Τοπικά

Αλ.Μεϊκόπουλος:«Ζήτημα άμεσης προτεραιότητας η εκβάθυνση του Λιμανιού του Βόλου μετά τις πλημμύρες»

Ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για την τοπική οικονομία χαρακτήρισε ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία Αλ.Μεϊκόπουλος την εξασφάλιση και εκταμίευση κονδυλίων ώστε να προχωρήσουν το συντομότερο οι εργασίες απομάκρυνσης των φερτών υλικών από τον βυθό του λιμανιού του Βόλου.
Οι προσχώσεις από τους τόνους λάσπης και φερτών υλικών που κατέληξαν στο λιμάνι μετά τις κακοκαιρίες Daniel & Elias προκάλεσαν μειώσεις βυθισμάτων που σε σημεία φτάνουν έως και τα δυο (2) μέτρα.

Με Ερώτηση που κατέθεσε κάλεσε τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Πολιτικής Προστασίας να ενεργήσουν άμεσα για τον άμεσο καθαρισμό και την εκβάθυνση σε πολλά σημεία του λιμανιού, καθώς ο αντίκτυπος στην οικονομική ζωή της περιοχής είναι ήδη μεγάλος. Το λιμάνι δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει πλοία με μεγάλο βύθισμα καθώς πολλά κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να δέσουν και εμπορευματικά πλοία δεν μπορούν να προσεγγίσουν. Αλυσιδωτά, αυτό έχει επιπτώσεις στην βιομηχανική δραστηριότητα της περιοχής λόγω των προβλημάτων που δημιουργούνται στην μεταφορά προϊόντων και την παραλαβή πρώτων υλών.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, το βύθισμα στο εμπορικό λιμάνι στα Πευκάκια έχει μειωθεί στα μόλις έξι (6) μέτρα. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των πρακτόρων πλοίων, από τις αρχές Νοεμβρίου η εμπορική δραστηριότητα έχει μειωθεί και πλέον οι εταιρείες με μεγάλα εμπορικά πλοία αναζητούν να εξυπηρετηθούν από άλλα λιμάνια. Παρόμοια είναι η εικόνα και στη β’ προβλήτα του Λιμένα, όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια. Στο σημείο έχει μειωθεί το βάθος με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προσεγγίσει κρουαζιερόπλοιο με βύθισμα πάνω από 7,5 μέτρα. Η νέα συνθήκη, συνεπάγεται μείωση των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων στο μισό, αφού πλέον δυνατότητα προσέγγισης έχουν μόνο μικρής κλίμακας κρουαζιερόπλοια της τάξεως των 100-150μ.

Οι μαζικές ακυρώσεις αφίξεων κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να υπάρξουν το επόμενο διάστημα θα έχει αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων ευρώ για το λιμάνι του Βόλου και την τοπική οικονομία, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των τουριστικών πρακτόρων. Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένος Βόλου αναφέρουν ότι οι εργασίες απομάκρυνσης των φερτών υλών από τον βυθό (τεχνική βυθοκόρησης) αναμένεται να κοστίσουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος κατέληξε ότι: «Το λιμάνι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το τοπικό εισόδημα, την τοπική αγορά εργασίας και την τοπική ανάπτυξη, γι’ αυτό είναι κρίσιμο τα αρμόδια Υπουργεία να ενεργήσουν χωρίς καθυστέρηση σε μια περίοδο που η Μαγνησία δοκιμάζεται από τις επιπτώσεις των καταστροφών».

Share

Πρόσφατα άρθρα

Iνδία: Με χειροκίνητα τρυπάνια η επιχείρηση απεγκλωβισμού των 41 εργατών από σήραγγα

Μηχανικοί του ινδικού στρατού θα αρχίσουν το σκάψιμο με χειροκίνητα τρυπάνια για να καταφέρουν να…

27 Νοεμβρίου 2023

Μαγιορκίνης: «Σαρώνει» την Κίνα πνευμονία με περίεργα συμπτώματα – Υπάρχουν φόβοι για την Ελλάδα;

Για την έξαρση ενός τύπου πνευμονίας μίλησε ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής…

27 Νοεμβρίου 2023

Σήμερα η Cyber Monday – Τι να προσέξετε στις αγορές σας

Η Cyber Monday είναι γνωστή αποκλειστικά για τις online αγορές. Μπορεί η ημέρα των μεγάλων…

27 Νοεμβρίου 2023

Διημερίδα από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης με θέμα «Θέατρο και Δημοκρατία: εκπαιδευτικές, κοινωνικές και καλλιτεχνικές προσεγγίσεις»

Η δημοκρατία, όπως σημειώνει ο Dewey (2016) , «είναι πρωτίστως ένας τρόπος του κοινωνικού ζην,…

27 Νοεμβρίου 2023

Εκπαιδευτική ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία στο Συνεδριακό Κέντρο

Η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και Αλμυρού μέσω του άτυπου δικτύου των τοπικών φορέων Υγείας που…

27 Νοεμβρίου 2023

Πότε θα γίνουν οι ορκωμοσίες των αποφοίτων της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Π.Θ.

Aνακοινώθηκε το πρόγραμμα των τελετών απονομής πτυχίων στους αποφοίτους των Τμημάτων της Σχολής Ανθρωπιστικών και…

27 Νοεμβρίου 2023