Τοπικά

Η αλήθεια του ΟΣΕ για τα προβλήματα του θεσσαλικού σιδηροδρόμου – Ζητά συγγνώμη αλλά και …κατανόηση

Άδικες και αβάσιμες χαρακτηρίζει τις καταγγελίες «περί ταλαιπωρίας του κοινού», «επαναλαμβανόμενων περιστατικών βλαβών με μεγάλη συχνότητα», «υποβάθμιση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου» ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. Γεώργιος Αναγνωστόπουλος σε έγγραφο του προς το Υπουργείο Μεταφορών με αφορμή σχετική ερώτηση του βουλευτή Χρήστου Μπουκώρου.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος παραθέτει στατιστικά στοιχεία για το 2017, σύμφωνα με τα οποία, από την αρχή του έτους έως σήμερα σημειώθηκαν τέσσερις βλάβες σε σύνολο 180 αμαξοστοιχιών.
Η εταιρεία παραδέχεται ωστόσο την ταλαιπωρία των επιβατών και εκφράζει τη λύπη της για αυτήν καλώντας τους κατοίκους της περιοχής να συγχωρήσουν τα προβλήματα στις μετακινήσεις και να αναγνωρίσουν την προσπάθεια που καταβάλλεται για την αναβάθμιση του δικτύου.

Βλάβες – καταργήσεις δρομολογίων – καθυστερήσεις

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το 2017, σε επτά μήνες είχαμε τέσσερις αμηχανίες σε σύνολο 1800 Αμαξοστοιχιών και μία τον τελευταίο μήνα.
«Πιστεύουμε ότι ο λαός της Θεσσαλίας έχει κατανοήσει ότι για πρώτη φορά κινούνται κλιματιζόμενες σύγχρονες Αυτοκινητάμαξες στο δίκτυο και υπάρχει πάντα εφεδρικός συρμός στη Λάρισα.
Σε συνέχεια των παραπάνω έγινε γνωστό ότι:
Στις 10/7/2017 η αμαξοστοιχία 2570 εκτελούμενη από την Α/Α 621111-211 αμηχάνησε στο Σ.Σ Βελεστίνου λόγω σβέσης του Π/Κ ΜΑΝ που είχε σαν συνέπεια την απώλεια ηλεκτρ. Τροφοδοσίας και την κατάργηση του δρομολογίου 2570/2571. Μετά από έλεγχο στο Μηχανοστάσιο Λάρισας το τεχνικό προσωπικό διαπίστωσε ότι η σβέση οφειλόταν σε απώλεια του νερού του Π/Κ από ρήγμα σε αυλό του ενός από τα τρία ψυγεία του κινητήρα. Το ψυγείο αντικαταστάθηκε άμεσα και η Α/Α επανήλθε στην κυκλοφορία.
Μετά από σύντομη έρευνα στα αρχεία του Σ.Σ. Λάρισας διαπιστώσαμε ότι από τον Ιανουάριο του 2017 (δηλ χρονικό διάστημα 7 μηνών) σημειώθηκαν μόλις 4 καταργήσεις δρομολογίων :
13/1/2017 αμαξ 1572/1573,
26/1/2017 αμαξ 2571/2572
27/6/2017 αμαξ 2572/2573 και
10/7/2017 αμαξ 2570/2571.
Με δεδομένο ότι οι Α/Α καλύπτουν καθημερινά 9 δρομολόγια μεταξύ Λάρισας-Βόλου-Λάρισας, το ποσοστό είναι σχεδόν μηδενικό (4 καταργήσεις σε σύνολο 1800 δρομολογίων). Οι δυο πρώτες καταργήσεις οφείλονταν στα ακραία καιρικά φαινόμενα του Ιανουαρίου ενώ οι άλλες δυο σε τυχαίο συμβάν (μηχανική βλάβη).

Επιπλέον επισυνάπτονται στοιχεία με τις αμαξοστοιχίες Λάρισας-Βόλου που καθυστέρησαν τον τελευταίο μήνα (18 Ιουνίου – 18 Ιουλίου) περισσότερο από 20 λεπτά, οι οποίες ανέρχονται σε 29 σε σύνολο 270 αμαξοστοιχιών. Από τον πίνακα όμως φαίνεται ότι σχεδόν καθημερινά καθυστερεί η αμαξ 1577 (22/29 περιπτώσεις) η οποία καθυστερεί κυκλωματικά προκειμένου να ανεφοδιαστεί με καύσιμα στο Σ.Σ. Βόλου η Α/Α, γεγονός που δεν σχετίζεται με αρμοδιότητες της ΕΕΣΣΤΥ.
Από τις υπόλοιπες 7 περιπτώσεις αμαξοστοιχιών που καθυστέρησαν τον τελευταίο μήνα πάνω από 20 λεπτά, οι 4 οφείλονται στην κυκλοφορία (βραδυπορίες γραμμής, ανταποκρίσεις σε καθυστερημένα δρομολόγια του άξονα Αθηνών- Θεσσαλονίκης) ενώ μόνο 3 οφείλονται σε μηχανικά αίτια δηλαδή ποσοστό περίπου 1 % (3 αμαξ σε σύνολο 270 τον τελευταίο μήνα).

Κλιματιζόμενες αμαξοστοιχίες

Σύμφωνα με την εταιρεία το τελευταίο εξάμηνο η αξιοπιστία του τροχαίου υλικού στα τοπικά δρομολόγια Λάρισας Βόλου έχει αυξηθεί θεαματικά δεδομένου ότι για πρώτη φορά στα τελευταία 5 χρόνια στο Μηχανοστάσιο Λάρισας έχουν διατεθεί 3 σύγχρονες κλιματιζόμενες Α/Α της σειράς ΜΑΝ 2000 καλύπτοντας καθημερινά η μια τα τοπικά Λάρισας – Βόλου και η άλλη τα τοπικά Λάρισας – Καλαμπάκας ενώ διατίθεται καθημερινά και μια τρίτη εφεδρική Α/Α του ίδιου τύπου για να καλύψει τα δρομολόγια σε περίπτωση αστοχίας μιας εκ των άλλων δυο.

Η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι το λιγοστό τεχνικό προσωπικό (9 τεχνίτες) που έχει απομείνει στο Μηχανοστάσιο Λάρισας μετά τις άστοχες μετατάξεις του 2011 καταβάλλει καθημερινά υπεράνθρωπες προσπάθειες να εξασφαλίσει αξιοπρεπή δρομολόγια στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλίας, τη διατήρηση του συρμού βοηθείας και την υποστήριξη των κυκλοφορούντων συρμών και του δικτύου όπου και όταν ζητηθεί.

Εξάλλου σε ανακοίνωση της εταιρείας επισημαίνονται τα ακόλουθα:
«Για να έχετε πλήρη γνώση όσων συμβαίνουν στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο της Θεσσαλίας, όσο αφορά το τροχαίο υλικό, σας αποστέλλουμε την απάντηση που χορηγήσαμε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών μετά την υπ’ αριθμόν 7143/11-7-17 ερώτηση του Βουλευτή κ. Μπουκώρου Χρ.
Είναι αυτονόητο ότι λυπούμαστε για την ταλαιπωρία «των δεκάδων επιβατών για δεύτερη φορά το τελευταίο δίμηνο», όπως αναφέρει ο Βουλευτής Μαγνησίας κ. Μπουκώρος Χρ. σε επερώτησή του την 25-7-17, αναδεικνύοντας δύο βλάβες σε 540 Αμαξοστοιχίες….
Προσπαθούμε για το καλύτερο, διαθέτοντας σύγχρονους κλιματιζόμενους συρμούς και προετοιμαζόμαστε ώστε να υπάρχει τροχαίο υλικό ηλεκτροκίνητο για να καλυφθούν οι ανάγκες του Θεσσαλικού Δικτύου, όταν η ηλεκτροκίνηση της υποδομής τελειώσει.
Παρακαλούμε όμως τους υπεύθυνους δημοσιογράφους των ιστορικών μέσων ενημέρωσης της περιοχής σας, να μην μηδενίζουν την προσπάθεια των διοικήσεων και του προσωπικού, μιλώντας για «σημάδια κατάρρευσης και για εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου».
Καλούμε τους κατοίκους να μας συγχωρήσουν για τα προβλήματα που δημιουργούμε στις μετακινήσεις τους και αναλογιζόμενοι την κατάσταση των συρμών προ δύο ετών, να αναγνωρίσουν ότι καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την αξιοπρεπή και σύγχρονη μετακίνηση του επιβατικού κοινού.
Καλούμε από την πλευρά μας, ως Διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ, τον Βουλευτή κ. Μπουκώρο Χρ. και τους εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης να συνταξιδεύσουμε σε όποια Αμαξοστοιχία επιθυμούν για να διαπιστώσουν και οι ίδιοι την ουσιαστική προσπάθεια που γίνεται για την αναβάθμιση του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου και ειδικότερα του τροχαίου υλικού».

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το