Πολιτισμός

«Αμάντα» και «Με διαβατήριο τη γοητεία» στις προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας

Με την ταινία «Αμάντα» σε σκηνοθεσία Μίκαελ Χερς συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου, η οποία είναι προγραμματισμένη για αύριο Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στο Αχίλλειο (ώρα έναρξης 21.30). Οι προβολές συνεχίζονται με την ταινία «Με διαβατήριο τη γοητεία» σε σκηνοθεσία Μιλάντ Αλαμί την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου στο Μεταξουργείο στη Ν. Ιωνία και τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου στο Αχίλλειο με ώρα έναρξης στις 21.30.

–«Αμάντα» – «Amanda», Γαλλία, 2018, σκηνοθεσία: Μίκαελ Χερς, σενάριο: Μίκαελ Χερς, Μοντ Αμλίν, φωτογραφία: Σεμπαστιάν Μπουχμάν, μοντάζ: Μαριόν Μονιέρ, μουσική: Αντόν Σανκό, πρωταγωνιστούν: Βενσάν Λακόστ, Ισόρ Μουλτριέρ, Στέισι Μάρτιν, διάρκεια 107 λεπτά.
Ένας νέος άνδρας χωρίς σταθερή δουλειά και σχέση, απολαμβάνει την ελαφρότητα της νεότητάς του στο Παρίσι. Σύντομα όμως, η ζωή του διακόπτεται βάναυσα από τον ξαφνικό χαμό της αδελφής του. Εκτός από το σοκ και τον πόνο, αναγκάζεται να διαχειριστεί και την κηδεμονία της μικρής ανιψιάς του.
Υποδειγματική ισορροπία κωμωδίας, δράματος, αισιοδοξίας και συναισθηματικής ειλικρίνειας σε μια γλυκόπικρη ιστορία (διπλής) ενηλικίωσης με ευρύτερη κοινωνική ευαισθησία.

–«Με διαβατήριο τη γοητεία» – «The charmer», Δανία, Σουηδία, 2017, σκηνοθεσία: Μιλάντ Αλαμί, σενάριο: Μιλάντ Αλαμί, Ινγκεμποργκ Τόπσι, φωτογραφία: Σοφία Όλσον, μοντάζ: Ολίβια Νέεργααρντ Χολμ, μουσική: Μάρτιν Ντίρκοφ, πρωταγωνιστούν: Αρνταλάν Εσμαΐλι, Σόχο Ρεζανεχάντ, Λαρς Μπρίγκμαν, διάρκεια: 100 λεπτά.
Φοβούμενος την απέλαση από τη Δανία, ένας 30χρονος Ιρανός προσποιείται κάθε μέρα έναν άλλο εαυτό προσπαθώντας να γοητεύσει μία ακόμη γυναίκα, ώστε να τον παντρευτεί και να καταφέρει να ανανεώσει την άδεια παραμονής του που λήγει σε λίγες ημέρες. Σύντομα όμως το σχέδιό του αποκαλύπτεται από τη Σάρα, μια Ιρανή που ζει κι αυτή στη Δανία.

Συναρπαστικό το ντεμπούτο του Αλάμι, ανακατεύει ψυχολογικό δράμα, ρομάντζο και τελικά θρίλερ, αφηγούμενο την ιστορία Ιρανού μετανάστη που προσπαθεί να μείνει στη Δανία μέσω λευκού γάμου.
Ένας συνειδητοποιημένος playboy αναγκαστικά φέρει μια αύρα απελπισίας στο παιχνίδι της σαγήνης που έχει καλλιεργήσει – από την τελευταία, ανατριχιαστική σκηνή του Καζανόβα του Φελίνι, θύμα του μύθου του, μέχρι ακόμη και τον American Gigolo του Σρέιντερ, όπου ο υπερεπιμελημένος Ρίτσαρντ Γκιρ άφηνε στο αφήγημά του κενά ικανά να τον μπλέξουν, να τον αποδομήσουν και τελικά να τον ξεγυμνώσουν από την Armani signed τελειότητά του. Ο Εσμαΐλ της δανο-ιρανικής ταινίας «Με διαβατήριο τη γοητεία» (εννοιολογικά ακριβής απόδοση του charmer) συνιστά μια διαφορετική, μοντέρνα και πιο ρεαλιστική εκδοχή ενός μεθοδικού γητευτή γυναικών την εποχή της παγκόσμιας ανέχειας. Ο Ιρανός πρωταγωνιστής στο στιβαρό σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μιλάντ Αλαμί κινδυνεύει άμεσα με επαναπατρισμό στη χώρα του από την υποτιθέμενα φιλόξενη και ανεκτική Δανία, γιατί δεν έχει προλάβει να αποκτήσει με νομιμότητα την υπηκοότητά του. Μέσω του σεξ ίσως βρει τον δρόμο προς τον γάμο, αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο. Όσο χρειάζεται σοβαρός και αβίαστα επικοινωνιακός, συχνάζει σε μπαρ για μοναχικές καρδιές, εκεί όπου οι Σκανδιναβές τσιμπάνε ακόμη από τα σκούρα αρσενικά χαρακτηριστικά. Το κρεβάτι αποδεικνύεται χίμαιρα και ο Αλαμί τονίζει την post coitus μοναξιά του Εσμαΐλ, σαν ένα ακόμη βήμα προς το προσωπικό αδιέξοδο ή, αν προτιμάτε, την αντίστροφη αίσθηση της πλήρωσης.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το