Τοπικά

Αλ. Μεϊκόπουλος: Η παιδεία και η εξειδίκευση οι μεγάλοι χαμένοι του νομοσχεδίου για την Παιδεία

Στην Ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε παρέμβαση ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτονομία των σχολείων.

«Η παιδεία, η μόρφωση, η εξειδίκευση είναι οι μεγάλοι χαμένοι της σημερινής συζήτησης» είπε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής τονίζοντας ότι το νομοσχέδιο είναι μέρος της ευρύτερης κυβερνητικής στρατηγικής που παντρεύει βίαια τη δημόσια εκπαίδευση με την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Το νομοσχέδιο δεν είναι άλλο από ένα όχημα που θα οδηγήσει σε σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων, σχολεία που θα αναζητούν χορηγούς, μάνατζερ-διευθυντές με υπερεξουσίες, συμβούλους που θα κυνηγούν τα bonus και αξιολόγηση εκπαιδευτικών υπό την απειλή μισθολογικών κυρώσεων.

Σύμφωνα με τον Αλ. Μεϊκόπουλο, ενώ το νομοσχέδιο μιλάει για αυτονομία των σχολικών μονάδων, στην πραγματικότητα σηματοδοτεί την επιστροφή σε ένα μοντέλο μονοπρόσωπης διοίκησης που προσομοιάζει σε στρατιωτικού τύπου διοικητική οργάνωση και συνδέει τη στρεβλή αυτονομία με τη δυνατότητα αναζήτησης χορηγών.
«Μπορείτε να εγγυηθείτε ότι το σχολείο δίπλα στις εργατικές κατοικίες στη Νέα Ιωνία Βόλου θα έχει τις ίδιες ευκαιρίες για εξεύρεση χορηγιών με ένα σχολείο στο Ψυχικό ή στο Πανόραμα Θες/νίκης;» ρώτησε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Η αξιολόγηση κατά την εκπαιδευτική διαδικασία προϋποθέτει πρώτα από όλα να υπάρχει ένα αμοιβαίο κλίμα εμπιστοσύνης.

«Πώς να υπάρξει εμπιστοσύνη όταν στη θέση των συλλογικών οργάνων φτιάχνονται ατομικά όργανα και ένας μεγάλος αριθμός συμβούλων που θα αποφασίζουν μόνοι τους και θα λογοδοτούν μόνο στον επόπτη; Πώς θα γίνει δίκαιη αξιολόγηση όταν ο έλεγχος προβλέπεται μόνο από πάνω προς τα κάτω και δεν υπάρχει τρόπος ελέγχου των αποφάσεων του Δ/ντή και των συμβούλων από τους διδάσκοντες; Για ποια εμπιστοσύνη μιλάμε όταν ένας Δ/ντής θα αξιολογεί τον υφιστάμενο εκπαιδευτικό, που μπορεί να έχει περισσότερα προσόντα, και άρα μπορεί να θεωρηθεί από το Δ/ντή – αξιολογητή του σε πιθανό ανταγωνιστή;» συνέχισε απευθυνόμενος στην Υφυπουργό Παιδείας.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Αλ. Μεϊκόπουλος έκανε λόγο και για τον κίνδυνο εκμετάλλευσης που υπάρχει στην πράξη, όταν τα μονοπρόσωπα αυτά όργανα θα αποφασίζουν επί της ουσίας για τη ζωή των άλλων ανθρώπων, λέγοντας ότι μια νέα εκπαιδευτικός που πρωτοδιορίζεται θα εξαρτάται από το μέντορά της για το αν θα μονιμοποιηθεί ή όχι.
Καυτηρίασε, στη συνέχεια, την επιλογή της Κυβέρνησης να «καταστήσει άχρηστους» τους εκπαιδευτικούς των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών εξοβελίζοντας τις κοινωνικές επιστήμες από το σχολείο σε μια εποχή που τα παιδιά βρίσκονται εκτεθειμένα σε πρωτοφανή κοινωνικά φαινόμενα.

«Ξεσκίζετε τις σάρκες της δημόσιας παιδείας ώστε να δημιουργήσετε ευκαιρίες και να ανοίξετε χαραμάδες για να εισέλθουν όπως – όπως οι ιδιώτες στη δημόσια εκπαίδευση» ανέφερε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζοντας ότι πουθενά στον κόσμο δεν έχει γίνει χιλιάδες υποψήφιοι να στερούνται υφιστάμενες θέσεις εκπαίδευσης».

«Όταν στον υπόλοιπο κόσμο βάζουν σε πρώτο πλάνο τα μαθηματικά, τις νέες τεχνολογίες, τη μηχανική, τις εφαρμοσμένες πολιτικές επιστήμες, στην Ελλάδα συντηρούμε το τρέχον μοντέλο ήπιας οικονομίας που είναι κολλημένο στον τουρισμό, τις μεταφορές, την τεχνολογία χαμηλών απαιτήσεων, μερικά καλά πανεπιστήμια με ερευνητικά προγράμματα και όλα τα υπόλοιπα στο σωρό με τα κολλέγια της κ. Κεραμέως, λες και η Ελλάδα υπάρχει μόνο τέσσερις μήνες το χρόνο» κατέληξε ο Αλ. Μεϊκόπουλος.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το