Τοπικά

Ανακοίνωση – «καταπέλτης» από το Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας – Με το νέο οργανόγραμμα καταργούνται οι υπηρεσίες του ΟΣΕ στον Βόλο

Σφοδρή επίθεση με «απάντηση στους ψεύτες του κυβερνητικού μηχανισμού» δίνει με ανακοίνωσή του το Δίκτυο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι: «Την 12/11, η διοίκηση του ΟΣΕ εκδίδει επείγουσα εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία «…παύει προσωρινά η στελέχωση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου μέχρι νεωτέρας. Το προσωπικό που στελέχωνε τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου τίθεται μέχρι νεωτέρας στη διάθεση της Επιθεώρησης Λάρισας». Τέσσερις σταθμάρχες και ένας κλειδούχος, βάσει της εγκυκλίου, απομακρύνονται – προσωρινά ισχυρίζεται η Διοίκηση του ΟΣΕ – από τον Βόλο, για να καλυφθούν σοβαρές ανάγκες σε προσωπικό, που προέκυψαν λόγω έργων στην περιοχή της Λάρισας. Το πόσο μεγάλες όμως ήταν οι ανάγκες ώστε να μεταφερθούν αυτοί οι πέντε συνάδελφοι στη Λάρισα, αποκαλύπτεται από το γεγονός ότι ο ένας εξ αυτών υποχρεώθηκε και ήδη βρίσκεται να εκτελεί κανονική άδεια (!!!). Το γεγονός αυτό από μόνο του σηματοδοτεί μια νέα πραγματικότητα. Μετά από 137 χρόνια παύει να υπάρχει προσωπικό στον ιστορικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, όπως εύστοχα ειπώθηκε και δημοσιεύθηκε στον τοπικό Τύπο.
Ρωτάμε: Όταν όλα τα γραφεία του Σταθμού είναι κλειστά, πλην του εκδοτηρίου εισιτηρίων, που λειτουργεί με εργολάβο, όταν δεν υπάρχει στον Σταθμό κανένας υπάλληλος του ΟΣΕ, όταν τα τρένα φθάνουν και αναχωρούν χωρίς την υποστήριξη σταθμαρχών και κλειδούχων, όταν ο Σταθμός 24 ώρες το 24ωρο παραμένει αφύλακτος, όλο αυτό δεν συνιστά κλειστό σταθμό;
Και, όμως, την επόμενη μέρα, η διοίκηση του ΟΣΕ, κυβερνητικοί βουλευτές, τοπικοί παράγοντες και πρόθυμα «παπαγαλάκια» βάλθηκαν να πείσουν ότι ο Σταθμός δεν έκλεισε. Οργάνωσαν μάλιστα και «θεατρική παράσταση» εικονικής πραγματικότητας. Έφεραν στον Βόλο, από τη Λάρισα, μία πρωινή βάρδια με μία σταθμάρχη, κάλεσαν μια «πρόθυμη» δημοσιογράφο τοπικής εφημερίδας και έστησαν οι θεομπαίχτες ρεπορτάζ όπου με δηλώσεις διαπίστωσαν την ομαλή λειτουργία του Σταθμού (!!!). Για να γίνουν πιστευτοί φωτογράφησαν και δημοσίευσαν σε ολοσέλιδο τετράστηλο, τρένο, Σταθμό και επιβάτες, αλλά κυρίως τη σταθμάρχη να ποζάρει πάνω στο κρηπίδωμα του Σταθμού. Απέκρυψαν, όμως, ότι από το απόγευμα της ίδιας μέρας όπως και όλα τα απογεύματα των επόμενων ημερών μέχρι και σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Σταθμός κλειστός, σχεδόν ερημικός. Προσωπικό ΟΣΕ μηδενικό. Εικόνα εγκατάλειψης, τοπίο μελαγχολικό…

Είναι προσωρινή η απομάκρυνση του προσωπικού από τον Σταθμό του Βόλου;
Την απάντηση τη δίνει η ίδια η διοίκηση του ΟΣΕ. Όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.
Σήμερα αποκαλύπτουμε ότι την 7/10 συνεδρίασε το Δ.Σ. του ΟΣΕ και αποφάσισε το Νέο Οργανόγραμμα και την επικαιροποίηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ. Με το νέο Οργανόγραμμα καταργούνται όλες οι Υπηρεσίες του ΟΣΕ στον Βόλο. Δηλαδή εξαφανίζονται το Τμήμα Συντήρησης Γραμμής και Κτιρίων που φροντίζει τη συντήρηση και την ασφάλεια της υποδομής και η Επιθεώρηση που κανονίζει την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων και στην οποία ανήκουν οι σταθμάρχες και οι κλειδούχοι, που απομακρύνθηκαν προσωρινά (!!!) από τον Βόλο.
Άραγε όλως τυχαίως;
Κατά τη γνώμη μας όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο υποβάθμισης του σιδηροδρόμου στον Βόλο και στη Θεσσαλία γενικότερα που μαζί η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η διοίκηση του ΟΣΕ εκτελούν.

Η πολιτική της κυβέρνησης βλάπτει σοβαρά τον σιδηρόδρομο
Η πολιτική συρρίκνωσης των Υπηρεσιών και μείωσης του προσωπικού υπηρετείται με συνέπεια από την κυβέρνηση της ΝΔ. Αυτή, όμως, η πολιτική οδηγεί όχι μόνο στην υποβάθμιση παροχής υπηρεσιών του σιδηροδρόμου προς τους επιβάτες, αλλά και στη μείωση της ασφάλειας των συρμών και των επιβατών. Για τους λόγους αυτούς το σωματείο των σταθμαρχών (ΠΕΣΟΣΕ) έχει προσφύγει στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και ζητεί να ελεγχθεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας. Για τον ίδιο λόγο και το σωματείο των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ), σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου του σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, εξετάζει να προσφύγει στον εισαγγελέα.
Η πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου Μεταφορών είναι αντιφατική και προκαλεί θυμηδία και οργή, διότι από τη μια ο υπουργός, στο συνέδριο της «Καθημερινής» εξαγγέλλει την προμήθεια τρένων… υδρογόνου (δαπάνη 120 εκ. €) και το ΔΣ του ΟΣΕ αποφασίζει την υλοποίηση φαραωνικής μελέτης της δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας, τρυπώντας με τούνελ την Πίνδο για να συνδεθεί η Καλαμπάκα με τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα (δαπάνη πολλών εκ. €)
και από την άλλη η διοίκηση του ΟΣΕ κλείνει σημαντικούς Σταθμούς, όπως αυτός του Βόλου, λόγω έλλειψης προσωπικού και αδυναμίας προσλήψεων, ενώ βουλευτές της αντιπολίτευσης αποκαλύπτουν ότι φυτρώνουν μανιτάρια σε επιβατικά βαγόνια που εγκαταλείπονται λόγω αδυναμίας συντήρησης.
Το πρόσφατο ατύχημα στη ΣΤΑΣΥ με έναν νεκρό και τέσσερις τραυματίες συναδέλφους σιδηροδρομικούς, δείχνει πόσο σημαντικό είναι να τηρούνται οι κανονισμοί και οι κανόνες ασφάλειας στον σιδηρόδρομο, όπου έμπειροι σιδηροδρομικοί, μηχανοδηγοί, σταθμάρχες και κέντρα τηλεδιοίκησης είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια της κυκλοφορίας και καμία σχέση δεν έχουν με τους τροχονόμους, όπως ατυχώς ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πατέρας.
Το Δίκτυο Σιδηροδρομικών, αλλά και όλοι οι σιδηροδρομικοί της Θεσσαλίας:
Ζητούμε να επανέλθει άμεσα σε εύρυθμη λειτουργία ο Σ.Σ. Βόλου με τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
Ζητούμε να γυρίσουν άμεσα στον Βόλο οι σταθμάρχες και οι κλειδούχοι που απομακρύνθηκαν ξαφνικά από την έδρα τους.
Ζητούμε άμεσα μόνιμες προσλήψεις όπου υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού
περιμένουμε και αγωνιζόμαστε, ώστε, να υλοποιηθούν τα έργα της ηλεκτροκίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών Λ-Β και Π-Κ.
Ζητούμε να μην προχωρήσει, μέσω του νέου οργανογράμματος, η κατάργηση του Δ’ Τμήματος Γραμμής και της Δ’ Επιθεώρησης στον Βόλο.
Καλούμε τους συναδέλφους σε αγωνιστική επαγρύπνηση. Ενωμένοι θα νικήσουμε».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το