Τοπικά

Αντίθετοι οι καθηγητές του 4ου ΓΕΛ Βόλου στην κατάργηση της μυστικής ψηφοφορίας

Την αντίθεσή του στην απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, που έκρινε ως αντισυνταγματικό τον νόμο για την επιλογή διευθυντών σχολείων μέσω και της μυστικής ψηφοφορίας, εκφράζει ο Σύλλογος Διδασκόντων 4ου ΓΕΛ Βόλου που μάλιστα απέστειλε και επιστολή στην ΕΛΜΕ για να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία.

Σημειώνεται πως τον Ιούνιο λήγει η θητεία των σημερινών διευθυντών σχολικών μονάδων και είναι άγνωστο, με ποια διαδικασία τελικά θα γίνουν οι επιλογές των νέων διευθυντών.

Στην επιστολή ο σύλλογος διδασκόντων επισημαίνει πως «με την επιστολή αυτή, ομόφωνα ο Σύλλογος διδασκόντων καθηγητών του 4ου ΓΕΛ Βόλου εκφράζει τον προβληματισμό του για την πρόσφατη απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, που έκρινε ως αντισυνταγματικό τον Ν. 4327/15 για την επιλογή δ/ντών σχολικών μονάδων και κυρίως για το αιτιολογικό της. Πιστεύουμε, ότι η συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων στην επιλογή διευθυντών/ντριών με μυστική ψηφοφορία, που ξεκίνησε το 2015, αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα στον εκδημοκρατισμό της διοίκησης των σχολείων, αλλά κυρίως έδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στη διοίκηση της σχολικής μονάδας και στις αποφάσεις της σχολικής κοινότητας.

Η απόφαση του ΣτΕ αντίθετα υποβαθμίζει τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, περιορίζει τον ρόλο των εκπαιδευτικών στη λήψη αποφάσεων για τη λειτουργία των σχολείων και τους αντιμετωπίζει ως απλούς διεκπεραιωτές ενός διδακτικού έργου για το οποίο έχουν δικαίωμα να εκφράσουν τη γνώμη τους ελάχιστα, σε ένα σχολείο στο οποίο δεν έχουν τη δυνατότητα να παρέμβουν. Το σκεπτικό της απόφασης είναι ολοκληρωτικά υποτιμητικό για την προσωπικότητα, τις ικανότητες και την εν γένει παιδαγωγική αξία των εκπαιδευτικών, καθώς το ΣτΕ θεωρεί την ψήφο καθενός από εμάς αναιτιολόγητη απλά και μόνο επειδή είναι μυστική. Μας υποτιμά ως πολίτες και επιστήμονες και αφήνει σαφείς υπόνοιες για αδιαφανείς διαδικασίες μέσα στον χώρο του συλλόγου. Μειώνει με αυτόν τον τρόπο ακόμα περισσότερο το κύρος του δημόσιου σχολείου.

Καλούμε λοιπόν το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Μαγνησίας να αναλάβει την πρωτοβουλία τόσο σε τοπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο, ώστε να κατοχυρωθεί ο θεσμικός ρόλος των εκπαιδευτικών στη λειτουργία των σχολείων».

Και καταλήγει η επιστολή: «Συνάδελφοι, σας καλούμε επίσης να κάνετε εσείς την αρχή για την αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου των συλλόγων διδασκόντων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα παρέμβασης ως και διαμόρφωσης προτάσεων για τις αλλαγές στην εκπαίδευση που έρχονται».

Φ.Σ.

 

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το