Τοπικά

Αλ. Καπανιάρης: Γιατί “κράσαρε” η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για τη διαδικτυακή εκπαίδευση 

Κατέρρευσε η εφαρμογή λογισμικού του υπουργείου Παιδείας για το «ψηφιακό σχολείο», αφού τις τελευταίες ημέρες δέχθηκε εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μένουν σπίτι λόγω της πανδημίας κορωνοϊού. Ο κ. Αλέξανδρος Καπανιάρης, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου πληροφορικής στο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας, μίλησε για το crash που παρατηρήθηκε, αλλά και τα μέτρα που έχουν ληφθεί τα τελευταία 24ωρα για την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Η επέλαση του COVID-19 κρατά κλειστά τα σχολεία όλης της Μαγνησίας, όπως και στην υπόλοιπη χώρα άλλωστε. Έτσι, εκπαιδευτικοί και μαθητές, προκειμένου να κρατήσουν «ζωντανή» τη διδακτική επαφή, κατέφυγαν στη χρήση της πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας, η οποία όμως «κράσαρε» από τη μεγάλη επισκεψιμότητα.
«Έπειτα από την ανακοίνωση της υπουργού Παιδείας, όλοι έσπευσαν να ανοίξουν λογαριασμό και να βγάλουν κωδικούς. Πάνω από 400.000 μαθητές. Αυτό προφανώς δεν βοήθησε, γιατί το σύστημα δεν είχε δυνατότητες για τόσο μεγάλο στρες. Γνωρίζω όμως ότι οι σέρβερ από το «Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο» θα μεταφερθούν σε φάρμα σέρβερ του ΕΚΠΑ. Αυτό θα πάρει λίγες ημέρες μέχρις ότου αποκατασταθεί το πρόβλημα από τον φόρτο που δέχθηκαν οι πλατφόρμες e class και e-me», ανέφερε ο κ. Καπανιάρης, για να μιλήσει έπειτα για την εναλλακτική λύση που προσφέρεται στους μαθητές: «Υπάρχει κι άλλο σύστημα σύγχρονης διδασκαλίας. Όσοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή Webex Meetings της Cisco, μίας ιδιωτικής εταιρείας, εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα».

Η τηλεκπαίδευση και η χρήση ψηφιακών εργαλείων προτείνονται ως λύσεις για την αντιμετώπιση της πρωτόγνωρης κατάστασης που έχει περιέλθει η ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, λόγω της καραντίνας και της απαγόρευσης διδασκαλίας με φυσική παρουσία. «Το ζήτημα είναι να αποκατασταθεί το ζήτημα με την ασύγχρονη διδασκαλία, σε κάποιες βαθμίδες, όπως είναι το Δημοτικό και το Γυμνάσιο και στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου, που θα εφαρμοστεί το μοντέλο της ασύγχρονης διδασκαλίας, ενώ στη Γ’ Λυκείου θα έχουμε συνδυασμό. Στο ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας «τρέχουμε» μαθήματα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης μέσω του YouTube live, ώστε να καλυφθούν οι εκπαιδευτικοί της Θεσσαλίας σε πρώτη επαφή. Επίσης γίνονται τηλε-διασκέψεις με όλους τους διευθυντές στη Θεσσαλία, για να τους δώσουμε τη γραμμή για το πώς θα κινηθεί όλο αυτό σε σχέση με τον σχεδιασμό των περιεχομένων, την ασύγχρονη και σύγχρονη διδασκαλία, το υλικό που πρέπει να βάζουν, τον προγραμματισμό και όλα αυτά. Από εκεί και πέρα, έχουμε δημιουργήσει τριμελή help desk σε κάθε περιφερειακή ενότητα, για να απευθύνονται με e-mail οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων για οποιαδήποτε βοήθεια. Όμως και σε κάθε σχολείο έχει τοποθετηθεί τριμελής ομάδα υποστήριξης, με έναν καθηγητή πληροφορικής. Υπάρχουν τρία επίπεδα help desk δηλαδή», εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Καπανιάρης.

Από την άλλη πλευρά, η συμμετοχή μεγάλου αριθμού εκπαιδευτικών, αλλά και ο βαθμός εξοικείωσής τους με τις νέες τεχνολογίες, αφήνουν ικανοποιημένο τον συντονιστή του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας, που υπογράμμισε: «Ένας κρίσιμος όγκος εκπαιδευτικών έχει περάσει και από το β’ επίπεδο επιμόρφωσης για διδακτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών σε σχέση με το μάθημά τους. Δεν είναι και τόσο εύκολο να εκπαιδευτούν όλοι μέσα σε τρεις ημέρες στη διδασκαλία εξ αποστάσεως. Προσπαθούν όμως και υπάρχουν πολλά βίντεο, ώστε βήμα-βήμα με τα tutorial να δείχνουμε τη διαδικασία».
Όσο για την εμπειρία από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης; «Με το σύστημα Webex πηγαίνει πιο καλά, τουλάχιστον στη Μαγνησία απ’ ό,τι γνωρίζω. Τα περισσότερα Λύκεια έχουν μπει στο σύστημα», κατέληξε ο Αλέξανδρος Καπανιάρης, αναφερόμενος στη δημιουργία εικονικών τάξεων.

Προηγούμενο ΆρθροΕπόμενο Άρθρο
Μοιραστείτε το