Τοπικά

Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Κίνηση Καθηγητών: Απαράδεκτο το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία ζητεί η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Κίνηση Καθηγητών Μαγνησίας επισημαίνοντας πως επιχειρεί να αλλάξει σημαντικές πλευρές της εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Tο Υπουργείο το προηγούμενο διάστημα επιδιδόταν σε επικοινωνιακές εκστρατείες χωρίς να ασχοληθεί σοβαρά με την επίλυση τουλάχιστον των άμεσων ζητημάτων, όπως την πρόσβαση σε εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους, τη προετοιμασία της σταδιακής επαναλειτουργίας των σχολείων με ασφάλεια κλπ. Αντί αυτών, σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, μεγάλης κοινωνικής και οικονομικής αβεβαιότητας, χωρίς κανέναν διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, η Κυβέρνηση καταθέτει νομοσχέδιο που αφορά μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Επιχειρεί να αλλάξει σημαντικές πλευρές της εκπαίδευσης σε συντηρητική κατεύθυνση:
• Αυξάνει τις γραπτές εξετάσεις σε Γυμνάσιο – Λύκειο και καθιερώνει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων σε όλο το Γ. Λύκειο, οδηγώντας σε περισσότερα φροντιστήρια, μεγαλύτερη μαθητική διαρροή και τυποποίηση του μαθήματος.
• Αυστηροποιεί τις μαθητικές ποινές και επαναφέρει την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια που θα συνοδεύει μαθητές σε όλη τους τη ζωή, αντί να ενισχύσει την πρόληψη.
• Εντείνει τις διακρίσεις τύπων σχολείων και εκπαιδευτικών, αυξάνοντας τα «πρότυπα», επαναφέροντας τον ατομικό έλεγχο και τη μορφή της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
• Αυξάνει την ποινή αποκλεισμού για τους αναπληρωτές που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
• Αποκλείει από την εγγραφή σε ημερήσια ΕΠΑΛ τους νέους άνω των 17 ετών, στερώντας δικαιώματα των μαθητών και μειώνοντας το μαθητικό δυναμικό ΕΠΑΛ 30%.
• Αυξάνει τα όρια μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια , εν μέσω πανδημίας!

Μέσα σε ένα τεράστιο νομοσχέδιο με 98 άρθρα (!) δεν περιλαμβάνει καμία διάταξη για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και την υγιεινή στα σχολεία, αντίθετα με διάφορες δηλώσεις αφήνει να εννοηθεί ότι θέλει να μονιμοποιήσει την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση σε νησιωτικές, απομακρυσμένες περιοχές.
Διεκδικούμε ασφαλή, ποιοτικά, δημόσια σχολεία γνώσης, δημιουργίας, κριτικής σκέψης και όχι σχολεία συνεχών εξετάσεων και ποινών. Διεκδικούμε την ουσιαστική βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών και γενικότερα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες και όχι συντηρητικές αναδιπλώσεις και επιλεκτικά σχολεία για λίγους. Διεκδικούμε βελτίωση μισθών και εργασιακών συνθηκών, ουσιαστική, ποιοτική δωρεάν επιμόρφωση και ενίσχυση της συλλογικότητας και δημοκρατίας και όχι χειραγωγικές πρακτικές.
Απορρίπτουμε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο, απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσης ως αντιδημοκρατική».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το