Τοπικά

Αλ. Μεϊκόπουλος: Ίση πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία για όλους τους μαθητές της Μαγνησίας

Την ανάγκη να δοθεί ο απαραίτητο υλικοτεχνικός εξοπλισμός σε μαθητές και καθηγητές της Μαγνησίας, ώστε να έχουν όλοι ίση πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, επισημαίνει με γραπτή δήλωσή του ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Μεϊκόπουλος. Όπως, ειδικότερα, αναφέρει:

Η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού και τα ακόλουθα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα και νέες ανάγκες στην εκπαιδευτική κοινότητα. Με τα σχολεία να παραμένουν κλειστά εδώ και τέσσερις εβδομάδες και με την προοπτική να παραμείνουν κλειστά για κάποιες εβδομάδες ακόμα, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, παρουσιάζοντας, ωστόσο, σοβαρές ανεπάρκειες στην υλοποίηση του σχεδιασμού.
Στη Μαγνησία φάνηκαν από νωρίς τα προβλήματα, καθώς πολύ μαθητές δε διέθεταν τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό (Η/Υ, laptop ή tablet) για να παρακολουθήσουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Το ίδιο ίσχυε και για κάποιους καθηγητές. Έτσι ζητήθηκε μέσω της Β’ ΒΑΘΜΙΑΣ εκπαίδευσης να καλυφθούν οι ανάγκες το συντομότερο δυνατό, καθώς κάποιοι μαθητές βρίσκονται στην κρίσιμη τάξη της Γ’ Λυκείου.

Το Υπουργείο σε απάντηση του αιτήματος της εκπαιδευτικής κοινότητας της Μαγνησίας, εξέδωσε αρχικά σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο (Φ.478.6/74 /43904/Α2 / 07- 04-2020), στην οποία καλούσε στην καταγραφή των πληροφορικής υποδομής εκπαιδευτικών και μαθητών για τις ανάγκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Ωστόσο, με επόμενη διευκρινιστική εγκύκλιο λίγες ώρες αργότερα (Φ.478.6/75/44420/Α2/9.4.2020) το Υπουργείο επεσήμανε ότι η «…καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)». Μάλιστα η προθεσμία αυτής της καταγραφής ήταν μέχρι χθες!!
Σύμφωνα δηλαδή με το Υπουργείο, η καταγραφή αναγκών μέσα σε ασφυκτική προθεσμία, αφορούσε τις ανάγκες σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό κλειστών σχολείων και όχι τις πραγματικές ανάγκες μαθητών και καθηγητών, οι οποίοι χωρίς τα απαραίτητα μέσα δε θα μπορέσουν καν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεων διδασκαλία.
Το παραπάνω «φιάσκο» των ερμηνευτικών εγκυκλίων του Υπουργείου, είχε ως αποτέλεσμα, από τα αρχικά 8.500 laptop που είχαν ζητηθεί από Β’ΒΑΘΜΙΑ Εκπαίδευση Μαγνησίας και είχαν προκύψει από την καταγραφή των πραγματικών αναγκών μαθητών και καθηγητών, η εκπαιδευτική κοινότητα της Μαγνησίας τελικά να δικαιούται περίπου 270 laptop, που αντιστοιχούν σε έναν υπολογιστή ανά 45 μαθητές.

Η Μαγνησία είναι μία περιοχή με πολλές απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές, όπου οι μαθητές είναι δύσκολο να διαθέτουν τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό για την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Σε πολλές τέτοιες περιοχές της Μαγνησίας δεν υπάρχει ικανοποιητική πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ σε πολλά σπίτια υπάρχει μόνο ένας Η/Υ ή και καθόλου, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αποκλείονται από την εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων.
Τα δεδομένα αυτά, δημιουργούν μία απαράδεκτη ανισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, καθώς μόνο οι μαθητές που τυχαίνει να έχουν τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, ενώ οι μαθητές των ψηφιακά υποβαθμισμένων νοικοκυριών αποκλείονται.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το