Τοπικά

Αναγκαία η συμβολή των γονιών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο

Oι παρεμβάσεις που πρέπει να ακολουθηθούν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών και μαθητριών στο σχολείο, καθώς και η αξιολόγηση αυτών των προβλημάτων, απασχόλησαν την ημερίδα που πραγματοποιήθηκε από το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Την ημερίδα παρακολούθησαν διευθυντές εκπαίδευσης και πλήθος φοιτητών. Σημειώνεται ότι το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής έχει συνεργαστεί με τους διευθυντές για τη συλλογή δεδομένων με στόχο έρευνα που πραγματοποίησε για τα ελληνικά σχολεία.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια του τμήματος Ελένη Διδασκάλου, που ασχολείται με τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών και τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε επίπεδο πρόληψης και αντιμετώπισης, επισήμανε ότι στα ελληνικά σχολεία υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα όπως σε κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.

«Αυτή τη στιγμή κάνουμε μεγάλα λάθη στην αξιολόγηση και στην αντιμετώπισή τους γιατί παρακολουθούμε την επιδείνωση των προβλημάτων χωρίς να μπορούμε να κάνουμε κάτι σε επίπεδο πρόληψης. Θέλουμε να περιοριστούν αυτά τα προβλήματα και μόνο ένα μικρό ποσοστό να χρήζει υποστήριξης στο πλαίσιο της ειδικής αγωγής» δήλωσε.

Όπως εξήγησε η ίδια, τα προβλήματα αφορούν τη διαταρακτική συμπεριφορά, όπως μαθητές που «πετάγονται» και ενοχλούν την τάξη εν ώρα μαθήματος ή φεύγουν από τη θέση τους χωρίς την άδεια εκπαιδευτικού. Επίσης τα προβλήματα ενδέχεται να αφορούν δυσλειτουργικές σχέσεις του μαθητή με τους συνομηλίκους του, λεκτική ή σωματική επιθετικότητα, αλλά και αγένεια προς τον εκπαιδευτικό.

Σύμφωνα με την κ. Διδασκάλου, τα μέτρα πρόληψης για τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών αποτελούν το πρώτο επίπεδο παρεμβάσεων και αφορούν πρωτοβάθμιο, δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο επίπεδο αντιμετώπισης.

«Παράδειγμα αυτών των μέτρων αποτελεί το να εντοπίζουμε τους μαθητές που είναι σε ρίσκο, η παροχή βοήθειας σε επίπεδο διδασκαλίας. Επίσης πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα αμοιβών αλλά και ένα σύστημα ασυνεπειών για τους μαθητές που δεν ακολουθούν τις δόκιμες συμπεριφορές» πρόσθεσε.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια τόνισε ότι τα μοντέλα συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων είναι άμεσα συνδεδεμένα με τους γονείς. «Θέλουμε τους γονείς δίπλα μας. Η παρέμβαση δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική σε κανένα επίπεδο αν δεν έχουμε συμμάχους τους γονείς και τα προγράμματα αντιμετώπισης τους εμπλέκουν σημαντικά».

Σημείωσε επίσης πως το Παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τονίζουν την εξωστρέφεια, τη σύνδεση με την τοπική κοινωνία.

Στον σύντομο χαιρετισμό του, ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής κ. Φίλιππος Βλάχος υπογράμμισε ότι η αξιολόγηση των προβλημάτων συμπεριφοράς είναι αναγκαία για να υπάρξει αντιμετώπιση και στήριξη των μαθητών. Όπως ανέφερε ο κ. Βλάχος «η αντιμετώπιση δεν μπορεί να μην στηρίζεται σε επιστημονικές βάσεις και δεδομένα».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο

Μοιραστείτε το