληνίων 2024 στο μάθημα της Βιολογίας των ΓΕΛ, ήταν χωρίς ασάφειες, διαβαθμισμένης δυσκολίας που απαιτούσαν βαθιά κατανόηση και συνδυασμό της ύλης και γενικότερα τη δυνατότητα παρουσίασης και τεκμηρίωσης βιολογικών εννοιών, διαδικασιών, φαινομένων για την τελική αξιολόγηση όλων των δεδομένων και την εξαγωγή των αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα: Όσον αφορά το Θέμα Α, δυσκολία παρουσιάζουν το Α2 και Α5. Στο Θέμα Β παρουσιάζει δυσκολία το Β3. Στο Θέμα Γ το ζήτημα Γ4 μπορεί να προβληματίσει τους μαθητές. Το Θέμα Δ είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το