Τοπικά

Αναζητούν χρυσή τομή για την αγορά τις Κυριακές “Θ”

AGORA

Ποτέ ή… πάντα την Κυριακή; Κι εάν ούτε «ποτέ» ούτε «πάντα» υπάρχει λογική, μέση και αυτονόητη οδός; Το γόρδιο δεσμό καλείται να λύσει η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας μέχρι τις 31 Ιανουαρίου, παρότι δεν έχει λύσει τα εσωτερικά του προβλήματα ο Εμπορικός Σύλλογος που είναι ανέτοιμος να καταθέσει ομόφωνη πρόταση. Σημειώνεται εδώ ότι μέχρι σήμερα έχουν εκδηλώσει την πρόθεσή τους να προσεγγίσουν το λιμάνι του Βόλου κρουαζιερόπλοια, των οποίων οι εταιρείες κατέθεσαν 46 δρομολόγια για το 2016.

Η πλειοψηφία του Εμπορικού Συλλόγου θέλει να ανοίγουν τα καταστήματα κάθε Κυριακή που προσεγγίζει κρουαζιερόπλοιο, το οποίο φιλοξενεί περισσότερα από 500 άτομα. Για τους εμπόρους όμως οι προσεγγίσεις των πλοίων είναι εν πολλοίς άγνωστες μέχρι σήμερα και ζητούν να αλλάξει ο Νόμος ώστε η απόφαση που θα ληφθεί το Γενάρη για τις Κυριακές να μην είναι δεσμευτική για όλο το χρόνο.

«Δεν μπορεί να ληφθεί μια απόφαση που θα καθορίσει τα πάντα για ένα χρόνο. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στην Περιφέρεια να αποφασίζει κατ’ αποκοπή», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Τσέλιος, που δηλώνει έτοιμος να συγκρουστεί με την παράταξη «Έμποροι έτοιμοι για όλα», που δεν επιθυμεί να ανοίγει η αγορά τις Κυριακές.

Η πλειοψηφία του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου έκανε στροφή 180 μοιρών στο θέμα των Κυριακών και πλέον ζητεί να ανοίγουν τα καταστήματα όποτε υπάρχουν προσεγγίσεις πλοίων.

Η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας και συγκεκριμένα η κ. Κολυνδρίνη άνοιξε μόνη της το θέμα που «καίει» και ζητεί με επιστολή της σε δεκαπέντε εμπλεκόμενους με τον τουρισμό και την ανάπτυξη φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τον αριθμό των Κυριακών που θα πρέπει κατά την κρίση τους να είναι ανοιχτή η αγορά, πέρα των 8 Κυριακών που ορίζει ο Νόμος.

Βασικό επιχείρημα των διαφωνούντων – εμπόρων και εργαζομένων – στην ελεύθερη λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές είναι ότι «θα εξαφανιστούν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του εμπορίου, οι οποίες αποτελούν το 95% και απασχολούν πάνω από το 80% των εργαζομένων».
Στον αντίποδα, οι υποστηρικτές της απελευθέρωσης αντιτείνουν πως κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί στην υπόλοιπη Ευρώπη, ότι τα ανοιχτά μαγαζιά τις Κυριακές δίνουν περισσότερο χρόνο στο καταναλωτικό κοινό και τονώνουν τη ζήτηση και ότι, εν κατακλείδι, το διεθνές προηγούμενο δείχνει πως η επιβίωση και ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων είναι συνάρτηση πολύ περισσότερων παραγόντων – με κύριους αυτούς της ποιότητας, των τιμών, του λεγόμενου value for money, της εξειδίκευσης και, σε μεγάλο βαθμό, της ιδιαίτερης σχέσης αξιοπιστίας έναντι του πελάτη.

Το 2012 το Επιμελητήριο Μαγνησίας ήταν κάθετα αντίθετο με τη λειτουργία της αγοράς τις Κυριακές και σήμερα ζητεί αλλαγή του σκηνικού.

Πριν τρία χρόνια υποστήριζε ότι: «Είμαστε κάθετα αντίθετοι στο κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων. Το πρόβλημα της αγοράς δεν είναι οι ώρες λειτουργίας των εμπορικών επιχειρήσεων, αλλά το ότι δεν υπάρχει αγοραστική δύναμη με αποτέλεσμα η ύφεση να βαθαίνει διαρκώς και τα λουκέτα στις επιχειρήσεις να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας». Σήμερα υποστηρίζει πως οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων επιβάλλουν το άνοιγμα των καταστημάτων στο κέντρο του Βόλου και μόνο σε αυτό.

«Καλούμε τους πάντες-δηλαδή τους εμπλεκόμενους με την αγορά- να λάβουν τις αποφάσεις τους και να αποφασίσουν για το τι θέλουν ώστε να βρεθεί κοινή συνισταμένη» τόνισε η κ. Κολυνδρίνη.

Οι αφίξεις

Πάνω από 60.000 επισκέπτες έφεραν στο Βόλο 57 κρουαζιερόπλοια, που κατέπλευσαν στο λιμάνι το 2015, ενώ ο αριθμός των πλοίων ήταν αυξημένος κατά 10 σε σχέση με το 2014.
Σύμφωνα με στοιχεία του Λιμεναρχείου Βόλου, το 2015 στο λιμάνι κατέπλευσαν 57 κρουαζιερόπλοια, που μετέφεραν συνολικά 62.640 επιβάτες, λόγω τις κρίσης στη Βόρειο Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την Τουρκία.

Το 2014, 47 κρουαζιερόπλοια είχαν μεταφέρει στο Βόλο 57.825 επιβάτες, το 2013 οι αφίξεις ήταν 20.227 και το 2012, μόλις 11.926 επιβάτες. Καλύτερη χρονιά από το 2015 ήταν μόνο το 2011, που στο λιμάνι του Βόλου αποβιβάστηκαν 72.796 επιβάτες κρουαζιερόπλοιων.
Από το σύνολο των επιβατών πολλοί επέλεξαν να πάνε στα Μετέωρα (27%-34% κάθε πλοίου), αλλά ο μεγαλύτερος αριθμός έμεινε στο Βόλο και ενίσχυσαν την τοπική αγορά και οικονομία.
Αν και το πρόγραμμα δεν έχει κλείσει ακόμη, στο λιμάνι του Βόλου για το 2016, έχει προγραμματιστεί, μέχρι στιγμής, η άφιξη 46 κρουαζιερόπλοιων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το