Τοπικά

Ανάγκη από διευθυντές-ηγέτες έχουν τα σχολεία – Καθοριστικός ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης

Καθοριστικό ρόλο στην εμβάθυνση της γνώσης και της μάθησης διαδραματίζει η συναισθηματική νοημοσύνη, δηλαδή ο συνδυασμός της γνωστικής και συναισθηματικής ευφυΐας, όπως τονίστηκε στη χθεσινή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών και διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, την Πρόταση Ζωής, και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα για την οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν πολλοί διευθυντές σχολείων που ενημερώθηκαν για το πόσο μεγάλη σημασία έχει όταν ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας διαθέτει την απαιτούμενη συναισθηματική νοημοσύνη και ξεφεύγει από τα στενά όρια του γραφειοκράτη.
Στην ενδιαφέρουσα ημερίδα παρουσιάστηκαν συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής της εργασίας η καθηγήτρια μαθηματικών του 2ου ΓΕΛ Βόλου κ. Γεωργία Δημητρακοπούλου.

Η ίδια ανέφερε πως «η έρευνα που εκπόνησε ήταν για τον ρόλο του διευθυντή στη διαμόρφωση ενός συναισθηματικά νοήμονος σχολικού οργανισμού. Δόθηκαν ερωτηματολόγια και απάντησαν 153 εκπαιδευτικοί Λυκείων του Βόλου και βρέθηκε πως η διαχείριση του συναισθήματος και οι κοινωνικές δεξιότητες μετατρέπουν τον διευθυντή από έναν γραφειοκράτη σε έναν ηγέτη μιας σχολικής μονάδας και βοηθούν το σχολείο να εξελιχθεί και να γίνει συναισθηματικά νοήμων σχολικός οργανισμός. Αυτό που ανέφεραν οι εκπαιδευτικοί, είναι πως οι περισσότεροι διευθυντές έχουν αρκετά στοιχεία συναισθηματικής νοημοσύνης και έτσι καταπολεμείται η απαξίωση του δημόσιου σχολείου».
Η συναισθηματική νοημοσύνη έχει τέσσερις συνιστώσες, την αναγνώριση, τη διαχείριση την αξιοποίηση και τη χρήση του συναισθήματος.

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Πρόληψης «Πρόταση Ζωής κ. Θανάσης Λιούπης ανέφερε πως «μπορούμε να ξεφύγουμε από το παλιό σχολείο που έχει στόχο να περάσει κάποιος στις εξετάσεις και να εμβαθύνουμε στην συναισθηματική νοημοσύνη τόσο του καθηγητή όσο και του μαθητή. Ο εκπαιδευτικός με τις κοινωνικές του δεξιότητες θα πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί τον κάθε μαθητή και να βρει τη σπίθα γνώσης που υπάρχει μέσα του και να τη δυναμώσει. Έτσι από τη γνώση θα περάσουμε στη μάθηση. Και πιστεύουμε πως με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων λειτουργίας η Πρόταση Ζωής η οποία διοργανώνει συνεχώς μέσω των επιστημόνων σεμινάρια επιμόρφωσης και πρόληψης σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για διάφορα θέματα, έχει θέση σε ένα συναισθηματικά νοήμων σχολείο».
Από την πλευρά του ο καθηγητής και διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος για την οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης κ. Χρήστος Γκόβαρης ανέφερε πως «η συναισθηματική, παιδαγωγική σχέση ενός εκπαιδευτικού με τον μαθητή έχει βασικό ρόλο στη μάθηση στο σχολείο. Το συναισθηματικά νοήμων σχολείο, είναι αυτό που θα βοηθήσει όλους τους μαθητές για να νιώσουν καλοδεχούμενοι».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το