Τοπικά

Αλλοδαποί μαθητές από το ΕΠΑΛ Αγριάς με στόχο τις σπουδές

Ξεκίνησαν να φοιτούν στο Δημοτικό από την Α’ Τάξη και έκαναν μεγάλη προσπάθεια για να ενταχθούν στην ελληνική εκπαίδευση, να μάθουν και να γράφουν ελληνικά. Οι μαθητές Γ’ Τάξης Σέλη Μεχίλη και Άντα Σελίνη είναι δύο από τους 25 αλλοδαπούς μαθητές που φοιτούν φέτος στο ΕΠΑΛ Αγριάς, οι οποίοι αποτελούν το 25% του συνολικού μαθητικού δυναμικού.

Οι νέοι, αλλοδαποί δεύτερης γενιάς, συνεχίζουν και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στο δημόσιο σχολείο και στοχεύουν για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο, το ΤΕΙ.

Άρα έχουν αλλάξει τα πράγματα σε σχέση με ό,τι ίσχυε πριν 15-20 χρόνια, όταν γινόταν αγώνας για την ένταξη των παιδιών στο Δημοτικό.

Από το Δημοτικό οι αλλοδαποί φοιτούν στο Γυμνάσιο αλλά και στο Λύκειο. Και είναι ένας σημαντικός αγώνας που κάνουν, αν αναλογιστεί κανείς πως οι περισσότεροι αλλοδαποί γονείς ελλείψει ικανοποιητικής γνώσης της ελληνικής γραφής, δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να γράφουν και να διαβάζουν στο σπίτι, όπως συμβαίνει με τους Έλληνες μαθητές που έχουν τη στήριξη των γονέων τους.

Ενασχόληση με ξενοδοχειακά

Η Σέλη Μεχίλη της Γ’ Τάξης Λυκείου, από την Αλβανία, διαμένει στην Κάτω Γατζέα με την οικογένειά της και παρακολουθεί στο σχολείο την κατεύθυνση των τουριστικών. «Εντάχθηκα στην ελληνική εκπαίδευση από το Νηπιαγωγείο και πιστεύω ότι ένας αλλοδαπός μαθητής αφού το θέλει μπορεί να τα καταφέρει. Μαζί με εμένα έμαθαν και οι γονείς να μπορούν να διαβάζουν και γραφούν λίγο. Προχώρησα στο Λύκειο και έχω τη στήριξη των καθηγητών. Στόχος μου είναι να ασχοληθώ με τα ξενοδοχειακά και να μεταβώ στη Γαλλία για να εργαστώ σε κάποιο ξενοδοχείο» μας είπε. Η ίδια το καλοκαίρι εργάζεται για να βοηθήσει την οικογένειά της.

Στόχος η νοσηλευτική

 Η Άντα Σελίνη της Γ’ Τάξης Λυκείου ήρθε από την Αλβανία στην Ελλάδα λίγο πριν ενταχθεί στο Νηπιαγωγείο και διαμένει στην Άφησσο με τους γονείς της. «Στην αρχή ήταν πολύ δύσκολη η ένταξή μου στο σχολείο, ιδίως στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας, γιατί και οι γονείς δεν ήξεραν καλά τα ελληνικά για να με βοηθήσουν να διαβάσω. Έτσι μετά από πολλή μεγάλη προσωπική προσπάθεια, αλλά και κλάματα τα έχω καταφέρει».

Πλέον στόχος της είναι να ολοκληρώσει το σχολείο πετυχαίνοντας έναν καλό βαθμό και να ασχοληθεί με τη νοσηλευτική. «Θέλω να τα καταφέρω, γιατί μου αρέσει αυτός ο χώρος και αυτή την περίοδο διαβάζω για να πετύχω στο ΤΕΙ» τόνισε.

Στον τουρισμό και τον αγροτικό τομέα

Ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Αγριάς κ. Νίκος Μπαμπανίκος επισήμανε πως «το ποσοστό των αλλοδαπών μαθητών στο σχολείο ανέρχεται στο 25%. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι η ευρύτερη περιοχή του κεντρικού, νότιου και ανατολικού Πηλίου προσφέρει εργασία σε οικονομικούς μετανάστες. Τα παιδιά αυτά είναι αλλοδαποί δεύτερης γενιάς και έχουν ενσωματωθεί πλήρως στην ελληνική κοινωνία και εκπαίδευση. Μάλιστα πολλοί στον ελεύθερο χρόνο τους, ιδίως το καλοκαίρι εργάζονται σε επιχειρήσεις της περιοχής. Είναι συνεργάσιμα, κοινωνικοποιημένα και όσον αφορά στις σχολικές επιδόσεις κάνουν την προσπάθειά τους. Επίσης υπάρχουν και αλλοδαποί μαθητές που πετυχαίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το