Τοπικά

Αναστάτωση στο ΕΠΑΛ προκαλούν επιχειρούμενες αλλαγές

2ο-ΕΠΑΛ-Ν.-ΙΩΝΙΑΣ
Έντονα αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί του Β’ ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας αλλά και οι εκπρόσωποί τους στο ΠΥΣΔΕ στην επιχειρούμενη κατάργηση της Β’ ομάδας μαθητών που διεκδικούν μία θέση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μέσω των ΕΠΑΛ. «Πρόκειται για μια κίνηση η οποία εντάσσεται γενικότερα στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου, που συγχωνεύει τμήματα χωρίς να υπολογίζει εργασιακά δικαιώματα καθηγητών και τη μόρφωση των μαθητών», τονίζει ο Σταύρος Κατσούρας, υπεύθυνος του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού και αιρετός των καθηγητών στο ΠΥΣΔΕ.
Ειδικότερα, οι μαθητές Γ’ Λυκείου των ΕΠΑΛ μπορούν να επιλέξουν τη συμμετοχή τους στις πανελλήνιες εξετάσεις, είτε με την Ομάδα Α, είτε με την ομάδα Β. Με την ομάδα Α, στην οποία συμμετέχει η πλειοψηφία των μαθητών που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις από τα ΕΠΑΛ, εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα (δύο ειδικότητας και δύο γενικής παιδείας) και μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις εισαγωγής σε ΤΕΙ συναφή με τον τομέα τους. Στην ομάδα Β οι μαθητές δίνουν εξετάσεις σε έξη μαθήματα, σχεδόν όπως και οι μαθητές του Γενικού Λυκείου και μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, σε δύο από τα πέντε επιστημονικά πεδία.
Όπως εξηγεί ο κ.Κατσούρας, συνήθως οι μαθητές των ΕΠΑΛ επιλέγουν την ομάδα Α και είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν την ομάδα Β, καθώς τα μαθήματα είναι περισσότερα. Όμως υπάρχει ένας αριθμός μαθητών στο 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας που πραγματικά επιλέγει να ενταχθεί στην ομάδα Β και να διεκδικήσει την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Εμμέσως όμως η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτή την πρακτική, δεν επιτρέπει στο ΕΠΑΛ να δημιουργήσει ξεχωριστό τμήμα για την ομάδα Β. Διότι θεωρεί ότι οι μαθητές αυτοί μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα κατεύθυνσης στο Γενικό Λύκειο. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μετακίνηση μαθητή και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, κάτι που για τον μαθητή θεωρείται η δεύτερη χειρότερη τιμωρία μετά την αποβολή. Επιπλέον, διαταράσσεται το πρόγραμμα των σχολείων που δεν είναι κοινό, αφού το ένα είναι Γενικό και το άλλο Επαγγελματικό. Επίσης, υπάρχουν και πρακτικές διαφορές, όπως το διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα και οι κοινές ώρες μαθημάτων και διαλλειμάτων. Στην πραγματικότητα είναι ένας φραγμός στα ελάχιστα έστω παιδιά του ΕΠΑΛ που τολμούν να διεκδικήσουν πανελλήνιες, όπως στο γενικό λύκειο. Αντί να ενισχύσουμε αυτά τα παιδιά, ουσιαστικά τα τιμωρούμε», κατέληξε ο κ. Κατσούρας.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το